Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• roell
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Aangezien ik toch aan een nieuwe gsm toe ben en binnenkort ook naar Japan reis, dacht ik om twee vliegen in een klap te slaan.
Ik weet dat ze in japan niet met de gsm standaard werken, maar ze hebben ginder wel 3G netwerken.
Kan je via die 3G band bellen en sms'en, en werkt eender welke 3G gsm (WCDMA) ginder?
Over dit onderwerp is nl veel verwarrende info op het net te vinden, dus graag jullie (expert)meningen.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet zelf dat Vodafone gewoon werkt in Japan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• roell
  • Niet online
Dus elke telefoon die 3g ondersteunt (WCDMA) bvb nokia 6151 of 6233 werkt dan?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
ff zoeken op japan mobile phone support kwam ik bij het volgende:
For 3G, Japan uses the W-CDMA standard, which is compatible with the UMTS 3G network used in Singapore, Hong Kong, Australia, UK and a whole bunch of other places. Good stuff. Some 3G phones also support GSM so that Japanese who travel can roam in foreign countries.
Het lijkt me dus dat iedere mobiel die UMTS of W-CDMA ondersteund in Japan bruikbaar is.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• roell
  • Niet online
Maar kan je dan via die 3g band ook bellen / sms'en? of is die band enkel voor data (video etc)?
Alleszins al bedankt voor de info.

[ Voor 15% gewijzigd door roell op 26-05-2007 12:13 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor zover ik weet, ondersteund alleen Vodafone bellen in Japan, omdat je met Vodafone over UMTS kan bellen, ook in Nederland.

Alle andere providers bellen nog steeds via GSM en de data via GPRS/UMTS/HSDPA. Aangezien dit volgens mij ook SIM geprogrammeerde instelling is, kan dat volgens mij niet met de andere providers.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• roell
  • Niet online
Klein detail: ik woon in België. :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Om het simpel te zeggen: je hebt een toestel nodig waarmee je kunt bellen via UMTS. De goedkoopste oplossing is om een simkaart daar te kopen voor 3500 yen met 3000 yen tegoed erop. Hiermee bel je via Vodafone en moet het allemaal goed komen. Je moet dus wel een simlock vrij toestel hebben. :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
DaannO schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:39:
Je moet dus wel een simlock vrij toestel hebben. :)
Dat is standaard in België, dus dat zal geen probleem zijn...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
needless to say schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:46:
[...]

Dat is standaard in België, dus dat zal geen probleem zijn...
Owja vergeten. Koppel verkoop enz :z
Pagina: 1