Toon posts:

Webcam / camera voor livewebcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het uitzenden van een 100uur durende live webcast ben ik opzoek naar een geschikt apparaat voor opname van de beelden (video en audiostream).

Windows mediaserver en media encoder zijn al aanwezig en getest. Ik heb ook een webcam, echter is de kwaliteit daarvan niet hoogstaand. Ik beschik niet over een onbeperkt budget, alles is voor het goede doel. Wat voor tussenoplossing zouden jullie mij adviseren? (opname binnen, veel bewegende beelden)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Zoek een digitale (firewire) camcorder met een defect zoals kapotte zoeker, kapot omnamemeganisme, etc. Erg goed beeld en vaak fancy extra functies als zoom/nightvision.

Een beveiligingscamera, kan je zoms ook goedkoop aankomen, geven ook best goed beeld.

Windows media encoder heeft btw als groot nadeel dat er altijd een fikse vertraging in het beeld zit, probeer vlc eens, vertaging is zonder geklooi 10x zo klein.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:28:
Zoek een digitale (firewire) camcorder met een defect zoals kapotte zoeker, kapot omnamemeganisme, etc. Erg goed beeld en vaak fancy extra functies als zoom/nightvision.

Een beveiligingscamera, kan je zoms ook goedkoop aankomen, geven ook best goed beeld.

Windows media encoder heeft btw als groot nadeel dat er altijd een fikse vertraging in het beeld zit, probeer vlc eens, vertaging is zonder geklooi 10x zo klein.
Bedankt voor deze tips! Ga gelijk opzoek naar betaalbare camcorder... zie dat je al eea nieuw hebt voor zon 200 €, canaon mv930 (199 bij mm) of is dat rommel?

Betreft de vertraging, dat is inderdaad wel een nadeel, maar niet bezwaarlijk. Bij het testen bleek dit ongeveer 1 tot 2 minuten.

Verder nog een vraag, voor het uizenden van een binnen feest, welke video kwaliteit zou dan het best geschikt zijn voor live webcast:

Multiple bit rates (29fps)
VHS quality (29fps)
Live broadcast (29fps)
Film content (24fps)
Full screen video (29fps)
High speed content (60fps)

Audio kan op multiple, cd, fm of multichannel.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Goedkope camcorders hebben nog wel 's cmos sensors, duurdere hebben ccd's, ccd's zijn beter in kleurechtheid en ook bij weining licht zeer weinig ruis.

Beter kan je dan op marktplaats/ebay/etc een wat oudere (2-4 jaar) camcorder zoeken met een ccd erin.
Heb hier een camcorder welke ik via marktplaats heb gekocht voor 35,- welke totaal niet meer kan opnemen, maar het beeld is prima, 720x576 (full pal) met trilcorrectie erin enzo.

De kwaliteit van je uitgezonden materiaal hangt nog het meeste af van de beschikbare bandbreedte. Als je het alleen lokaal hoeft te zenden zou ik de hoogst mogelijke pakken wat de camera aankan. Via internet ben je vaak gebonden aan de vaak erg lage upload van adsl/kabel.

1 tot 2 minuten vertraging :o damn! als ik meer dan 20 seconden vertraging in mijn setup ga ik me er al aan ergeren...