minix op mijn nederige 386 :>

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ik heb boven 'n 386 IBM doosje met 4 meg ofzo liggen.. ik denk.. kan daar geen minix op? het klinkt wel elite enzo :D en kan ik 'r een terminaltje voor mn servers van maken

iemand eenidee wat ik nodig heb, waar ik minix haal en of ik er wat aan heb?:P

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
wat de neuk is minix ?

Verwijderd

Het originele boek van Andrew S Tanenbaum ("Operating System Design and Implementation") kopen en de source (staat achterin) overtypen & compilen :+

Maar dit is makkelijker: http://www.cs.vu.nl/~ast/minix.html

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40
Minix is een onderwijs OS, open source, van Andrew S. Tanenbaum bij een van zijn vele goede en erg goede boeken. Zijn boeken zijn echt een aanrader voor iedere tweaker.
Maar nu antwoord op je vraag, minix zou volgens mij zonder problemen moeten werken op een 386, en ik denk ook nog wel op een 286.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:31 schreef Phantom_ het volgende:
wat de neuk is minix ?
MINIX is a free UNIX clone that is available with all the source code. Due to its small size, microkernel-based design, and ample documentation, it is well suited to people who want to run a UNIX-like system on their personal computer and learn about how such systems work inside. It is quite feasible for a person unfamiliar with operating system internals to understand nearly the entire system with a few months of use and study.
MINIX has been written from scratch, and therefore does not contain any AT&T code--not in the kernel, the compiler, the utilities, or the libraries. For this reason the complete source can be made available (by FTP or via the WWW).

Waarschijnlijk is Linus Torvalds door Andy Tanenbaum geinspireerd...

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Torvalds is 100% zeker door minix geinspireerd! Dat heeft hij zelf al vaak genoeg gezegd. Met hulp van de minix broncode heeft hij linux geschreven.

Verwijderd

Nee. Minix is een microkerneldesign. Linux is gebaseerd op een monolitisch ontwerp.

Lees de interessante thread op http://matu.co.tkwcy.ee/kraam/Linus%20vs_%20Tanenbaum.htm
Pagina: 1