Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
|>
1:
http://img182.imageshack.us/img182/4847/koetjeslqw9.jpg
2:
http://img186.imageshack.us/img186/6941/dorpjelrr0.jpg
Liever niet als afbeelding binnen andermans test- of showcase, tenzij de TS zelf aangeeft daar geen problemen mee te hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 26-05-2007 16:30 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Ik wilde graag de wolkjes accentueren maar de technieken die ik hier in tutorials vind (verschillende belichtingen insert smart object) functioneren bij mij niet.
Ik heb gewoon in PS selective color, blauw en cyaan absoluut 100% zwart gedaan.
Ik ben dus erg benieuwd naar hoe jij dit doet..
btw: ik heb geen problemen met afbeeldingen in mijn topic
[ Voor 7% gewijzigd door HanslH op 26-05-2007 16:37 ]
|>
Beginnend bij jouw bewerkte:
Als je voor de lucht de volgende curve neemt:

En voor de voorgrond de volgende curve neemt:

Beide layers een opacity van 60%.
Dan nog een lichte s-curve over de hele plaat:

En dan krijg je dit.
Mask is niet helemaal perfect, maar idee is duidelijk denk ik
Kun je naar eigen smaak fine-tunen dmv andere curves en opacities uiteraard.
Een andere manier is een overlay layer toe te voegen, gevuld met 50% grijs en dan in de layer te gaan dodgen/burnen/schilderen

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 26-05-2007 19:09 ]
Verwijderd
Ik ben zelf foto 2 het minst tevreden, voor mijn gevoel ontkom je bijna niet aan het maken van deze foto als je door dit dorpje komt. Bij de ander fotos was het echt van: even een stukje terug ik dacht dat ik wat leuks zag (was op de fiets).
Foto 4 is de compositie vrij concreet erop gebaseerd dat het landschap lijkt te zijn opgebouwd in concentrische cirkels rondom de boom totaan het hekje op de voorgrond aan toe.
Mijn favoriet is veruit nr.1 kan niet precies uitleggen waarom. Het heeft iets te maken van de tevreden grazende kudde teruggebracht tot de krenten in de pap van een sereen landschap met die ene eigenwijze koe linksonderin. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik een beroep met beestjes heb :-)
Iedereen bedankt voor commentaar.