Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met 250mm fans?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met 250mm fans die via deze site te verkrijgen zijn ?

Ben namelijk van plan om 2x250mm fans te kopen voor mijn koperen radiator en vroeg mij af of deze aardig stil zijn op als ze op zijn langzaamst draaien en hoe dan perfomances zijn.

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

Specs zien er wel aardig uit. En mochten ze toch teveel dB maken kun je ze nog op ander voltage laten draaien. Meeste fans kunnen dat iig. 200CFM op 12 volt is ook wel fors denk ik.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
Nyana schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:30:
200CFM op 12 volt is ook wel fors denk ik.
Inderdaad, daar blaas je een half huis mee schoon. :P

ik denk dat ze op 5 volt ook al genoeg blazen :P

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
Ik denk aan de specs te zien dat ze lkker zullen blazen... :P

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
Feit is gewoon dat hoe groter de fan is, hoe meer CFM hij verplaatst per DB. Het is natuurlijk wel zo dat een grotere fan ook meer herrie maakt, maar dat is dmv voltage ook wel te regelen, en 4 12cm fans maken bij elkaar ook een hoop herrie.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
kemphaas schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:27:
Feit is gewoon dat hoe groter de fan is, hoe meer CFM hij verplaatst per DB. Het is natuurlijk wel zo dat een grotere fan ook meer herrie maakt, maar dat is dmv voltage ook wel te regelen, en 4 12cm fans maken bij elkaar ook een hoop herrie.
Dit klopt niet. De hoeveelheid herrie ligt naast het formaat ook aan het aantal toeren dat 'ie draait. Ik heb ooit is een processorkoeler gehad met een delta ventilator van 6cm. Deze maakte een heel stuk meer herrie dan de 12cm ventilator die nu op mn processor zit. Daarnaast hebben we ook nog het voorbeeld van servers.. die hebben vaak een rij van 4cm ventilatortjes en het geluid dat die produceren overstemt die 6cm delta fan nog...
De hoeveelheid herrie hangt dus op z'n minst af van het formaat en van het aantal toeren dat de ventilator draait. Omdat grotere ventilators per wenteling meer lucht verplaatsen kun je ze langzamer laten draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen en daarom zijn grotere over het algemeen stiller.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
denk dattie je kast erg cool kan houden, maar zou hem als je hem op de kast zelf monteert niet op aanzuigen zetten, dan zit je kast in no time vol stof :P:P

hij ziet er leuk uit, misschien dat ik hem ook wel bestel voor mijn case

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een idee om een inkoopactie op te richten.

Maar je kan toch een filter ervoor gooien ? Gewoon een goedkope motorfilter matje kopen voor een paar euro en btje indompelen met olie, werkt perfect om stof tegen te houden

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb een Enermax Chakra ECA3052 behuizing.
Standaard zit hier aan de zijkant al een 250mm fan :)
Deze fan is zeer stil en blaast erg hard.

Afbeeldingslocatie: http://www.liteserver.nl/images/got/enermax-chakra-blkslv-2.jpg

Gemiddeld zijn de 120mm fans stiller dan de 80/60/40mm fans.
Dus ik denk dat het met de 250mm hetzelfde is :)
Een 250mm hoeft niet zo hard rond te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen :)

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
Dit is idd waar maar hangt ook af van fan tot fan hoor

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
chukkepukke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:30:
Dit is idd waar maar hangt ook af van fan tot fan hoor
Zolang het geen delta is zal het denk ik wel meevallen. :*)

Ik heb alleen ervaring met de fan die in mijn enermax case zit

EDIT:
Op de website staat silent.
Ik verwacht zelf wel dat deze dan ok stil zijn.

Misschien staat er op de website van de fabrikant iets over het aantal DB wat deze fan maakt? :)

[ Voor 24% gewijzigd door AMDathlonxp op 28-05-2007 18:00 ]

Pagina: 1