Dit is de huidige situatie van mijn netwerk:

/*edit: kzie dat ik beetje neig geknipt heb:
Wireless laptop: 192.168.1.2
Wireless desktop: 192.168.1.1
*/
Na een hele hoop gepruts uiteindelijk dan toch een draadloze verbinding tussen mijn laptop en desktop kunnen opzetten. Nu zou het de bedoeling zijn om internet op mijn laptop te hebben op het moment dat de draadverbinding niet voorhanden is. Naar hetgeen ik begrepe n heb moet ik hiervoor een brug opstellen.
Hiervoor heb ik het pakket 'bridge-utils' geinstalleerd en voor de rest heb ik de uitleg op deze site gevolgd. Echter is mij dat toch nog niet helemaal duidelijk...
Eerst en vooral; waar moet die bridge komen, op de laptop of op de desktop?
Ik heb al getest om deze op de desktop te maken met volgende commando's
Na het uitvoeren van deze code werkt mijn netwerk totaal niet meer -> op de desktop kan ik naar niets meer pingen. Blijkbaar doe ik toch nog iets verkeerd, maar ik kan niet echt duidelijke informatie vinden over dit onderwerp.

/*edit: kzie dat ik beetje neig geknipt heb:
Wireless laptop: 192.168.1.2
Wireless desktop: 192.168.1.1
*/
Na een hele hoop gepruts uiteindelijk dan toch een draadloze verbinding tussen mijn laptop en desktop kunnen opzetten. Nu zou het de bedoeling zijn om internet op mijn laptop te hebben op het moment dat de draadverbinding niet voorhanden is. Naar hetgeen ik begrepe n heb moet ik hiervoor een brug opstellen.
Hiervoor heb ik het pakket 'bridge-utils' geinstalleerd en voor de rest heb ik de uitleg op deze site gevolgd. Echter is mij dat toch nog niet helemaal duidelijk...
Eerst en vooral; waar moet die bridge komen, op de laptop of op de desktop?
Ik heb al getest om deze op de desktop te maken met volgende commando's
code:
1
2
3
4
| brctl addbr nwbrug brctl addif nwbrug eth0 brctl addif nwbrug wlan0 ifconfig nwbrug up |
Na het uitvoeren van deze code werkt mijn netwerk totaal niet meer -> op de desktop kan ik naar niets meer pingen. Blijkbaar doe ik toch nog iets verkeerd, maar ik kan niet echt duidelijke informatie vinden over dit onderwerp.
[ Voor 4% gewijzigd door I386DX op 26-05-2007 13:41 ]