[XP]In stand-by gaat laptop zomaar aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Hallo,
Ik heb een laptop, een Compaq Armada E500.

Ik draai hier XP SP2 op.
Ik heb alleen een beetje een raar probleem ermee. Als ik de laptop in stand-by zet (of wat automatisch gebeurt na een ingestelde tijd), dan gaat de laptop netjes in stand-by, maar na een 20 minuten o.i.d word m'n OS weer opgestart, en gaat de laptop dus weer aan.

Ik zelf dacht misschien dat de laptop gepinged werd via internet/netwerk, waardoor hij weer opstartte, maar als ik alle netwerkverbinding loskoppel (zit nog niet ingebouwd, tis een oudere laptop :P ) dan doet hij het nogsteeds.
Iemand een idee wat hierachter zit? Want dit is wel een beetje onhandig als m'n laptop in m'n laptoptas zit, en als ik ergens aankom en als m'n accu dan leeg is :S

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb.

Ik gebruik het programma "Wallmaster" om m'n achtergrond om de zoveel tijd te laten wisselen. (In mijn geval om de 20 min + bij het aanmelden)

Waarschijnlijk haalt dat programma de laptop steeds uit standby, want nadat ik het programma uitgeschakeld had, en de laptop in standby heb gezet, is hij niet meer vanzelf aangegaan :)

Verwijderd

Staat wel ergens in je Event Logs. Is een Wake event, staat bij waardoor het gegenereert is. Maar het zal inderdaad die Wallmaster zijn.