Linksys WAG200G webinterface niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 15:50
Ik heb een Linksys WAG200G modem gekocht als vervanging voor mijn kapotte Livebox.
Configureren via de bijgeleverde CD was geen probleem, ik heb toegang tot internet, dat gaat prima. Maar ik kan de webinterface met geen mogelijkheid benaderen (op http://192.168.1.1): "Pagina niet gevonden".
Tussen mijn computer en het modem staat nog een Netgear gigabit switch, maar 192.168.1.1 was altijd gewoon bereikbaar (de Livebox). Heeft iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit oplos?
(Het modem functioneert goed, is pingbaar, dns werkt en ik heb internet toegang, het gaat puur om de webinterface.)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Je geeft helaas erg weinig info. Dus ik zal wat moeten gokken. Ik ga er maar vanuit dat je Windows XP gebruikt.

Start > uitvoeren > "cmd" invoeren. (zonder aanhalingstekens). > ok.
Je krijgt nu een command prompt (zwart scherm, witte letters, erg ouderwets en retro ;))
Vul daar in: "ipconfig" [enter] (wederom, zonder aanhalingstekens).
Achter standaardgateway vindt je het adres van je WAG200G. Ik denk namelijk dat dat niet 192.168.1.1 is.

offtopic:
Als je Orange belt, kunnen ze je livebox gewoon vervangen. Je huurt dat ding namelijk, het is niet jouw eigendom

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer eens https?
soms draaien die dingen alleen op 443.

ten tweede: is het modem wel dat ip? check je gateway eens.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Boudewijn schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:21:
ten tweede: is het modem wel dat ip? check je gateway eens.
Nijn schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:21:
Achter standaardgateway vindt je het adres van je WAG200G. Ik denk namelijk dat dat niet 192.168.1.1 is.
Hij heeft blijkbaar het juiste adres geprobeerd, anders zou dit niet kloppen:
Probeer eens met een andere browser. Ik had laatst hier een ding waarvan de webinterface niet in Firefox opende.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 13:06

Poekie McPurrr

Mreoww~

[b]Henk007 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:36
Probeer eens met een andere browser. Ik had laatst hiet een ding waarvan de webinterface niet in Firefox opende.
Zelfde hier, onder firefox kan ik de interface niet openen, met IE wel

Le Meow

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
heb je demodem al eens gereset? (even de stekker eruit en terug erin). Dat wil namelijk nog wel eens helpen

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 15:50
Ik had inderdaad te weinig informatie gegeven. Ik probeer het modem te benaderen vanuit een Windows XP machine, met Firefox en met IE7.
Default gateway is 192.168.1.1.
Bovenstaande suggesties heb ik uitgeprobeerd, maar leveren nog steeds een "Pagina niet gevonden" op helaas. Ook het resetten van het modem hielp niet.
Uiteindelijk heb ik het modem rechtstreeks op mijn computer aangesloten (zonder de netgear switch ertussen) en kon ik de webinterface bereiken. Wel vervelend dat dat niet gewoon via de switch kan, zoals met alle andere linksys (en andere) modems.
Probleem is opgelost!
Pagina: 1