Toon posts:

.NET framework alternatieven?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik vroeg mij af of er voor het .NET framework een soort alternatieve of lite versie beschikbaar is zoals dat ook het geval is bij quicktime, realmeadia etc.

Op google heb ik gezocht naar .Net framework alternative en .net framework lite, zonder resultaat.
Ik vind het namelijk nogal onzin om een heel framework van 280* MB te installeren voor een tooltje van 200KB

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De hele reden dat het tooltje maar 200KB is komt denk ik omdat ze van het framework gebruik kunnen maken in plaats van alles meecompileren :)

Maar er is niet zoiets als een losse runtime voor, dat is het Framework zelf nameljk :)

Welke versie wil je dit voor weten eigenlijk, en waar heb je zelf al op gezocht?
Dat het .NET Framework op Windows draait, wil nog niet zeggen dat het dan perse in [WOS] thuishoort, wellicht dat je nog wat kan vinden als je in de Devschuur® gaat kijken? :)

\[.NET] Programma's te draaien ZONDER .NET Framework bijvoorbeeld...

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 26-05-2007 14:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:37:
De hele reden dat het tooltje maar 200KB is komt denk ik omdat ze van het framework gebruik kunnen maken in plaats van alles meecompileren :)

Maar er is niet zoiets als een losse runtime voor, dat is het Framework zelf nameljk :)

Welke versie wil je dit voor weten eigenlijk, en waar heb je zelf al eenss op gezocht?
Dat het .NET Framework op Windows draait, wil nog niet zeggen dat het dan perse in [WOS] thuishoort, wellicht dat je nog wat kan vinden als je in de Devschuur® gaat kijken? :)

\[.NET] Programma's te draaien ZONDER .NET Framework bijvoorbeeld...
Ik zoek een alternatief voor .net fwk 2.0, en ik had al op google gezocht. Daar had ik iets gevonden dat Mono heet, een alternatief gesponsord door Novell, je hebt alleen .net framework nodig om het te installeren :S
De losse DLL bestandjes downloaden die het programma aanroept werkte helaas ook niet.

EDIT: in dat topic lopen ze te ruzien of .net nou wel of niet goed is, en de 2 tools die ze hebben gevonden doen het niet voor 2.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 14:46 ]