[Rosetta@Home] Runtime error

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-08 11:46
Is er nog iemand die plotseling problemen met Boinc/Rosetta heeft?

Ik kreeg van Windows opeens de melding dat er niet genoeg Virtueel geheugen beschikbaar was en daarnaast kreeg ik ook nog een pop-up:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/goffinfam/rosetta.JPG

Bij de twee taken staat er nu berekeningsfout. Ik heb het werk al afgebroken en nieuw werk binnengehaald maar daar komt dezelfde melding te staan.

Iemand met het hetzelfde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Even een apart topic van gemaakt, op die manier krijg je meer aandacht en kaap je geen ander topic ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
Ah prima. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:23
Ik kraakte normale wijze 4 units tegelijk (Quad-core). Echter, afgelopen nacht is Rosetta bij mij geupgrade naar 5.67. Dit had bij mij 2 grote gevolgen:

1. Rosetta gebruikt nu per Unit ongeveer 750 Mb RAM!!!!!!!!!!!!!
2. Aangezien ik maar 2 Gb heb, kraakt hij nu nog maar 2 Units en staan de andere 2 in de wacht met de melding: 'Wachten op geheugen'.

Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:24
Ja, ik heb hier hetzelfde probleem na de update naar versie 5.67. Heb een paar dualcores draaien en heb nu ineens een pagefile van 2,36GB op de ene, 2,35GB op de andere en op een single core machine 1,62GB. Echt waanzinnig groot en ze zijn flink trager geworden. Damn :(

Heb de default setting voor pagefile al van 75% naar 25% verlaagd maar dat helpt niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
Ja dat was dus bij mij ook het geval, plots mijn werkgeheugen van 2 GB vol.
Ik heb geen pagefile meer dus van windows kwam dus ook de melding dat er geen virtueel geheugen meer beschikbaar was.

Blijkbaar is er iets mis gegaan bij die update.
Ik heb Rosetta gisteravond rond middernacht weer aangegooid en nu blijkt alles weer goed te gaan. Geen idee of er ondertussen een nieuwe update is geweest die dit moest verhelpen. Ik geloof het niet want de versie is nog steeds 5.67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb wat meer nieuws:
Hi Everybody:
Sorry for checking in a little late on this thread. I'm a bit puzzled that the FOLD_AND_DOCK_SUBSYSTEM workunits are taking up so much memory, but I've canceled all those jobs, and won't send any more out until we reduce the memory requirement! Apologies! Thanks for posting so quickly about the problem. It wasn't apparent on ralph.

Also: if you have one of these workunit in your queue, please feel free to cancel it rather than risk a system slowdown due to virtual memory problems.
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met sommige termen in het bericht hierboven, wat meer verduidelijking:
Rhiju (1 van de Rosetta ontwikkelaars) bevestigd dat er met sommige WUs een probleem kan zijn met betrekking tot een hoog geheugengebruik.
Normaalgezien worden alle jobs eerst getest op Ralph (Dit is een testomgeving waar nieuwe versies van de client getest worden alsook eerst enkele WUs van nieuwe jobs) Dit geheugenprobleem was niet naar bovengekomen daar.
Die jobs zullen niet meer worden uitgestuurd zolang het probleem niet geïdentificeerd is.
Als je in je wachtrij nog jobs staan hebt met FOLD_AND_DOCK_SUBSYSTEM in de naam, kan je die best eruit verwijderen.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
Ah bedankt voor het bericht. Ik ben nu inderdaad met andere WU's bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:23
Superbedankt voor deze verheldering!!!

Kan eindelijk weer vol aan de slag. Super!
Pagina: 1