Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Project cd branden

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Hallo,

Wellicht is de titel niet zo goed maar goed ik heb een vraag.

Ik zag dit plaatje en daardoor werd ik ge inspireerd. ( bron techzine.nl )

http://www.techzine.nl/uploaded/39599_68b3420e.png

Alleen hier is het een dispenser. Dan denk ik op mijn beurt doe het dan ook goed. Dus de bedoeling is om het cd'tje direct in de brander te laten gaan.

Ik heb het volgende bedacht. Ik soldeer en rek boven op de drive. Dan maak ik het zo dat aan het einde van het rek wat boven op de drive zit een palletje is. Zodat het palletje word ingedrukt de cd in de lade valt. ( als ik te onduidelijk ben zeg het even want dan visualiseer ik het wel even )

Alleen op het plaatje lijkt het toch mooier. Er direct boven op, dus mijn vraag is eingelijks kan dat ik heb nog nooit in een drive gekeken hoe het er uit ziet en ik denk sommige mensen hier wel.

ik hoop dat ik nog meer mensen heb geinspireerd en ik hoop op een antwoord. Alvast bedankt

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En dan moet je er weer een nieuwe in hangen? En wat als ie nou klaar is? :P Beetje rare automatisering dan ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou zeggen, maak je fikker eens open.

Dan zal je zien dat als een laatje dicht gaat, er een systeem aan de binnenkant zit, die het schijfie klemt (boven en onder) en het iets optilt, zodat deze niet meer op het laatje ligt.

Het schijfie ligt dus niet los zoals vinyl op een turntable ligt.

Daarbij zie ik het hele voordeel niet om automatisch een schijfie in je fikker te stoppen, zonder een uithaal systeem, anders heb je straks 30 schijfjes op elkaar, wat dus niet werkt, omdat je lege op een vol schijfje legt, en de schrijfbare kant de onderkant is.

Terug naar de tekentafel denk ik.

Ey!! Macarena \o/

• rxr1991
Ja, oke daar is niet goed over na gedacht. Na het weekeind heb ik vast wel een oplossing gevonden. Alvast bedankt voor de tips.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Je zou ook een 'brander-toren' kunnen overwegen, meerdere kopieën in 1x branden. (Als dat is wat je wilt).

Of wil je verschillende dingen achter elkaar branden, of zo een soort wisselaar maken gewoon omdat het kan ;)

Ik zou het proberen met Lego. Er zijn programmeerbare controllers, sensoren en actuatoren verkrijgbaar en het is imho de ultieme manier van modulair bouwen en experimenteren 8)

Als je meer neigt naar een soort robot-arm, zou je misschien in het 'Robot bouwen voor bewonderaars'-topic kunnen informeren :)

Google helpt ook: http://www.google.nl/sear...nl&q=diy+cd+changer&meta=
Eerste hit is al meteen een mooie :+

Suc6! :D

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Bij de computeridee is jaren terug een how-to geweest hoe je dit kan bouwen met technisch lego.

Ondertussen kan je dit nummer al lang niet meer bijbestellen, weet niet of de modjes het goed vinden, anders scan ik dat wel 's.

• rxr1991
Heb wat anders bedacht. Weet alleen nog niet hoe ik het ga realiseren maar ik heb een klein ontwerpje.

http://www.rubenlubben.nl/plan.jpg

De eerste pal word weg gedrukt door de lade dan moet er op een of andere manier een cd in vallen. Nadat deze klaar is word hij uitgeworpen en drukt het het 2e palletje weg en dan moet hij op een of andere manier naar beneden vallen op z'n spindel.

Nadat het 2e pal verschoven is moeten de eerste en 2e pal weer op zijn plek schuiven. Moet nu alleen nog bedenken hoe ik de cd laat vallen en netjes zonder beschadiging en niet allemaal tegelijk.

Iemand nog suggesties daar voor. Of ziet niemand mijn verhaal zitten.

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

rxr1991 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:08:
(...) dan moet hij op een of andere manier naar beneden vallen op z'n spindel. (...)
Naar beneden vallen? Door het laatje heen? 8)7

Lijkt mij niet haalbaar. Je kunt wel een gat van een ruime 120 mm uit je laatje halen, maar dan vallen al je cd's er direct doorheen :P
Dus dan zou je voor de invoer je cd's weer moeten ondersteunen op een of andere manier. En die ondersteuning moet meebewegen met je laatje om krassen op je cd's te voorkomen... Dus kom je toch weer uit op iets wat moet bewegen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hmm zit te denken, als je het frontje van je laatje verwijdert (bij de meeste branders kan dat wel), en je maakt een metalen strip die de cd 'opschept' wanneer het laatje open gaat.

Dan zou je met software moeten zorgen dat wanneer het laatje open is gegaan en de cd op de strip ligt, het laatje weer dicht gaat en de cd eraf valt... dan het laatje weer open om een nieuwe cd in te voeren...

Allemaal nog steeds ingewikkelder dan nodig imho, en waarschijnlijk onbetrouwbaar ook. Bovendien eindigen je gebrande cd's op een hoop en niet op een spindel. En met dat stripje zit je nog steeds met het risico op krassen.

Nee, bij nader inzien blijf ik toch bij het maken van een robot arm-achtige constructie :+

• rxr1991
Stel ik maak het gat ter groote van een cd, maar ik doe er 2 stukjes metaal ( of iets anders wat niet krast ) er onder. Als hij dan het 2e palletje raakt dat die 2 dingen er dan onder weg schuiven.

Maar ik denk dat het grootste probleem de cd er in krijgen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan een simpel armpje maken die hem in het midden vastpakt en dan optilt. Anders krijg je hem nooit uit de brander! Als je het doet zoals je wilt dan krijg je hem wel in de brander, maar hoe krijg je hem er ooit uit dan??

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je duwt met een systeem (zoals inwendig) de cd uit de lade en met een andere arm neem je hem eruit.

Maar is het wel de bedoeling dat het automatisch eruit gehaald wordt? Of mag dat ook met de hand? Je gaat waarschijnlijk toch de cd erna voor iets nodig hebben.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Kijk hier of hier eens voor inpiratie, dan hoef je het wiel niet helemaal opnieuw uit te vinden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Pagina: 1