Pomp in reservoir

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Beste reaguurders,

of het is een van mijn hersenspinsels of het kan echt; een waterkoelingsysteem waarin je de pomp inbouwd in het reservoir.

Voordeel daarvan zou zijn dat het geluid dat de pomp maakt gedempt zou worden. Maar hoe zit het dan met de hitte die de pomp weer afgeeft aan het water?

Of heb je dan alsnog een goed koelblok nodig?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:53

momania

iPhone 30! Bam!

De pompen die het meest gebruikt worden voor wc zijn vijverpompen....

Drie keer raden waar die (bij normaal gebruik: een vijver) staan ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
1 Ja, volgens mij zijn er zelf kant-en-klare oplossingen waar de pomp ondergedompeld is in water.
2 Hitte die de pomp aan het water afgeeft wordt natuurlijk gewoon via je radiator aan de lucht afgegeven.

Koelblok waarvoor? of bedoel je een rad? Je topicstart is een beetje vaag maar dat zal wel met het tijdstip te maken hebben?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
er zijn idd wel redelijk veel pompjes die in een reservoir zitten, en meestal word de pomp juist warm door het warme water wat door de pomp gaat.

maar trillingen blijven trillingen en of het nou gelijk aan de kast word door gegeven of via water en reservoir, het zal wel wat gedempt worden maargoed

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn ervaringen met de Eheim 1000:

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00106614.jpg

Sterke pomp maar trilt hevig. Hij valt echter wel goed te dempen door een dun laagje piepschuim of rubber oid. Zeer makkelijk met vullen en ik heb er geen last van dat ie een beetje warmte afgeeft. Maar dit kan ook komen door mijn 360. radiator.

Met het opstarten wil ie nog wel eens lucht aanzuigen. Als je dan even de stekker eruit doet (230 volt bij mij) en hem er weer in doet is het goed.

• N00bieW1
TEAMIKKE schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:14:
Mijn ervaringen met de Eheim 1000:

[afbeelding]

Sterke pomp maar trilt hevig. Hij valt echter wel goed te dempen door een dun laagje piepschuim of rubber oid. Zeer makkelijk met vullen en ik heb er geen last van dat ie een beetje warmte afgeeft. Maar dit kan ook komen door mijn 360. radiator.

Met het opstarten wil ie nog wel eens lucht aanzuigen. Als je dan even de stekker eruit doet (230 volt bij mij) en hem er weer in doet is het goed.
Mike (en andere reaguurders),

is het verschijnsel dat er lucht door deze pomp wordt aangezogen een productiefoutje, een algeheel schoonheidsfoutje of ....?

Want inmiddels ben ik zover in mijn research over waterkoeling dat dit in principe niet echt iets is wat een pomp zou moeten doen.

Ik heb gelezen dat vanaf het moment dat de pomp aangaat en de watercirculatie op gang komt alle lucht die er in de slangen zou zitten verdwijnt.

Of is dit ook een hersenspinsel? 8)7

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 15:43
Ik heb die pomp ook gehad de 600 versie is minder sterk maar ik kan alleen maar dit gebaar geven aan de pomp : _/-\o_

• N00bieW1
DJ-Promo schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:25:
Ik heb die pomp ook gehad de 600 versie is minder sterk maar ik kan alleen maar dit gebaar geven aan de pomp : _/-\o_
Dus geen aanzuiging van lucht? Geen andere nare bijverschijnselen?

• DJ-Promo
Nee hij zoog nooit lucht aan is super makkelijk te vullen :) alleen wat teamikke zegt de pomp trilt wel wat en als je hem zo met het plexi glas op de bodem van je kast legt hoor je hem maar dat is simpel op te lossen door wat rubber of schuim of iets onder de pomp te leggen.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Idd goed ding ik heb hem inmiddels al 3 jaar in me case zitten met een matje neopreen eronder :)
Het betreft de 600 versie...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• N00bieW1
DJ-Promo schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:31:
Nee hij zoog nooit lucht aan is super makkelijk te vullen :) alleen wat teamikke zegt de pomp trilt wel wat en als je hem zo met het plexi glas op de bodem van je kast legt hoor je hem maar dat is simpel op te lossen door wat rubber of schuim of iets onder de pomp te leggen.
Hey Promo,

nou zat ik erover na te denken om zoiets als dit te gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolercases.co.uk/acatalog/pt_gel_stuff.jpg

Ik vroeg me alleen af of de pomp er dan niet vanaf trilt. Of moet je dan de slangen vastzetten in je kast?

En nog iets. Stel je voor dat ik die pomp neem: heb ik dan ook nog een radiator nodig? Een zoals deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e83_28.jpg

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
N00bieW1 alle vragen die je hier stelt kun je natuurlijk ook vinden in het grote waterkoelingstopic (I) :P

natuurlijk heb je n radiator nodig als je 'n waterkoelingssysteem in je computer wil bouwen ..

• DJ-Promo
Die gelpad die jij laat zien is een goede optie en eraf trillen doet zal ie dan niet doen anders zou ik er gewoon dubbelzijdig tape tussen doen.
En ja je hebt een radiator nodig om de warmte van het water af te koelen.
Pagina: 1