Toon posts:

in uitklap sidebar + bewaren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik wil zeg maar een linker en rechterkant hebben van een pagina.

de rechter is een sidebar die in en uitklapbaar moet worden (eigenlijk net als hier bij het forum) EN dat deze keuze bewaard wordt (waarschijnlijk door een cookie)..dit is voor meerdere paginas

ik weet wel hoe je zoiets moet maken..alleen het bewaren niet..kun je dat beter met javascript doen of met PHP?

en heeft iemand toevallig een voorbeeldje of link?

Verwijderd

Je geeft zelf al aan dat je waarschijnlijk met cookies (of sessions) moet gaan werken. Maak eens een kleine schets van je idee en inventariseer welke data je wilt opslaan. Kijk dan op php.net hoe je dit goed kunt opslaan in een cookie/session-variabele, en hoe je het uit kunt lezen. Als je die eerste stapjes zelf neemt zijn er denk ik meer mensen die je willen helpen dan nu :)

Verwijderd

Topicstarter
ja das waar..maar ik vroeg me eigenlijk ook af wat beter is met php of javascript?

php is makkelijker, maar javascript heeft geen refresh nodig...

als ik dat weet kan ik gaan coden :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt in je cookie gewoon 1 variabeltje opslaan met menuIngeklapt=true of false:
JavaScript:
1
2
document.cookie = "menuclosed=1";
alert(document.cookie); //kijk wat er allemaal in zit.

als er nog meer dingen in je cookei zitten zijn ze door puntkomma gescheiden. Dus als je er 1 value uit wil halen doe je iets van:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
var itemsArray = document.cooke.split(";");
for (var i = 0; i < itemsArray.length; i++)
{
    var item = itemsArray[i].split("=");
    var key = item[0]; //bv. menuclosed
    var value = item[1]; //bv. 1
}

[ Voor 48% gewijzigd door Juup op 26-05-2007 11:55 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
is met javacript beter?

ik moet verscillende paginas kunnen doen dus ik moet er een functie van maken, geen probleem want dan kan het in 1 cookie

volgens mij maak je er met php meerdere aan