Toon posts:

Probleem met Asus p5b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag mijn InPower pc binnen die ik via Informatique heb besteld.
Probleem: DvD drive, en brander werden niet herkend. ze staan niet in apparaat beheer. Ze functionere wel. alsin: het laadje gaat op en dicht.

Helpdesk zegt nieuwe drivers installeren. Ik downloaden bij asus.com. krijg ik een waarschuwing van mn virusscanner dat er trojans in het gedownloade bestand zitten. kan de bestanden overigens niet openen met winrar en winzip. Helpdesk weet het ook niet meer, en zegt retourneren.

Ik ben niet zo thuis in de wereld van de moederboards, maar je mag toch aannemen dat een deffect moederbord nogal snel gesignaleerd word in tests.

Iemand bekend met het probleem? ik las dat er meer problemen waren met de p5b, maar niet het zelfde probleem als ik heb.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welke drivers was je naar op zoek dan?
Verder lijkt die virus melding me eerder een false positive. Het gaat traag, maar een virus heb ik daar nog nooit gekregen (heb zelf een P5B Deluxe)
Kijk even of dat ding wel goed zit aangesloten, de power lijkt wel goed te zitten maar misschien zit het kabeltje naar het mobo los oid.
Het kan wel zijn dat dit niet mag van de garantie, dan zou ik zeggen dat je die gasten opbelt en vraagt om een goed werkende PC, daar heb je wel voor betaald neem ik aan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2007 15:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat doen? ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt.

De informatique medewerker wist mij wel te vertellen dat ik de verzend kosten moest betalen omdat ze elkel een carry-in garantie hebben.
Dat is natuurlijk totale onzin. Informatique heeft zich niet gehouden aan de verkoopovereenkomst. Er is niets kapot gegaan, het heeft nooit gewerkt, dan spreekt men natuurlijk niet over garantie.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:58:
Kan ik dat doen? ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt.

De informatique medewerker wist mij wel te vertellen dat ik de verzend kosten moest betalen omdat ze elkel een carry-in garantie hebben.
Dat is natuurlijk totale onzin. Informatique heeft zich niet gehouden aan de verkoopovereenkomst. Er is niets kapot gegaan, het heeft nooit gewerkt, dan spreekt men natuurlijk niet over garantie.
Dat is inderdaad een beetje lastig.
Maar zij hebben van begin af aan een fout gemaakt door een kapotte PC op te sturen, als ze dat niet hadden gedaan had je nu ook geen probleem met verzendkosten gehad. Dus ik zou ze dat vertellen en de verzendkosten vergoed willen hebben, vraag desnoods om korting op een volgende aankoop oid.

Ik weet niet of dit soort dingen echt juridisch geregeld zijn, ik weet wel dat die bedrijven af en toe denken dat ze alles kunnen maken omdat het in hun algemene voorwaarden staat, maar daar moet je niet in trappen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl