Toon posts:

AOpen Aeolus 6800XT vertoont alleen 4-bits kleuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb onlangs een pc van mijn vader gekregen. De specs:

- Pentium 4 @ 3 GHz
- 512 Mb PC3200 DDR SDRAM PC3200
- Windows XP (niet illegaal)
- MSI RS3M-IL (MS-7003) moederbord
- Seasonic 300 watt voeding

Ik wou de videokaart uit mijn oude computer, een AOpen Aeolus GeForce 6800XT met 128 Mb geheugen, overzetten in de nieuwe. De specs van mijn oude pc:

- AMD Sempron 2400+
- 512 dual channel PC2700 DDR SDRAM
- Windows XP (ook niet illegaal)
- ASUS A7N8X-VM moederbord
- AOpen 300 watt voeding

Toen ik de graka in de P4 stak en ik windows opstartte werd alles bij een resolutie van 640x480 met 4-bits kleuren weergegeven. Ik dacht dat dit kwam omdat ik nog geen drivers had geinstalleerd en maakte me hier niet zo'n zorgen over. Toen ik echter de driver die op de bijgeleverde cd stond installeerde en ik de computer rebootte was dit nog steeds zo. Op dit moment zit ik dit bericht ook te typen bij een resolutie van 640x480 met 4-bits kleuren. Best vervelend! Ik ben inmiddels naar de site van AOpen gegaan en heb de nieuwste driver gedownload. Allemaal zonder enig effect. Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn probleem!

Alvast bedankt voor jullie reacties en jullie moeite.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Extra molex-stekker er wel ingestoken ?

Verwijderd

Topicstarter
Jep.

Ik heb deze kaart al negen maanden en in mijn vorige systeem werkte hij prima..

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
oude drivers verwijderd?

Verwijderd

Je moet een gegeven paard niet in de mond kijken, maar ik zie dit niet echt als een upgrade...

Overigens lijkt het me verstandig Windows opnieuw te installeren, dat is wel aangeraden bij een upgrade van het moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 19:31 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Chipset-driver voor de chipset op je moederbord wel geinstalleert?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• hoegee
video onbord uitgeschakeld in de bios.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 19:24
zet hem weer is terug in je oude systeem en kijk of ie werkt ;)
Als hij het gewoon doet zou ik ff je nieuwe computer formateren met die 6800 Xt erin.
Succes

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• hoegee
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:31:
Je moet een gegeven paard niet in de mond kijken, maar ik zie dit niet echt als een upgrade...

Overigens lijkt het me verstandig Windows opnieuw te installeren, dat is wel aangeraden bij een upgrade van het moederbord.
hij upgrade het moederbord niet maar en grafische kaart

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 19:24
dat snap ik niet ;)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

hoegee schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Lees ff, hij heeft een heel ander systeem...

Verwijderd

hoegee schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Ik ga er vanuit dat de TS z'n HDD heeft meegenomen naar het nieuwe systeem aangezien ie dat niet specificeerde en een goede verklaring kan zijn voor dit probleem.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:54
hij verplaatst zijn videokaart naar een anders systeem. Misschien heb je hem kapot gemaakt met het verplaatsen je zou je videokaart weer in je oude pc kunnen steken om te kijken of daar alles werkt, dan weet je tenminste dat je kaart niet kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid en bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels de videokaart weer in mijn oude systeem gezet (sterker nog, daar zit ik dit bericht mee te typen) en ik heb (wederom) geen problemen met mijn videokaart.

Ik heb toen ik dat pentium 4-systeem van m'n vader kreeg eerst alles geformatteerd, dus ik stopte mijn videokaart in een systeem met een "clean install".

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:46
Misschien kun je de Aopen voeding eens proberen icm je nieuwe systeem. Het lijkt me niet echt een voedingsprobleem, maar je zou het eens kunnen proberen... Anders is waarschijnlijk je nieuwe moederbord defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat nog proberen maar ik begin de moed wat te verliezen. En als het pentium 4 systeem echt niet veel sneller is dan mijn huidige zoals iedereen zegt dan heeft het ook niet zoveel zin..

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 14:55 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Misschien in het bios de AOpen AGP kaart als primary instellen, ik heb namelijk het vermoeden dat er een comflict is met de AGP kaart en de onboard grafische ATi 9100IGP kaart.

Controleer trouwens in windows eens of je gebruikte grafische kaart echt wel de AOpen 6800 is, misschien dat het al tijdens het booten al fout gaat en er daardoor in Windows conflicten zijn, die zich uiten in het probleem wat jij nu hebt.

Ik zou zowieso op de onderstaande site even de nodige drivers en bios upgrade downloaden en installeeren...
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&prod_no=570

[ Voor 61% gewijzigd door digital8 op 27-05-2007 15:26 ]

Pagina: 1