Toon posts:

Gebrande DVD's van Samsung SH-S182M onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren kenners, Helpt!

Vandaag mijn nieuwe Samsung SH-S182M Super Writemaster ingebouwd. Leuk vanwege de hoge brandsnelheid en Lightscribe.

Hiervoor een OEM Pioneer die het altijd prima deed.

Probleem!

Gebrande dvd's spelen niet meer in mijn dvd speler. Gebrande dvd's van mijn pioneer deden/doen het probleemloos.

Branden gaat goed en krijg geen foutmelding. Afspelen op de PC gaat ook niet lekker. Wel een klein beetje beeld maar daarna loopt de boel vast.

Bij het testen van een lege dvd in Nero CD-DVD speed krijg ik de volgende foutmelding; "kan niet simuleren met dit schijftype"

Heb ook geprobeert bij een lagere snelheid te branden (4x) maar geen resultaat. Ik brand, zoals altijd al, op DVD+R van EMTEK met NERO 6. Heb heel google en tweakers afgestruind voor een oplossing maar helaas niets gevonden. Tevens laatste firmware meegepakt.

Wie weet raad.

Mijn dank is groot.

Michiel

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Welke firmware?

Hier kun je in ieder geval de laatste versie van 10 mei binnenhengelen:
lama ;)

Standaard dingen als DMA, etc al gecontroleerd? (Als het branden abnormaal lang duurt, is dit een symptoom).

[ Voor 40% gewijzigd door GraveR op 26-05-2007 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reply.

Ga er vanuit dat het de laatste firmware is (vandaag binnengehaald)

Branden gaat snel maar heb DMA nog niet geprobeerd. Heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat moet. :D

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je het al met andere cd's gepobeerd?

En lees de algemene voorwaarden en het algemeen beleid eens door. Je topic titel schreeuwd om een slotje.

Verwijderd

Niet echt ontopic, maar ik had een oude 4x pioneer dvdbrander en die deed het ook altijd prima en mijn nieuwe nec 16x geeft soms een keiharde error tijdens het branden en bij iemand anders met een (andere) nec werkt het ook niet altijd 100%. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn oude OEM 4x pioneer eigenlijk best wel een goede brander is :).

Overigens heb ik dezelfde probs met het branden van cd's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
En lees de algemene voorwaarden en het algemeen beleid eens door. Je topic titel schreeuwd om een slotje.
Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Excuses daarvoor.

Heb het wel met een andere schijf geprobeerd, van Nashuatec.

Hij geeft bij deze computer trouwens aan dat het een cd-rom station is.
Pagina: 1