Toon posts:

Audio-out gaatje zit scheef in behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een aantal maanden geleden ben ik per ongeluk op het snoer van een koptelefoon gaan staan, waardoor het stekkertje uit de audio-out van m'n laptop werd getrokken. Die audio-out (SPDIF) is nu beschadigd, ik kan er geen stekkertje meer insteken, daarbinnen zit het een beetje scheef. Erg stom natuurlijk, maar ja, ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Nou vraag ik me af of ik hiermee garantie kan krijgen. Het is een Acer en ik heb 'm nu 8 maanden. Ik heb een Acer Advantage garantiepakket bijgekocht (dat is 3 jaar extra). Verder werkt m'n laptop normaal, op een aantal softwareproblemen na, en volgens mij is m'n geheugen ook niet helemaal goed want ik krijg weleens een blauw scherm. Dus daarvoor wil ik 'm zoieso een keer opsturen.

Weet iemand of dat kapotte/scheve audio-out dingetje binnen het Acer Advantage garantiepakket valt, en zo nee, valt dit dan goedkoop te repareren?

De overige 2 aansluitingen werken wel gewoon, de Line-in en mic-in.

Alvast bedankt voor de reactie! Grtz.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarschijnlijk valt dat onder schade die Acer niet te verwijten is.
Maar ik zou ze gewoon eens opbellen, zeg dat je dat extra garantiepakket hebt e.d., je hebt best kans dat ze wat soepel zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 08:17
of gewoon liegen, dat dat ding niet goed vast zat, en niet dat je erop bent gaan staan

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Juist, zo moet je het aanpakken, acer staat al niet bekend bekend om de degelijkheid en dat weten ze zelf ook wel. Toch lijkt me zo eits vrij lastig recht te praten (letterlijk en figuurlijk :+ ).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Waarom raadt iedereen de topicstarter hier meteen aan om te gaan frauderen? Lijkt me niet helemaal netjes...

Kaart het even bij acer aan als je hem toch terugstuurt voor dat andere probleem met je geheugen. Als er niets is afgebroken buigen ze die aansluiting zo recht. Lijkt me dat je wel op een klein beetje coulance kunt rekenen wat dat betreft...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:09
Hmm, ik had een tijdje geleden ook een probleem wat bepaald niet onder de garantie viel. Dochtertje van 3.5, beker melk en dvdtje kijken op m'n labtop, need I say more..
Maxdata gebeld, meteen gezegd wat er echt gebeurd was en labtop op laten halen. Kreeg' m 3 dagen later, weer werkend terug, zonder factuur!
Dus ik zou zeggen bel of mail ze en wees eerlijk, het kon je wel eens meevallen.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een Acer Advantage garantiepakket bijgekocht (dat is 3 jaar extra).
Het maakt een totaal van 3 jaar. Dus niet 3 jaar extra, want dat zou een totaal van 4 jaar zijn.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

een kameraad heeft tot 2 keer toe een acer(+3jaar extra garantie) terug gestuurd (met eerste maal Bier en 2de maal Champagne over de laptop) terug gestuurd en kreeg het onder garantie gerepareerd terug (behuizing zelfde, maar bv moederbord toetsenbord enz vervangen, wat nog werkt krijg je ook gwoon terug)

maar je moet wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, kan tot een maand duren met acer,

zelf had ik een kapot scherm na 2 dagen, terug gestuurd en ik heb er 3 weken op moeten wachten
(acer heeft omruilgarantie voor de eerste week wat veel fabrikanten wel hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeVM op 26-05-2007 23:28 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Tot zover bedankt voor de replies. Liegen doe ik ook liever niet, ik kan ook een prijsopgaaf vragen. En dan beslissen of ik het wil laten repareren of niet. Maar het liefst wil ik het wel gerepareerd hebben natuurlijk.

@ MikeVM: Ik heb deze laptop 4 dagen na ontvangst ook teruggestuurd omdat bij aanzetten het beeld zwart bleef. Ze hebben toen wat vervangen, en toen had ik 'm wel binnen 5 dagen weer terug! In het Acer Advantage pakket zit ook de garantie dat je 'm na 5 werkdagen weer terug hebt...

Ik heb soms het idee dat ze erg veel voor je doen als je een Advantage pakket hebt, behalve als je opzettelijk je laptop van een balkon smijt ofzo natuurlijk. Maar aan de andere kant is het geen verzekering, dus ja. Ik zie nog wel ff, ik hou 'm nog een maandje thuis, kan 'm momenteel nog niet echt missen eigenlijk. Het gaat nog wel ff met de laptopspeakertjes ;) :P

Grtz, Jaapz

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het gewoon proberen.. ik had op m'n Macbook Pro twee toetsen gesloopt, deze werden zonder problemen vervangen toen ik hem terugbracht voor een ander probleem. En als er één bedrijf bekend staat om z'n ondermaatste service is het Apple :)
Pagina: 1