[Mediagx/geode] smbus vinden.

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb hier een thin client cq minipc hierin zit een Winbond W83783S hardware monitoring chip. Deze chip heb ik zelf ingebouwd btw.

Deze chip hangt aan de smbus en wordt goed ondersteund onder zowel linux als windows. Maar dat is niet het probleem.
De smbus waar deze chip aanhangt is niet te vinden op het systeem.

Heb zover nog geen smbus kunnene vinden in een van de datasheets van de chips op het systeem:
- Processor GXLV 233mhz van national semiconductors -> geen een link gezien naar smbus/i2c
- 'Chipset' CS5530 ook van national -> heeft een i2c bus voor DDC op monitor, verder niks kunnen vinden.
- Super IO - PC87351 van national -> hangt aan de isa bus, heeft geen smbus aansluiting.

Smbus zou ergens aan moeten hangen, maar waaraan dan?

Edit:
http://www.macella.nl/forum/viewtopic.php?t=130 < topic van mijzelf op een ander forum met een hoop info over het mobo.

[ Voor 7% gewijzigd door SA007 op 26-05-2007 20:33 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
<schop>

Vraag me af of het ding uberhaupt smbus heeft, hij gebruikt het iig niet voor het geheugen...

Heb als test de smbus eeprom van een geheugenreep af gesoldeerd, dat moederbordje detecteerd hem nog zonder problemen, terwijl een p3 'm niet wil hebben.
Bij beide werkt hij prima met het chipje er weer op...

Helaash is mijn vermoeden beantoord.

Er is geen bus master...
Lopen alleen een sda/scl lijntje naar alle memsloten naar een lege plek waar een W83783 op past en naar een onbekende chip welke ook ontbreekt (dat zal wel de bus master zijn), verder alleen 2 pullup weerstandjes...

Het antwoord op het hele topic is dus 'Er zit geen smbus op het moederbord'.

[ Voor 36% gewijzigd door SA007 op 28-05-2007 16:42 ]