[c#] treeview node deel van de tekst andere kleur

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 12:48
Hey,

ik ben met een tool bezig waarin ik een treeview wil hebben die er ongeveer hetzelfde uitziet als de treeview die Microsoft in Live Messenger gebruikt.

Op zich natuurlijk niet echt lastig, maar ik krijg het alleen niet voor elkaar om in een node, een deel van de tekst een andere kleur te geven (de 'personal message' tekst in msn) zoals hier te zien is (lichtgrijs):

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/125_d5907e90.jpg

Heeft iemand enig idee hoe je zoiets zou moeten doen? Voor zover ik weet kun je alleen een enkele string als text opgeven bij een node en kun je niet een deel van deze string 'beinvloeden' in de standaard treeview.

Ik zat aan een multicolumn treeview te denken, maar dan staan de teksten niet direct achter de hoofdtekst van de node maar allemaal onder elkaar in een 2e kolom, en dat wil ik ook niet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Ik denk dat je voor dit effect een eigen treeview descendant moet gaan maken (voor zover iemand dat niet al heeft gedaan en 'm ter download aanbiedt). Gebruik de basisstructuur van de bestaande treeview, maar ga sleutelen aan de paint-methode. En je zal bijvoorbeeld een extra string-property moeten toevoegen voor de grijze tekst.

Zo scherp als een voetbal!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet even niet precies hoe de treeview inelkaar zit. Het is echter vaak mogenlijk om bijvoorbeeld de TreeViewItem te overriden en dan de Draw methode te overidden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”