Apache server niet online ?

Pagina: 1
Acties:

• Revell485
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10-2025
Hallo allemaal

Ik heb van me oude PC een webserver gemaakt d.m.v Apache 2.2.4. (Het is alleen voor HTML volgens mij heb ik hier dan genoeg aan). Hij doet het via Localhost en via het netwerk IP vanaf een andere PC. Maar mijn probleem is dat als ik mijn internet IP invul bij firefox zie ik niks. Ik heb Port 80 open gezet. Ik heb al veel gezocht op internet maar nerges kan ik echt een oplossing vinden. Ik heb de httpd.conf ook aan gepast naar me Allow All.

Hopelijke weet iemand waarom het niet zichtbaar is via het internet IP.

Greez,
Jeroen

Computer
WinXP Pro
1700 Althon
256 MB ram

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat komt door je router, dat heb ik hier precies het zelfde.

Je internetip is op de pc waar apache op draait niet bekend. Je router kent dat IP wel, maar omdat dit request op de LAN poort wordt gestuurd, en niet binnenkomt via de WAN poort, zal er geen portforwarding plaatsvinden.

Zelfde geldt voor als ik mijn hostname intik, dan werkt het ook niet. 1 regeltje toevoegen in c:\windows\drivers\etc\hosts doet dan worden ;)

Ey!! Macarena \o/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Aansluitend bij wat RaZ zei, lees ook dit eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal

Stappen:
- Installer Apache
- Zoek d.m.v. Start => Run => cmd => ipconfig /all, je lokale IP-adres op
- Forward poort 80 in je router naar dit lokale IP-adres (let op: dit adres kán in theorie soms wijzigen, dus hou dit in je achterhoofd (of wijzig je TCP/IP-settings op je PC naar static))
- Controleer vervolgens of jij de website via je lokale IP-adres kan benaderen
- Als dat werkt, kijk of je hem via je je externe IP-adres kan benaderen

Als dit niet werkt, kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
- OF je router ondersteund geen NAT-loopback
- OF je port-forward op je router staat niet goed (zie eerdere opmerking m.b.t. dynamische IP-adressen)

In het eerste geval: laat iemand anders via je externe IP-adres controleren of je website bereikbaar is.
Als NAT-loopback hier het probleem is, dan zou dit moeten werken.
De oplossing hiervoor is om een regel toe te voegen aan C:\Windows\Drivers\Etc\hosts
met de volgende inhoud: <ipadres> <hostname>, bijvoorbeeld: 192.168.0.10 mijnwebsite.com

In het tweede geval: dubbel-check de instellingen, kijk of er nog een firewall actief is op je router (en eventueel je pc), en lees Het Grote Poortmappingsverhaal eens goed door

Zo zou het moeten lukken :)

offtopic:
Als het alleen voor HTML pagina's is, dan is alleen Apache inderdaad genoeg. Als je een alles-in-één pakket wil met PHP/MySQL en nog meer zaken, zou je kunnen kijken naar XAMPP :) (of je kan het zelf apart installeren ..)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 27-05-2007 02:20 ]

• Revell485
Goedemorguh :O

Dank voor de reacties

Nou ik heb het allemaal nagelopen. Maar ik denk dat ik dan geen NAT-loopback ondersteuning heb op me router (siemens SE505). Want ik heb een vriend het laten testen en die ziet de website.

Ik kan alleen de map C:\Windows\Drivers\Etc\hosts niet vinden...

Thnx
Jeroen

Aa heb hem al het moet C:\Windows\system32\Drivers\Etc\hosts dan vind ik hem wel

[ Voor 29% gewijzigd door Revell485 op 27-05-2007 14:47 ]

• Revell485
ik heb nu in me Hosts file staan

127.0.0.1 localhost
192.168.0.105 <hostname>

Wat moet ik bij die <hostname> zetten? Ik heb geen hostname voor die server pc of moet je die eerst ergens aan maken?

Jeroen

update: heb hostname gevonden | run -> cmd -> hostname ingevult naar ik zie niks
update2: Hij doet het niet via het IP maar wel via het invullen van de hostname in de adders balk

[ Voor 30% gewijzigd door Revell485 op 27-05-2007 15:30 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Revell485 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:12:
ik heb nu in me Hosts file staan

127.0.0.1 localhost
192.168.0.105 <hostname>

Wat moet ik bij die <hostname> zetten? Ik heb geen hostname voor die server pc of moet je die eerst ergens aan maken?

Jeroen

update: heb hostname gevonden | run -> cmd -> hostname ingevult naar ik zie niks
update2: Hij doet het niet via het IP maar wel via het invullen van de hostname in de adders balk
Inderdaad. Dat is de workaround namelijk. :)

Soms staat "NAT loopback" wel ergens in de configuratie van je router, en kan je het aan/uit-zetten. Anders is dit de meest geschikte workaround. :)

Je kán bijvoorbeeld een www.no-ip.org hostname aan (laten) maken; deze aan iedereen doorgeven als ze je server willen bereiken, en deze zelf m.b.v. "192.168.0.5 mijnwebsite.no-ip.org" in je hosts file laten zetten

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 27-05-2007 16:42 ]

• Revell485
Ey hij doet het nu helemaal
Bedankt allemaal _/-\o_

no-ip.com is idd erg handig Rob

Greez

Jeroen
Pagina: 1