Nec ND-1300 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik weet dat er heel veel over deze brander geschreven is en dat er ook al veel open topics hierover zijn maar ik heb toch een iets ander probleem nadat ik natuurlijk alle topics hierover heb gelezen.

Ik heb een volledige nieuwe installatie gedaan van Winds XP Home Edition en helemaal bijgewerkt tot en met SP2 en alle patches.

Ik heb 2 branders aan de IDE0 hangen. De master is een CD-brander en de slave is dus de NEC ND-1300. Ze worden beiden keurig netjes herkend in Bios en door Windows. In de verkenner staat er ok keurig dat het om een DVD/ram-speler gaat maar zodra ik er een DVD in stop dan verandert dit laatste in een CD-rom speler en wordt de disk niet herkent. Het uitwerpen vanuit de verkenner gaat probleemloos.

Ik heb het vermoeden dat er nog een speciaal kabeltje nog ergens direct op het moederbord moet worden aangesloten of kraam ik nu wartaal uit?

Wie kan mij verder helpen?

Greetz, Bignose

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:32
Waarom die link in je topic, reclame? Ik zou hem maar verwijderen ;). Het licht in elk geval niet aan het speciale kabeltje, want dat werd enkel vroeger gebruikt voor geluid (is overbodig dus geen aandacht aan schenken ;)). De brander al in een andere PC geprobeerd? Dat van die wisselende iconen komt vaker voor, bugje in Windows. Als hij in een andere computer echter dezelfde problemen geeft, kun je hem weggooien. Want ik neem aan dat ie het altijd gedaan heeft en je dus niets hebt veranderd aan de computer? Dan heeft dat kabeltje bij voorbaat ook geen zin natuurlijk ;).

• Bignose
Hoi Virus,

Bedankt voor je reactie en je waarschuwing. Zoals je ziet heb ik de verwijzing weggedaan. 8)7 Je hebt mijn vraag over dat snoertje opgelost. Nu je het zegt, weet ik het ook wel weer maar omdat het iets van 'vroeger' was, ben ik het vergeten.

Ik zal over een week dit topic laten sluiten en mijn brander weggooien want als er niemand met een oplossing komt, heb ik er ook niets meer aan. Hij heeft wel 2 jaar gewerkt in een andere PC en daar gaf hij volgens mij nog geen problemen. Die ontstonden pas toen ik hem overzette. Maar nieuwe branders zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur maar wel sneller.

Greetz, Bignose

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Probeer hem eens als master (sommige) dvd-branders hebben rare probleempjes als ze op slave staan.

• Bignose
Hij stond trouwems als als Master maar ik heb de andere brander even losgekoppeld.

Wanneer ik er een dvd in doe. Veranderd hij in de verkenner toch weer naar een cd-rom-station en vraag de verkenner ook of hij de gemenge map moet openen die vervolgens leeg blijkt te zijn.

Kies ik voor het snelmenu dan is deze voor een CD-rom-station.

Haal ik de DVD er weer uit dan verandert hij weer in een dvd-rw-station. Wanneer ik het laatje dan leeg dicht doe dan blijft dit zo.

Greetz, Bignose

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06

SeatRider

Hips don't lie

Hoe staat die IDE poort ingesteld in het bios? PIO mode etc?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Bignose
De overdrachtsmodus staat op "DMA, indien beschikbaar" en de huideige overdrachtsmodus op "Ultra DMA Mode 2". (automatisch gedetecteerd). Dat is vanuit het Computerbeheer gezien onder "Eigenschappen voor Secundair IDE-kanaal"

In de BIOS:
IDE Device Configuration na automatische detectie DVD-rom
Voor de rest alles leeg met uitzondering van:
Fast Programmed I/O Modes waarde '4' en
32 Bit Transfer Mode is 'On'.

Het vreemde was wel dat toen ik net de computer opnieuw opstartte en stond dat het om een CDROM ging en na automatische detectie dit werd veranderd in DVD-ROM. :?

Greetz, Bignose

Pagina: 1