Divx converten voor Philips Streamium Sl300i

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 08:00
Beste,

Ik ben in het bezit van een Philips Streamium SL300i Mediaplayer. Op zich werkt eigenlijk alles altijd wel goed op de Streamium. De Streamium ondersteunt mpeg1/2, divx3/4/5 en xvid.

Nu heb ik een paar .vob bestanden met clips van muziek en het leek me wel leuk om deze te converten zodat ik beneden in mijn huiskamer dit op mijn stereoset en Streamium kan afspelen. De reden om te converten is omdat elke .vob file ongeveer 160 mb is en dat vind ik wat teveel hardeschijf grootte innemen.

Maar... Nu ben ik echt al uren bezig geweest om de zaak converten naar Divx of xvid en ik krijg het echt niet aan de gang. Het enige wat een beetje wilt werken is mpeg1 of mpeg2, maar dan is 1 clip nog steeds bijna 100 mb op mpeg2 en mpeg1 vind ik te slechte kwaliteit.

Divx of xvid comprimeren is echt een hopeloze zaak, meestal heb ik wel geluid maar op divx of xvid alleen ik heb nog nooit beeld gehad. Als ik vervolgens op internet zoek, dan begrijp ik wel dat ik een een probleem heb met de Videocodecs, anders had het wel gewerkt. Maar een divx is toch gewoon Divx, of is dit geen standaard en word dit door elk bedrijf anders geinterperteerd??? Het rare is namelijk dat op mijn PC alles naar behoren werkt, maar niet op mijn streamium.
Als ik normaal gesproken een xvid of divx van internet afhaal dan gaat het eigenlijk altijd goed op de streamium, dus ik snap niet waarom mijn bestanden niet willen werken, dus wat doet "men" anders?.

Om te komen tot op een oplossing heb ik een keer al mijn codec'sen geherinstalleerd, waarbij ik momenteel de K-lite megapack erop heb gezet. Ook losse plug-in's heb ik al verscheidene keren geprobeerd.
Ik heb ook al legio aan divx/xvid converters geprobeerd, maar eigenlijk is alles rommel (van Winavi, xilsoft, Alto tot mpeg4maker en nog wel meer)..
De vraag is nu eigenlijk: Wat is nu echt gewoon een pakket waar je het beste resultaat mee krijgt en dat ook professioneel gezien het beste is? Welke codecs'en moet nu precies geinstalleerd worden op mijn PC, die aansluiten bij mijn streamium?

Ook heb ik al een andere PC geprobeerd, met andere codecs'en erop en dan heb ik nog geen beeld op mijn Streamium...

Dus mijn vraag is .. Hoe doen andere mensen dit.... ? Want er zijn legio tooltjes en andere rommelpakketen op de markt... Maar ik zoek gewoon iets wat het beste is, met de beste set codecs'en die ook het beste aansluiten op mijn Philips Streamium.. Helaas heb ik op deze vragen nog geen antwoord gevonden op internet...
Dit heeft ook al erg veel uren van mijn leven gekost >:)

Bedankt voor eventuele reacties...

[ Voor 9% gewijzigd door CronoS76 op 26-05-2007 12:07 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Hmm, eigenlijk een heel simpel antwoord: AutoGordianknot

Codecpacks zijn een beetje overdone voor dit soort zaken, doen vaak meer kwaad dan goed. AGK installeerd Xvid en meer heb je niet nodig. Ik haal hier erg goede resultaten mee en is helemaal gratis :) Er is een uitgebreid forum en de instellingen zijn vrij eenvoudig.

[ Voor 59% gewijzigd door Caveman op 26-05-2007 12:19 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 08:00
Caveman schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:15:
Hmm, eigenlijk een heel simpel antwoord: AutoGordianknot

Codecpacks zijn een beetje overdone voor dit soort zaken, doen vaak meer kwaad dan goed. AGK installeerd Xvid en meer heb je niet nodig. Ik haal hier erg goede resultaten mee en is helemaal gratis :) Er is een uitgebreid forum en de instellingen zijn vrij eenvoudig.
Thanks, ik ben er even mee aan het spelen... Er gaat nog wel wat mis, ik heb nu wel (helaas stotterend) beeld.. maar mijn .vob bestand is 160 mb..en mijn divx 200 mb ;)
Kijken wat ik nog kan proberen met de instellingen...