ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik haalde de eerste keer niet over geklokt 4500
met 128 mb ram.
Nu 5500, videokaart ook overgeklokt.
geen software op de achtergrond...
de onbelangrijke dingen:
SB Live! 1024
Quantum Fireball 20GB HD...
Burner (HP9500)
CD-ROM (A-Open 52x)
ehhh NIC (RT8029)
AsusCom ISDNLink 128k
euhm... verder niets denk ik
volgens mij werkt hij met een versie van detonator 3, ik heb niet precies naar het nummer gekeken.
-edit- -PS-
de eerste test draaiden we zonder de 4-in-drivers, toen had ie maar iets van 2800, nu met de drivers gaat het wel sneller, maar nog niet snel genoeg..
de BIOS heb ik ook flink getweaked, alles zo snel mogelijk gezet, Aperture size op 128MB, e.d.
Verwijderd
Tweak je kaart volledig.. en schroef em een beetje op.. 200/210 moet ie wel kunnen halen zonder cooler lijkt me
Suc6
Verwijderd
Martijjjjjjjn!!!Op woensdag 07 februari 2001 20:11 schreef -ScuL- het volgende:
een vriend van me heeft een gloednieuwe
AMD ThunderBird 1GHz en haalt verdacht weinig 3dmarks... is dit normaal?
Hier zijn de specs van zijn bak:
Abit KT7A Mobo
256 MB RAM
ASUS V7100 GeForce2MX 32MB
en nog wat meer onbelangrijke dingen..
de bench runnen we op 1024x768x16bit, zonder sounds. Ik heb de laatste VIA 4-in-1 drivers geïnstalleerd, en er is verder niets overgeklokt. Als dit niet normaal is, waar zou het dan aan kunnen liggen?
Ik denk dat het door het OS komt, ik heb ook relatief weinig marks, 3500 ofzo met gf2mx. Komt in mijn geval dus door win2k
en 2k is idd niet zo lekker voor games, ME moet net zo snel gaan als 98SE..
zijn resultaat is iig niet zoals het zou moeten!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ohw duhhhh......|:(Op donderdag 08 februari 2001 00:27 schreef FrankGuthrie het volgende:
Is de videokaart in 3d mark niet de bottleneck??????
Hij heeft toch gewoon een GF2 Mxje. Hij moet zat 4500 4DMarks kunnen halen.
Kijk es naar de vidcard instellingen of je niet per ongeluk (of xpress) FSAA aan hebt gezet. Ook willen MipMaps en Image Quality wel es helpen.
ik krijg op mijn duron 700 met een geforce 1 (die standaard zelfs ONDERgeklokt is ivm budget uitvoering dus traag 7ns geheugen) standaard al 3750 3D marks. Na wat tweaken van vnl de videokaart en wat geheugen instellingen aanpassen kom ik tot een dikke 4600
Kon het toen ook niet meer hersteld krijgen. Oplossing was toen om eerst de videokaart uit windows te gooien (en standaard vga kaart als instelling te kiezen), handmatig alle nvidia files uit de windows\system map en windows\inf map te verwijderen en ook alle nvidia verwijzingen uit het register te pleuren. Booten en opnieuw de drivers installeren en ze waren weer terug
FSAA staat uit,
AGP4x staat ingeschakeld...
Image Quality staat op Best Perfomance..
eh en ja MipMap moet ook goed staan
ik ga binnenkort eens klooien met andere Nvidia drivers (6.x) ipv de huidige 7.x!
En dan nog eens Dx8 erover heen rossen
heb je niet toevallig een conflict met een kaart in je pc
Verwijderd
Denk dat het aan je detonator 7.x ligt. Uit je reactie maak ik op dat je nu 7.x gebruikt met een andere directX versie dan 8. Voor zover ik weet is 7.x geoptimaliseerd voor DirectX 8. Ik denk dat je nu directX 7 draait of niet? Dit zou eventueel de oorzaak kunnen zijn van je baggerscore. Oplossing dus: of det 7.x in combinatie met directX8 of directX 7 met bijvoorbeeld det 6.50.Op donderdag 08 februari 2001 02:21 schreef -ScuL- het volgende:
[knip]
ik ga binnenkort eens klooien met andere Nvidia drivers (6.x) ipv de huidige 7.x!
En dan nog eens Dx8 erover heen rossen
Suc6!
Hoogste score is 6420 met een TB tot 1000mhz en een Geforce MX...
Dat dnek ik ook wel. Haalde ik gister ook toevallig met mijn p 200 mmxOp donderdag 08 februari 2001 09:16 schreef DaFoX het volgende:
via drivers?????
is idd erg laag, met onderstaande config heb ik +/- 7000 3dmarks
Droom ff door
ik weet niet welke directX versie hij erop heeft gezet..
ik zal binnenkort eens Det6.x met Dx7 proberen, of Dx8 bij Det7.x
" Play the violent strings of my symphony "
daar gaat ie echt schokken alsof ie 5 fps draait
Verwijderd
op me duron 650@900 256mb geforce2mx haal ik op 640x480 dikke 7000 3dmarks.. maar op 1024x768 zakt dit terug naar rond de 5500.
De Hercules Geforce2mx is niet overklokt.
Iedereen heeft het natuurlijk over de standaard 3dmark test, anders heeft het posten van resultaten natuurlijk helemaal geen nut.
ik ga binnenkort eens bij die vriend van me langs, dan probeer ik het dus ff met de drivers.. als dat niet lukt dan post ik hier wel weer!
Drivers boven de 6.47 gaven me slome high polygon test scores (Die donut test sort of)
Drivers onder de 6.47 gaven rare D3D probs.
(Dit was onder win2k trouwens , maar toen ik je hoorde over die donut test dacht ik echt ff van dat had ik ook
Moet je eens 6.47 gebruiken.
Ik haal nu met de onderstaande config 8050 3DMarks (Als ik m onstabiel klok 8250 , maar stabieliteit is toch een must - Vergeet niet dit is win2k he)
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Verwijderd

En nee, het enige wat er aan dit photoshop plaatje is veranderd is het verbergen van de naam van de videokaart. En ik heb ook niet die FSB truuk gebruikt om 3DMark te misleiden, nog die truuk om je videokaart niets te laten renderen
een andere vriend van me zei precies hetzelfde!Op vrijdag 09 februari 2001 23:42 schreef GekkeR het volgende:
Dat had ik nou PRECIES ook
Drivers boven de 6.47 gaven me slome high polygon test scores (Die donut test sort of)
Drivers onder de 6.47 gaven rare D3D probs.
(Dit was onder win2k trouwens , maar toen ik je hoorde over die donut test dacht ik echt ff van dat had ik ook
Moet je eens 6.47 gebruiken.
Ik haal nu met de onderstaande config 8050 3DMarks (Als ik m onstabiel klok 8250 , maar stabieliteit is toch een must - Vergeet niet dit is win2k he)
ik moest het gaan proberen met det6.47 en via 4.27 (en Dx8)...
dus dat ga ik zsm proberen
230 voor memory zou gaan met de hercules retail, maar 250 KAN NIET. Een Geforce2 mx ondersteund maximum 246Mhz. Ik kan het weten, ik heb zelf een tooltje geschreven om hem over te clocken hoger dan 220, en als je hem hoger dan 246 zet, gaat hij gewoon naar 166Mhz.
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Verwijderd
Vanmiddag de proef op de som genomen
3dmark 2000 score ( default uiteraard)
6.47 4644
6.50 4774
Bovengenoemde waarden zijn een gemiddelde uit 5 x een test voor elke driver en behaald met een geheel standaard systeem, niets ge-oc'd
/Sorry vergeten:
Win2K, Direct 8.0a en Via drivers 4.28a
daar gaat het niet zo zeer om, het gaat er iig om dat hij een normale score kan halen ipv die veels te magere 3050 marks...Op zaterdag 10 februari 2001 19:56 schreef Evolution het volgende:
Hierboven wordt een aantal keer gememoreerd dat 6.47 dé driver zou zijn.
of dat nou met .47 of met .50 zal me aan mijn * roesten
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens dat 3050 op een TB1000 niet helemaal normaal is.
In dit geval is het denk ik verstandig om eerst de officiele drivers te installeren en hiermee een "normale" waarde proberen te halen.
Pas daarna zou ik gaan experimenteren met beta drivers. Maar goed er zijn meer wegen die naar Rome ( of waar dan ook) leiden.
Mensen zonder probs schieten er natuurlijk niks aka nauwelijks mee op.
Dacht da dat wel duidelijk was
Verwijderd
Er staat een magnifieke review op http://www.tweakersasylum.com/Detonators/Win2k/detonator2k.html
/edit
Voor alle Win9x/ME bezitters:
http://www.tweakersasylum.com/Detonators/Win9x/detonator9x.html
Misschien heb je hier wat aan!
Verwijderd
maar hij sleept idd de 64mb test erdoor
maar het is iig opgelost nu
Met nog wat betere tweaking en wat occen zou je richting de 4800 moeten komen of daarboven
hoe fok ik dat ding op.. powerstrip??
Verwijderd
http://www.charnleys.co.uk/nvmax/
Download NVMax (En als je er toch bent die DirectX 8 control panel update is ook leuk)
Zet daar alles op fastest - speed - etc
En vergeet niet Coolbits aan te zetten
Ga dan weer naar display options naar advanced settings klik die geforce aan
Klik dan op additional Properties
And behold Hardware options
Oc ze
Tuurlijk de proc zelf en de FSB ook nie vergeten he
DirectX T&L
of AMD Athlon
of AMD 3DNow!
??
Anders kan je de tests ook nie echt vergelijken he
hij gaat standaard op Dx T&L
Dan heb jij toch een rare 3dmark versie
maar ik doe altijd custom, en dan moet je kiezen.
Verwijderd
Hebben jullie overigens je dma aangevinkt bij hardeschijf eigenschappen dit scheelt behoorlijk.