Toon posts:

Delen Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb een probleem! kort samengevat:

ik heb 2 pc's op 1 staat het internet aangesloten en zitten 2 netwerkkaarten in op de ene netwerkkaart kom het internet binnen en in de andere zit een Cross cable naar de andere pc wat ik wil is dat de 2e pc internet krijgt via de 1e pc.
De vraag is dus hoe kan ik het internet doorschakelen van de ene naar de andere netwerkkaart?

bvd

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30

mendel129

Radioactivator

kan je niet bij netwerkverbindingen rechtermuis op je internet verbinding => eigenschappen => geavanceerd => internetverbinding delen?

Bringer of heat, food and silence!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
mendel129 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:36:
kan je niet bij netwerkverbindingen rechtermuis op je internet verbinding => eigenschappen => geavanceerd => internetverbinding delen?
Dat is bij inbel verbindingen. Hij moet met de rechtermuisknop op z'n internet netwerk kaart klikken en dan kiezen voor 'Verbindingsbrug maken' . Maar dat had ie ook zelf kunnen vinden als ie gezocht had.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:16

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ja, je moet zowiezo je internet delen en volgens mij moet je ook een netwerkbrug tussen allebei je netwerkkaarten maken (ik kreeg het tenminste niet werkend zonder), dat doe je door ze allebei te selecteren, dan rechtsklikken en op "Netwerkbrug maken" klikken.

//edit: oops.. volgende keer eerst refreshen :o

[ Voor 9% gewijzigd door Walance op 26-05-2007 18:41 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Welk besturingssysteem gebruik je ?

Verwijderd

denk je wel aan de speciale crossed kabel die je nodig bent, en niet de straight die je standaard thuis hebt liggen ;)

edit:
de crossed cable tussen de 1E en 2E pc, beide kaarten die aangesloten zitten op de crossed cable via dhcp, zelf geen ip opgeven, liver ook niet voor de internetnetwerkkaart, maar dit is niet altijd te voorkomen.
nu naar de delen tab van de crossed netwerkkaart gaan, hier internet delen uitzetten als dit aanstaat(kwestie van vinkje(
daarna naar de delen tab van de internet netwerkkaart gaan en hier delen van internet aanzetten.

lukt het dan nog niet, deze vragen beantwoorden:
welk besturingssysteem heb je, op beide systemen?
gebruik je een gekochte of zelf gemaakte crossed kabel?(test deze even door deze tussen de hub/switch/router en pc te zetten, de meeste hubs/switch/routers zijn autosensing, internet moet het gewoon doen)
heb je internet op de eerste pc?

succes

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens maar ik had inderdaad al verder gezocht dan dat een netwerkburg werkt ook niet omdat de ene een ip adres toegekent moet krijgen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Netwerkbrug werkt niet, je moet toch echt in het tabblad "Delen" zitten bij de eigenschappen van de internet-netwerkkaart, niet de cross-cable-netwerkkaart.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:46:
sorry jongens maar ik had inderdaad al verder gezocht dan dat een netwerkburg werkt ook niet omdat de ene een ip adres toegekent moet krijgen
Mja, klopt geloof ik ook niet helemaal wat ik hierboven zei. Maar makkelijkste is gewoon de Wizard Netwerk Installen te gebruiken, dan wordt ICS als het goed is vanzelf aangezet.

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe zegtie:
De service werkt niet omdat het geen geinstalleerde service is

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-03 11:01

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik surf al maanden als client op deze manier op het internet (beide OS: XP Pro).
Het werkt als volgt:
De server: Je gaat naar de eigenschappen van je internetverbinding -> geavanceerd -> onder Internet-verbinding delen beide vakjes aanvinken.

Onder het kopje Firewall vink je nog even de services aan die de client mag gebruiken.

Dan ga je naar de eigenschappen van het Internet Protocol. Als IP neem je 192.168.0.1.
Zet het subnetmasker op 255.255.255.0 (door te klikken in het vakje).
Mijn voorkeurs DNS server is dan 192.168.1.254 (voor dit adress moet je in de router kijken, mogelijk is het anders).

De client: Je gaat naar de eigenschappen van je internetverbinding -> Internet Protocol -> IP: 192.168.0.2 (of hoger).
Zet het subnetmasker op 255.255.255.0 (door te klikken in het vakje).
De standaard Gateway zet je op 192.168.0.1.

Als het werkt komt er bij de Netwerkingverbindingen een extra icoon bij met de naam (draadloze) internetverbinding op (computernaam server).

NOTE 1: de firewall zet ik meestal uit voor de verbinding want dat levert echt alleen maar problemen op.
NOTE 2: dat van die netwerkbrug werkt echt niet. Of geen verbinding of zwakke verbinding.

Succes!

(Dit heb ik toen ik nog klein was zelf maar in elkaar geprutst, misschien kan het makkelijker, maar zo werkt het in ieder geval).

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 26-05-2007 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat stukje met internet delen lukt niet hij geeft dan de foutmelding:
Er is een fout opgetreden
de opgegeven service is geen geinstalleerde service |:(

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Als je je windows cd er is in doet en klikt op Internet Protocol (TCP/IP) en links daaronder op Installeren.

Verwijderd

Topicstarter
die service staat al geinstalleerd maar hij blijft dezelfde fout geven

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Conguratiescherm -> Software -> Links: Windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> Netwerkservices afvinken en dan weer aanvinken (zodat het vakje wit is met een zwart vinkje erin).

Als dat niet werkt weet ik het ook niet, zeker niet als het om een niet tweaked OS gaat.

Verwijderd

Topicstarter
en ook dat werk niet :(
Pagina: 1