PC start niet op. Zwart beeld zonder piepjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
Mijn pc is door mijn dochter per ongeluk uitgezet. Daarna heeft mijn vrouw hem bijna direct weer aangedrukt maar toen ze dat deed verscheen er geen beeld meer.
Ik ben s' avonds thuis gekomen en dacht eerst aan een voedingsprobleem.
Nieuwe voeding erin geze, 400W. Werkte niet.
Volgende stap geprobeerd. Videokaart vervangen. Hielp niets.
Alle onderdelen eruit gehaald, tvkaart, extra geluidskaart, harde schijven afgekoppeld, dvd brander + cdrom eraf gehaald.
Opnieuw proberen. Niets weer.
Er zaten 4 bankjes geheugen in van 256MB geheugen. Eerst 2 eruit gehaald, geprobeerd en daarna de andere 2. Niets. Andere geheugen sloten geprobeerd. Niets.
Daarna cmos batterij eruit gehaald, eruit gelaten aantal minuten zonder stroom, terug geplaatst, niets.
Uiteindelijk zit ik nu met een kaal systeem met alleen een moederbord, CPU, geheugen en nieuwe voeding dat niet opstart, geen piepjes geeft en geen beeld geeft.

Ook gekeken of er iets op het moederbord is opengesprongen, dit is niet het geval en hetzelfde geld ook voor de rest van de componenten.

Ik zit nu te twijfelen tussen het moederbord en de CPU. Ik kan alleen geen enkele winkel in mijn omgeving vinden die een CPU heeft liggen voor mijn moederbord die ik zou kunnen testen. En ik heb niet echt zin om een nieuw moederbord te kopen en dan erachter te komen of het mijn CPU is of andersom.

Dus nu wil ik graag zeker weten welke het is zover dat mogelijk is. ;)
Alvast bedankt voor enige hulp.

Mijn specs:

Intel Pentium 4 2.8GHz (S478, 2.8GHz, 512KB, 800Mhz FSB, 70W, Boxed)
Asus P4P800-E Deluxe, 865PE (Sound, LAN, SATA-RAID , 1394)
Geheugen Intern 2x 256MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston, KVR400X64C25/256)
Videokaart Asus GeForce MX4000 128MB Magic, V9400 Magic

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 26-05-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet een moederbord altijd piepen als er geen CPU / geheugen er in zit. Wat ik dus denk is dat je een kapot moederbord hebt, maar dat is mijn mening.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Normaalgesproken zit er een LEDje op je moederbord dat aangeeft of er spannig op staat, licht dat wel op wanneer er prik op zet?

Wanneer je niet zeker bent wat het probleem is, is het wellicht een optie een CPU en geheugen erop te plaatsen waarvan je weet dat die wel werkt. Maar goed, dan moet je die toevallig wel hebben liggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Malsain op 26-05-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dr. Malsain schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:48:
Normaalgesproken zit er een LEDje op je moederbord dat aangeeft of er spannig op staat, licht dat wel op wanneer er prik op zet?

Wanneer je niet zeker bent wat het probleem is, is het wellicht een optie een CPU en geheugen erop te plaatsen waarvan je weet dat die wel werkt. Maar goed, dan moet je die toevallig wel hebben liggen.
Het ledje brandt wel.

Ik ben de hele ochtend op zoek geweest naar een cpu. Nergens te vinden, heb nog een optie, maar daar kan ik pas dinsdag ochtend achteraan.

En een exact zelfde mobo + CPU kopen vind ik zo wat, voor 150 euro heb ik een nieuwe en sneller moederbord + CPU. :)
Dit mobo is ook al de tweede in zijn soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gewoon ff de CPU eruit halen dan moet het moederbord in ieder geval gaan piepen volgens mij, doet hij niets dan is het waarschijnlijk kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Ik heb hier een paar weken geleden dus precies dezelfde situatie gehad met mijn P4 3,2 en Asus P4P800SE board. :(
Alleen het groene LED op het moederbord brandde nog maar verder werkte er helemaal niets meer, zelfs geen beep.

CPU bleek in orde na testen in een andere pc.
Ik vermoed dat de uitval in mijn geval door een probleem met de voeding is gekomen..

CPU draait hier nu weer op een Asrock P4i65G board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het moederbord kapot is. De problemen die ik 2 weken geleden had waren exact het zelfde. Een nieuw moederbord was de oplossing.
Kan je misschien wat onderdelen uitsluiten door ze te vervangen door onderdelen van een vriend oid.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb dinsdag nog even contact met een vriend of hij een CPU heeft liggen. Dan laat ik meer weten. Bedankt voor de tips zover! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm.., hoeft echt geen kapot mobo te zijn hoor. Laatst exact hetzelfde probleem gehad en bleek gewoon aan het geheugen te liggen!! In mijn geval gaf het mobo ook geen piepjes of wat dan ook.., gewoon een zwart scherm e verder niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:50:
Uhm.., hoeft echt geen kapot mobo te zijn hoor. Laatst exact hetzelfde probleem gehad en bleek gewoon aan het geheugen te liggen!! In mijn geval gaf het mobo ook geen piepjes of wat dan ook.., gewoon een zwart scherm e verder niks!
Hoeveel bankjes waren kapot? Ik heb er 4 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer dit eens
haal alle kabels eraf inclucief de power kabels van het moederbord + processor
plaats weer de processor + eenreepje geheugen + voeding
reset de bios wegens de jumper op reset de zetten en dan de pc aanzetten zet de pc weer uit en zet de jumper terug. en kijk of ie dan boot. !! dus nogsteeds zonder cdromdrive en andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt het systeem inmiddels alweer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Jep. Nieuw moederbord erin en hij start weer goed op. Nu nog nieuwe windows install.

Bedankt voor alle ideeen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn broer heeft nu hetzelfde. Ik weet niet alles maar zal proberen zoveel mogelijk info te geven:

Asus P5W DH
C2D E6800
geluidskaart, ram, 2 harde schijven, DVDrom drive, voeding

Allemaal A-merk onderdelen en redelijk nieuw.

Na de PC uitgezet te hebben gisteravond wou de pc vandaag niet meer aan. Er is verder niks veranderd aan het BIOS of aan de hardware. Zwart beeld, geen piepjes.

Verschillende hardware ontkoppelen werkte niet.
Een andere videokaart werkte niet.

Het moederbord krijgt wel stroom (groene lampje op het bord brand). Toch ligt het vermoeden dat het mobo kapot is, maar er is helaas geen mogelijkheid om dit te testen. Een laatste redmiddel is naar een winkel te gaan voor een nieuw moederbord, maar hij wil toch wel graag weten of dat dan echt het probleem is, voordat hij het verkeerde laat vervangen.

Aan dit draadje te zien hebben meer mensen dit probleem gehad. Veel aanwijzingen richting een kapot moederbord, sommigen zeggen voeding, sommigen zeggen BIOS verneukt (was niks aan veranderd dus lijkt me sterk dat dit het geval is). Wat waren voor jullie de oplossingen? Waar zou het verder aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Je kan ook nog aan de winkel vragen om een andere voeding testen. Als dat het niet is kan je altijd nog een nieuw moederbord kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
twiFight schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:55:
Mijn broer heeft nu hetzelfde. Ik weet niet alles maar zal proberen zoveel mogelijk info te geven:

Asus P5W DH
C2D E6800
geluidskaart, ram, 2 harde schijven, DVDrom drive, voeding

Allemaal A-merk onderdelen en redelijk nieuw.

Na de PC uitgezet te hebben gisteravond wou de pc vandaag niet meer aan. Er is verder niks veranderd aan het BIOS of aan de hardware. Zwart beeld, geen piepjes.

Verschillende hardware ontkoppelen werkte niet.
Een andere videokaart werkte niet.

Het moederbord krijgt wel stroom (groene lampje op het bord brand). Toch ligt het vermoeden dat het mobo kapot is, maar er is helaas geen mogelijkheid om dit te testen. Een laatste redmiddel is naar een winkel te gaan voor een nieuw moederbord, maar hij wil toch wel graag weten of dat dan echt het probleem is, voordat hij het verkeerde laat vervangen.

Aan dit draadje te zien hebben meer mensen dit probleem gehad. Veel aanwijzingen richting een kapot moederbord, sommigen zeggen voeding, sommigen zeggen BIOS verneukt (was niks aan veranderd dus lijkt me sterk dat dit het geval is). Wat waren voor jullie de oplossingen? Waar zou het verder aan kunnen liggen?
Ik heb exact ditzelfde probleem sinds een uur of 3, ook hetzelfde mobo, ook alles 3 maanden oud. Ben jij er al achter waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
Voor het geval iemand dit topic ooit nog opzoekt, in mijn geval was het geheugen kapot.
Pagina: 1