Toon posts:

PC-Systeem max 800 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer tijd voor een nieuwe pc en heb dus bij Azerty een systeem samengesteld. Ik heb gekozen voor de relatief snelle processor E6600 en daarom neem ik genoegen met een 8600GT als graka. Gamen doe ik wel, maar verrweg het meest speel ik spellen als counterstrike en fifa.. af en toe battelfield 2, maar dat moet goed lukken. Harde schijf neem ik nog 400GB mee uit m'n oude conputer dus 250GB leek mij ruim voldoende. Mijn vraag is vooral of deze onderdelen wel goed op elkaar afgestemd zijn en dan met name het moederbord. Ook vraag ik me af of het goed genoeg gekoeld wordt of dat ik nog een extra processor koeler moet nemen.

Het volgende heb ik uitgekozen:

Asus P5L-VM 1394, Retail 63,61euro
goedkoop mobo, 4 geheugen sloten, 4 Sata aansluitingen, hoofdreden dus gewoon omdat ie maar 60 euro kost..

Intel Core 2 Duo, E6600, socket 775, Boxed 197,42 euro
200 euro vind ik gewoon een hele mooie prijs voor wat deze te bieden heeft, prijsverschil tussen deze en de 6400/6300 is niet groot

G.E.I.L. GX22GB6400DC, 2048MB, DDR2, PC6400, 800Mhz (2x 1024mb) 74,67 euro
800Mhz geheugen voor het geval ik nog wil overclocken en is maar 10 euro duurder dan 5300 geheugen.

Seagate Barracuda 7200.10, 250GB, 7200RPM, 16MB, SATA II 60,43 euro
komt nog 400GB bij dus 650 is meer dan genoeg en past goed in budget:)

Asus EN8600GT/2DHT/256MB, 256MB, DDR3, PCI-e x16 125,44 euro
goedkoop kaartje voor aardige prestaties, kan de games aan die ik wil spelen en heeft dan als klein pluspunt directX 10

NEC AD-7173S, Serial ATA 150, Zwart, OEM 30,65 euro
serial ATA aansluiting, dacht dat deze wel voldoet.

Apacer 15-in-1 card reader, Zwart 9,06 euro
voor de SD-kaartjes:)

Procase Zirco, Zwart 400Watt 71,34 euro
ziet er strak uit, zit een voeding in, is goedkoop :)

OEM 220V aansluitkabel 2,63 euro
is ook nodig toch? of kan ik die van m'n oude pc nemen?

Antec Tricool 80mm, Blauw 5,58 euro
extra koeling met blauwe LED

Antec Tricool 120mm, Blauw 11,53 euro
Nog een casefan.. of is dit overbodig? kan ik beter een processor koeler erin zetten?

MS windows Vista Home Premium 64bit, NL (of moet ik de 32-bit versie nemen??) 85,89 euro

Azerty Montage + windows installatie 1jaar garantie 65 euro
geen zin om te kloten met de onderdelen ^^

totaal: 803,25 euro

zou dit een stabiel systeem zijn of gaat het ergens botsen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 11:36 ]

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
wat ik zou veranderen:

- mobo: Is niet echt geschikt als je wil overclocken, Dit mobo is een budgetmobo
- case + psu: kies een A-merk, zeker voor je voeding.

Verwijderd

Ik zou als moederbord de Gigabyte-GA-965P-DS3 nemen, of de Asus P5B (deze is iets goedkoper)
En als behuizing zou ik kiezen voor de Antec LifeStyle Sonata II of III... De Sonata II heeft 450Watt en de Sonata III heeft 500Wat (dan ben je zelfs nog goedkoper uit)
Je zou ook met dit gespaarde geld in plaats van 250GB, 320GB kopen, voor 6 euro meer, 70GB meer geheugen! ;)

Op welke settings wil je Battlefield 2 gaan spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:25 ]

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:24:
Ik zou als moederbord de Gigabyte-GA-965P-DS3 nemen, of de Asus P5B (deze is iets goedkoper)
En als behuizing zou ik kiezen voor de Antec LifeStyle Sonata II of III... De Sonata II heeft 450Watt en de Sonata III heeft 500Wat (dan ben je zelfs nog goedkoper uit)
Je zou ook met dit gespaarde geld in plaats van 250GB, 320GB kopen, voor 6 euro meer, 70GB meer geheugen! ;)

Op welke settings wil je Battlefield 2 gaan spelen?
je bedoelt 70GB meer opslagruimte neem ik aan?

@ TS, als je wilt gaan overclocken moet je vooral niet een budget mobo kopen, dus zoals eerder gezegd neem een gigabyte DS3 of een P5B van asus, en in plaats van de zirco kast een kast van antec die kwalitatief beter zijn en een goede stabiele voeding in de kast hebben hangen

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:
Asus P5L-VM 1394, Retail 63,61euro
goedkoop mobo, 4 geheugen sloten, 4 Sata aansluitingen, hoofdreden dus gewoon omdat ie maar 60 euro kost..

Een p5b is ook niet duur en een stuk stabieler, sneller en heeft meer features

Intel Core 2 Duo, E6600, socket 775, Boxed 197,42 euro
200 euro vind ik gewoon een hele mooie prijs voor wat deze te bieden heeft, prijsverschil tussen deze en de 6400/6300 is niet groot

Als je zoals je zegt weinig spelletjes doet kan je het beste deze nemen met een wat 'tragere' videokaart

G.E.I.L. GX22GB6400DC, 2048MB, DDR2, PC6400, 800Mhz (2x 1024mb) 74,67 euro
800Mhz geheugen voor het geval ik nog wil overclocken en is maar 10 euro duurder dan 5300 geheugen.

je kan tot 3ghz overklokken met pc5300, dit lijkt me snel genoeg voor jou.(gezien je geen betere koeler koopt en een goedkoopt moederboord kiest lijkt het me niet dat je hoog wilt overklokken)

Seagate Barracuda 7200.10, 250GB, 7200RPM, 16MB, SATA II 60,43 euro
komt nog 400GB bij dus 650 is meer dan genoeg en past goed in budget:)

Je zegt dat je al 400GB hebt, is dit een trage voor data opslag of is dit gewoon een snelle s-ata?, als die 400 GB snel genoeg is lijkt me de extra 250GB overbodig, of gebruik je zoveel ruimte?

Asus EN8600GT/2DHT/256MB, 256MB, DDR3, PCI-e x16 125,44 euro
goedkoop kaartje voor aardige prestaties, kan de games aan die ik wil spelen en heeft dan als klein pluspunt directX 10

Bedenkt of je DX10-ondersteuning wel nodig hebt, alles wat DX10 zou deze niet kunnen draaien. Sterker nog, een dx9 kaart zou sneller zijn omdat hij de DX10 dingen niet hoeft te verwerken, maar dan mis je wel de DX10 dingen. Niet dat de 8600GT die zou kunnen draaien maartoch.
Voor hetzelfde geld heb je een x1950pro, die een stuk sneller is, maar geen DX10 heeft. Ik denk dat de keuze persoonlijk is, dus doe wat je wilt.
(wat was dat een slap gelul zeg) :/

NEC AD-7173S, Serial ATA 150, Zwart, OEM 30,65 euro
serial ATA aansluiting, dacht dat deze wel voldoet.

Prima

Apacer 15-in-1 card reader, Zwart 9,06 euro
voor de SD-kaartjes:)

Prima

Procase Zirco, Zwart 400Watt 71,34 euro
ziet er strak uit, zit een voeding in, is goedkoop :)

Dit is b-spul, neem een antec 4400 of sonta II/III

OEM 220V aansluitkabel 2,63 euro
is ook nodig toch? of kan ik die van m'n oude pc nemen?

Kan je van je oude pc meenemen

Antec Tricool 80mm, Blauw 5,58 euro
extra koeling met blauwe LED

Antec Tricool 120mm, Blauw 11,53 euro
Nog een casefan.. of is dit overbodig? kan ik beter een processor koeler erin zetten?

je kan er beter een processorkoeler bij kopen, goedkope is een Arctic Freezer 7 pro

MS windows Vista Home Premium 64bit, NL (of moet ik de 32-bit versie nemen??) 85,89 euro

Dit weet ik eerlijk gezegd niet, ik hou me niet zo bezig met Vista, ik vind het bagger, maar dat is persoonlijk :O

Azerty Montage + windows installatie 1jaar garantie 65 euro
geen zin om te kloten met de onderdelen ^^

Heb je geen vriend die het voor 20 euro wilt doen :P ?

totaal: 803,25 euro

zou dit een stabiel systeem zijn of gaat het ergens botsen?

Verwijderd

Topicstarter
ok heel erg bedankt alvast voor de nodige opmerkingen. Gezien het commentaar heb ik het een en ander aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z56/ronaldw88/pc800-1.jpg

De reden dat ik voor de 8600GT heb gekozen is toch omdat ie een paar tientjes goedkoper is en ook nog is minder stroom verbruikt dan de X1950Pro. Een kast van een B-merk is inderdaad geen goede keus dus dat heb ik ook veranderd. Wat ik mij alleen afvraag is of dit Asus p5b moederbord de extra 30 euro waard is, scheelt het veel in vergelijk tot deze:
http://www.alternate.nl/h...45&source2=needed#tecData
en ja die extra 400gb is een trage IDE schijf die ik dus als 2e schijf gebruik voor dataopslag:)

Wat ik me wel afvraag is of deze windows versie de goede is?

zijn er nog andere kwalitatief goede kasten icm voeding voor deze prijs, want deze kast vind ik er een stuk minder leuk uitzien? (ook al weet ik dat dat ook komt door m'n beperkte budget)
deze kast bijv? http://www.azerty.nl/prod...16/solution-slk1650b.html

En ik twijfel nog over 4gb geheugen in totaal, alleen dat is misschien wat overdreven op het moment. Kunnen er eigenlijk wel 4 reepjes van 1 gb tegelijk in? beter gezegd; is het misschien verstandig 100 euro extra te investeren in de computer zodat hij beter voorbereid is op de toekomst

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 17:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:12:
ok heel erg bedankt alvast voor de nodige opmerkingen. Gezien het commentaar heb ik het een en ander aangepast.

[afbeelding]

De reden dat ik voor de 8600GT heb gekozen is toch omdat ie een paar tientjes goedkoper is en ook nog is minder stroom verbruikt dan de X1950Pro. Een kast van een B-merk is inderdaad geen goede keus dus dat heb ik ook veranderd. Wat ik mij alleen afvraag is of dit Asus p5b moederbord de extra 30 euro waard is, scheelt het veel in vergelijk tot deze:
http://www.alternate.nl/h...45&source2=needed#tecData
In principe niet. Het enige "slechtere" eraan is dat het geen PC6400-geheugen ondersteund, maar aangezien je toch PC5400 geheugen koopt zul je hier geen last van hebben. Als je echter later nog wilt overclocken tot boven de 3,0 GHz, kun je beter de P5B nemen.
en ja die extra 400gb is een trage IDE schijf die ik dus als 2e schijf gebruik voor dataopslag:)

Wat ik me wel afvraag is of deze windows versie de goede is?
Als ik het goed heb maakt dat niet uit, maar correct me if I'm wrong.
zijn er nog andere kwalitatief goede kasten icm voeding voor deze prijs, want deze kast vind ik er een stuk minder leuk uitzien? (ook al weet ik dat dat ook komt door m'n beperkte budget)
deze kast bijv? http://www.azerty.nl/prod...16/solution-slk1650b.html

En ik twijfel nog over 4gb geheugen in totaal, alleen dat is misschien wat overdreven op het moment. Kunnen er eigenlijk wel 4 reepjes van 1 gb tegelijk in? beter gezegd; is het misschien verstandig 100 euro extra te investeren in de computer zodat hij beter voorbereid is op de toekomst
Zou ik niet doen, 2 gb is nu voor jouw eisen ruim voldoende en zeker als je geen zware games op hoge resolutie's speelt of als je niet tegelijk photoshopt, een dvd brandt en company of heroes speelt. Later kun je er altijd nog 2 gb bij zettenn. En ja, 4x1 gb is mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga toch maar voor de P5B, heb nog maar reviews opgezocht en die waren allemaal positief en kwamen tot de conclusie dat het een prima midrange moederbord is en het wordt op deze site wel vaker aanbevolen. Misschien dan nog een Sonata III, omdat ik die er gewoon top uit vind zien en van goede kwaliteit is. Geheugen twijfel ik nog. Het is nu nog niet nodig inderdaad om 4GB er in te zetten dus hangt een beetje af van m'n bui deze week;) Windows twijfel ik ook nog over, maar de meningen zijn heel erg verdeeld daarover. Heb wel begrepen dat als de 64-bit versie me niet bevalt, dat ik microsoft kan bellen, zodat ze de code weer activeren en ik de 32-bit versie kan gebruiken mits ik de 64-bit versie niet meer gebruik:) Als er verder nog suggesties zijn hoor ik ze graag.
Pagina: 1