Toon posts:

wel pingen niet internetten met Belkin wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort had ik een goed werkende wireless verbinding met de buitenwereld. Relevante onderdelen (in volgorde van buiten naar pc):
Alcatel Speed Touch modem
Belkin Wireless Pre-N router
Belkin Pre-N desktop network card
XP Home (met oa IE7)
Om toch contact te hebben met de buitenwereld ondertussen een alternatief gemaakt in de vorm van een vaste kabelverbinding met als onderdelen:
Alcatel Speed Touch modem
kabel naar Realtek-netwerkkaart
XP Home (met oa IE7)
Toch wil ik graag de oorspronkelijke configuratie herstellen, maar dat lukt voor geen meter. Eerst even een paar feiten en conclusies:
1. via een onbeveiligd netwerk “van de buren” kan ik internetten, dus de draadloze Belkin-kaart werkt goed, inclusief de pc zelf.
2. via het bekabelde systeem kan ik internetten, dus het Alcatel modem werkt prima
3. via de draadloze Belkin-kaart krijg ik verbinding met de Belkin-router, dus die verbinding werkt ook. Op deze manier kan ik via het Belkin-menu instellingen aanpassen in de router.
4. als ik het modem aansluit op de router en de draadloze kaart, kan ik wel pingen maar niet internetten.
Via de TD dienst van Belkin allerlei andere opties geprobeerd die het probleem niet verhielpen, zoals ander slot voor de Belkin-kaart en IE6. De TD van Belkin concludeerde dat het niet meer hun probleem is, want ‘er kan met de router naar buiten gepind worden’. Maar ondertussen werkt het draadloze systeem nog steeds niet.

Volgens mij is er geen hardwareprobleem, maar “iets” met de instellingen van de Belkin-router, waardoor ik wel kan pingen maar niet kan internetten. Heeft iemand een oplossing(srichting) voor dat probleem?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je precies met pingen en met internetten?
edit:
ik bedoel hiermee: waar naar pingen, op IP of naam? En 'internetten' zegt niets over protocollen, poorten, etc etc.

Twee dingen waar je naar wilt kijken zijn of je firewall ten onrechte rare poorten heeft afgesloten of vooral of de gateway goed is ingesteld

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 26-05-2007 12:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk ook even naar de DNS servers (als ze in de router zijn ingesteld)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:41:
Wat bedoel je precies met pingen en met internetten?
edit:
ik bedoel hiermee: waar naar pingen, op IP of naam? En 'internetten' zegt niets over protocollen, poorten, etc etc.
Met pingen (en niet pinten) bedoel ik het via MS-DOS inkloppen van bijv. 64.233.183.99 en het vervolgens terugkrijgen van de pakketten. Met internetten bedoel ik het via IE inkloppen van een naam zoals 'www.google.nl'.
Tijdens de herstelpogingen waren virusscanner en firewall uitgeschakeld.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
en pingen naar www.google.nl dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:44:
Kijk ook even naar de DNS servers (als ze in de router zijn ingesteld)
Heb net even gekeken naar de DNS-instellingen van de router.
Aangevinkt staat 'Automatic from ISP' en in lichtgrijs is nog net te lezen: DNS Address 10.0.0.138.

Verwijderd

Topicstarter
Als het (vooralsnog) niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Voordat ik alles overhoop haal, eerst even checken of dit gaat werken:
- Het modem met kabel verbinden met de router,
- De router met kabel verbinden met de netwerkkaart in de pc,
- De router draadloos verbinden met de draadloze netwerkkaart in de pc.
Ik hoop dan twee netwerken te hebben, één bekabeld en één draadloos.

Vraag is dus, gaat dit werken en zo ja waar moet ik op letten bij het instellen van beide netwerken (wat kan er fout gaan). Benieuwd ....
Pagina: 1