Toon posts:

VPN via Experia Box

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Sinds ik internetplusbellen heb van KPN en een Thomson Speedtouch 780 kan ik geen verbinding meer maken met de servers op mijn werk. Ik krijg wel contact met het VPN maar kan geen server of pc benaderen met MSTSC. Dit komt volgens mij omdat mijn lokale IP-adres hetzelfde is als op het werk. In de handleiding (A) van de EB staat dat het lokale IP-adres aan te passen zou zijn. Dit is helaas niet meer mogelijk KPN heeft dit afgeschermd.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zoals je zelf al zegt heeft dit niets te maken met de experiabox zelf,met een kabelverbinding en een routertje wat toevallig ook in dezelfde range werkt had je precies hetzelfde.

Hoe is de VPN setup? Krijg je een IP adres vanaf je VPN client? Als het bedrijf 192.168.1.x adressen uitdeelt is dit vragen om routeringsproblemen bij gebruikers. Tesamen met 192.168.2.x en 10.0.0.x zijn dat zo'n beetje de meest gebruikte consumenten-lan-ranges.

Een aparte range voor VPN lijkt me zeker praktischer, ook ivm alle onnodige broadcasts enz over je vpn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen IP Adres van de VPN client ik blijf mijn eigen adres houden. Echter de dns serveradressen worden wel door de VPN verbinding ingevuld en liggen in de range 192.168.1. net als mijn lokale netwerk.

Het is jammer dat je op de EB box zelf niet de range kan aanpassen wat in het begin wel kon zoals de handleiding beschrijft, dan zou voor mij en voor verschillende collega's het probleem zijn opgelost.

:) Ik heb inmiddels een workaround gevonden maar het aanpassen van de range zou toch de meest geschikte zijn denk ik.

Bedankt voor je reactie DJSmiley

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 19:00 ]