Mijn pc is door mijn dochter per ongeluk uitgezet. Daarna heeft mijn vrouw hem bijna direct weer aangedrukt maar toen ze dat deed verscheen er geen beeld meer.
Ik ben s' avonds thuis gekomen en dacht eerst aan een voedingsprobleem.
Nieuwe voeding erin geze, 400W. Werkte niet.
Volgende stap geprobeerd. Videokaart vervangen. Hielp niets.
Alle onderdelen eruit gehaald, tvkaart, extra geluidskaart, harde schijven afgekoppeld, dvd brander + cdrom eraf gehaald.
Opnieuw proberen. Niets weer.
Er zaten 4 bankjes geheugen in van 256MB geheugen. Eerst 2 eruit gehaald, geprobeerd en daarna de andere 2. Niets. Andere geheugen sloten geprobeerd. Niets.
Daarna cmos batterij eruit gehaald, eruit gelaten aantal minuten zonder stroom, terug geplaatst, niets.
Uiteindelijk zit ik nu met een kaal systeem met alleen een moederbord, CPU, geheugen en nieuwe voeding dat niet opstart, geen piepjes geeft en geen beeld geeft.
Ook gekeken of er iets op het moederbord is opengesprongen, dit is niet het geval en hetzelfde geld ook voor de rest van de componenten.
Ik zit nu te twijfelen tussen het moederbord en de CPU. Ik kan alleen geen enkele winkel in mijn omgeving vinden die een CPU heeft liggen voor mijn moederbord die ik zou kunnen testen. En ik heb niet echt zin om een nieuw moederbord te kopen en dan erachter te komen of het mijn CPU is of andersom.
Dus nu wil ik graag zeker weten welke het is zover dat mogelijk is.
Alvast bedankt voor enige hulp.
Mijn specs:
Intel Pentium 4 2.8GHz (S478, 2.8GHz, 512KB, 800Mhz FSB, 70W, Boxed)
Asus P4P800-E Deluxe, 865PE (Sound, LAN, SATA-RAID , 1394)
Geheugen Intern 2x 256MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston, KVR400X64C25/256)
Videokaart Asus GeForce MX4000 128MB Magic, V9400 Magic
Ik ben s' avonds thuis gekomen en dacht eerst aan een voedingsprobleem.
Nieuwe voeding erin geze, 400W. Werkte niet.
Volgende stap geprobeerd. Videokaart vervangen. Hielp niets.
Alle onderdelen eruit gehaald, tvkaart, extra geluidskaart, harde schijven afgekoppeld, dvd brander + cdrom eraf gehaald.
Opnieuw proberen. Niets weer.
Er zaten 4 bankjes geheugen in van 256MB geheugen. Eerst 2 eruit gehaald, geprobeerd en daarna de andere 2. Niets. Andere geheugen sloten geprobeerd. Niets.
Daarna cmos batterij eruit gehaald, eruit gelaten aantal minuten zonder stroom, terug geplaatst, niets.
Uiteindelijk zit ik nu met een kaal systeem met alleen een moederbord, CPU, geheugen en nieuwe voeding dat niet opstart, geen piepjes geeft en geen beeld geeft.
Ook gekeken of er iets op het moederbord is opengesprongen, dit is niet het geval en hetzelfde geld ook voor de rest van de componenten.
Ik zit nu te twijfelen tussen het moederbord en de CPU. Ik kan alleen geen enkele winkel in mijn omgeving vinden die een CPU heeft liggen voor mijn moederbord die ik zou kunnen testen. En ik heb niet echt zin om een nieuw moederbord te kopen en dan erachter te komen of het mijn CPU is of andersom.
Dus nu wil ik graag zeker weten welke het is zover dat mogelijk is.
Alvast bedankt voor enige hulp.
Mijn specs:
Intel Pentium 4 2.8GHz (S478, 2.8GHz, 512KB, 800Mhz FSB, 70W, Boxed)
Asus P4P800-E Deluxe, 865PE (Sound, LAN, SATA-RAID , 1394)
Geheugen Intern 2x 256MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston, KVR400X64C25/256)
Videokaart Asus GeForce MX4000 128MB Magic, V9400 Magic
[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 26-05-2007 10:53 ]