Toon posts:

Pc aansluiten op tv.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb laatst een lcd tv gekocht. Een lg-37lc25r. Ik weet nu dat ik me pc eraan kan hangen. Maar hoe kan ik dat het beste doen. de tv heeft een vga ingang. maar ze zeggen ook iets met dvi-hdmi. welke kan ik het beste gebruiken en hoe moet ik hem aansluiten? welke programma's kan ik gebruiken? hoe krijg ik geluid, want ik wil het gebruiken voor dvd's te kijken.

ik heb een pentium 3.00 Ghz.
250Gb en 80 Gb.
ati radeon x800pro

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
B.v.d.

Verwijderd

DVI-HDMI geeft het beste beeldkwaliteit.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21

Verwijderd

Topicstarter
is dat een special kabel? ik heb er helemaal geen verstand van, vandaar.
en welke programma moet ik dan gebruiken en hoe krijg ik dan geluid?

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Op zich mooi ware het niet dat deze topic ietwat achterhaald is. Tegenwoordig zitten er vaak dubbele DVI uitgangen op een videokaart en HDMI ingangen op je plasma/lcd. Deze optie wordt in je genoemde topic niet behandeld. Overigens topic uit 2002 ;)

Aangezien HDMI downwards compatible is kan je de pc via een DVI-HDMI kabel verbinden. Dit is de beste verbinding en digitaal. Dit in tegenstelling tot de traditionel vga verbinding welke analoog is.

Maar ik ben hier ook benieuwd naar. Verbinding via een vga converter op de dvi out op de vga ingang van de TV werkt. Alleen met veel ruis......... DVI naar HDMI krijg ik niet werkend (x1950pro op pioneer pdp434hde).

[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 27-05-2007 11:02 ]

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

Verwijderd

Topicstarter
Krijg jij dvi-hdmi niet werkend op je x1950pro? zal het dan ook bij mij niet gaan werken?
hoeveel kost zo'n DVI-HDMI kabel?
Kan het ongeveer zoveel kosten http://www.allekabels.nl/...NSB7_SYrowCFSdPEgodlQwDSw ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:36

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:03:
Krijg jij dvi-hdmi niet werkend op je x1950pro? zal het dan ook bij mij niet gaan werken?
Kan het ongeveer zoveel kosten http://www.allekabels.nl/...NSB7_SYrowCFSdPEgodlQwDSw ?
Dat kan, maar het kan ook voor minder.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ok maar wat moet female zijn en wat moet male zijn? of maakt dat niet uit?

en waarmee is de kwaliteit mee te vergelijken? zoals normaal dvd kwaliteit?

hoe krijg de geluid dan? ook via die kabel?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 14:10 ]

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:03:
De HDMI verbinding verwacht een 720P, 1080i of een 1080P resolutie. Mijn Pioneer heeft een maximum van 1024*768, dus zelfs nog geen HD ready ;) . Dit van horen zeggen.

Ik ga eens proberen om met powerstrip de boel te foppen. Vooralsnog weigert de ATI kaart een 720P uit te sturen............ (de tv tuner doet dan wel een downscale).

Het ligt aan mijn tv, niet aan de kaart zelf. Bij jou zal het wellicht wel gaan werken.

Prijs van de kabel? Ik heb een paar tientjes betaald. Mocht ik het werkend krijgen ga ik wel een goede kopen. Ik ben wel bereid met kabels ver te gaan.

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:52:

en waarmee is de kwaliteit mee te vergelijken? zoals normaal dvd kwaliteit?

hoe krijg de geluid dan? ook via die kabel?
DVD kwaliteit is 576P, 720P is fors beter. Echter moet je TV dat ondersteunen. Een downscale 720 zal normaliter beter zijn, maar ligt aan de downscale kwaliteit van je tv. Mocht je een HD ready of beter hebben, beware, houdt je vast! 720P is super, 1080P is super!

DVI is alleen beeld. Geluid doe ik via spdiff of coaxiale uitgang.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DVI-HDMI kan je inderdaad gebruiken, maar HDMI is nogal kieskeurig op de resolutie die je aanbiedt. Dit moet perse 720p, 1080i of 1080p zijn.

Met VGA kan je vaak wat meer resoluties aanbieden aan de tv. Ik zou je dit dan ook adviseren.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:05
Ik heb deze week ook mijn pc aangesloten op mijn tv, de Pioneer 436XDE middels een HDMI-DVI kabel en optische kabel voor het geluid.

Als ik het HDMI kanaal activeer dan kan ik inderdaad films kijken etc.
Ik vraag me echter af of ik nog ergens de resoltie in moet stellen want het scherm valt buiten het beeld.
Een film ziet er wel goed, maar erg donker. Het lezen van de pictogrammen op mijn desktop is bijna niet te doen :(
Ik zie als ik nogmaals het HDMI activeer 1035i staan.
Ik heb het beeld gekloond, mijn videokaart is een X1800XT met 2 dvi uitgangen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Hoe je de PC het beste op je LCD-TV kunt aansluiten ligt aan de aansluitingen die de PC en de TV te bieden hebben.

De volgende aansluitingen zijn mogelijk in kwaliteit van hoog naar laag:

1. HDMI en DVI (zelfde digitale signaal, maar verschillende connectoren. Geen signaalverlies omdat er geen analoog/digitaal conversies plaatsvinden)
2. VGA en component (beide analoog, maar wel goede kwaliteit omdat de verschillende kleursignalen gescheiden worden doorgestuurd. Er vindt wel een digitaal->analoog->digitaal conversie plaats.
3. enz....

Waarschijnlijk heeft je scherm wel een HDMI en/of DVI, die kun je het beste gebruiken omdat je PC digitaal werkt en het LCD scherm ook. Anders is VGA een goede optie. Op HD-ready resoluties volstaat VGA uitstekend. Voor een full-HD zou ik toch echt wel digitaal willen aansluiten.

Goud is geen geld

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 08:19
Wat mij is opgevallen is dat wanneer je je PC aansluit via een DVI (pc) -> HDMI (tv) converter dat je dan geen geluid hebt. De TV verwacht dat audio op de HMDI ingang binnenkomt, maar natuurlijk zit er geen audio signaal in op deze manier. Is hier een oplossing voor?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mr4000 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:42:
Wat mij is opgevallen is dat wanneer je je PC aansluit via een DVI (pc) -> HDMI (tv) converter dat je dan geen geluid hebt. De TV verwacht dat audio op de HMDI ingang binnenkomt, maar natuurlijk zit er geen audio signaal in op deze manier. Is hier een oplossing voor?
de pc ook aansluiten met spdif. Er zijn ook videokaarten die het spdif signaal intern aan de hdmi koppelen.

Ik neem aan dat er ook wel verloopstekkertjes zijn die DVI+Spdif -> HDMI geven.
Pagina: 1