[SEO] Detailpagina's zoekbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik zit al een tijdje met dit probleem, maar een oplossing heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden.
De site waarmee ik het probleem heb heeft artikelen (~10k in aantal) en deze zijn enkel precies te vinden als je op de frontpage eens een linkje had staan, maar google vind ze zelf verder niet.

Ik heb al veel gelezen over SEO maar toch kom ik nergens voor dit probleem een oplossing tegen.
Is het uberhaupt wel mogelijk om jou artikelen doorzoekbaar te maken?

Alvast bedankt voor uw commentaar! _/-\o_

p.s. mocht het belangrijk zijn, hier wat html van mijn head
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html lang="nl">
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
    <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"> 
    <link rel="icon" href="/favicon.ico"> 
    <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
    <meta name="revisit-after" content="3 days">
    <meta name="verify-v1" content="xwHi8MWMpJQvzCkhC6pqCaQxlCqvscza5oSDTY5pN9o=">
    <title>naam van de site</title>
    <link rel="stylesheet" href="template/style.css" type="text/css">
</head>
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Als op je pagina niet gelinked wordt naar deze pagina's dan zal Google ze natuurlijk nooit vinden.

Als ze wel ergens gelinked staan, zouden ze als het goed is (het zijn zo te zien gewoon HTML pagina's?) wel geindexeerd worden.

Je HTML van HEAD van je pagina heeft niet echt veel met de doorzoekbaarheid te maken.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
je kan eventueel ook nog overwegen om een sitemap te maken voor google...

[ Voor 7% gewijzigd door Cadezo op 26-05-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Je moet zorgen dat er een linkstructuur op de site komt die het voor de zoekmachines mogelijk maakt de pagina's via links te bereiken vanaf de homepage. In jouw geval zou ik een archief pagina maken ingedeeld op jaren en maanden.

Om alles te controleren kun je Xenu gebruiken :)

Ps. Een XML sitemap is puur een extraatje en een lapmiddel. Ik zou eerst gewoon de structuur in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
semicon schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:03:
De site waarmee ik het probleem heb heeft artikelen (~10k in aantal) en deze zijn enkel precies te vinden als je op de frontpage eens een linkje had staan, maar google vind ze zelf verder niet.
In wat voor vorm zijn die links op de voorpagina beschikbaar? Bijv,: als het geen 'echte' links zijn à la "<a href="/link-naar-een-pagina">, maar bijv. javascriptlinks, dan kan een zoekmachine er weinig mee. En als die links snel verdwijnen (het woord 'eens' suggereert dat?), dan is er wellicht te weinig tijd om de link te indexeren (langskomen wil namelijk nog niet zeggen indexeren).

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
ok wat meer info...
je kan eventueel ook nog overwegen om een sitemap te maken voor google...
Sitemap heb ik zelfs al een tijdje in gebruik en google zegt em goed te vinden...

De pagina's worden door asp als artikelen getoond (dit zijn er rond de 4000). De direct gelinkte pagina's vanaf de frontpage dus bijv, een linkje naar info.asp?id=a99 werkt gewoon maar een artikel die gewoon in onze lijst staat tussen de producten, die tevens exact zon link heeft, is niet te vinden in de zoekmachine...
Het lijkt er mij op dat hij alleen directe links gebruikt van de frontpage, maar geen enkel andere.

Er worden geen javascript links gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Edit: Wat hier stond, sloeg nergens op 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door RaZ op 27-05-2007 01:45 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
licht kickje, heb er niks over kunnen vinden nog... toch denk ik dat de grootste kans dat iemand et weet op dit forum te vinden is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Wat is de URL van die site dan? En heb je Xenu er al overheen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik had m'n vorige post verwijderd, maar daar had ik in eerste instantie staan:

Google indexeerd geen url's met ?id= of &id= Dat heb ik een keer op google zelf gelezen, maar kon de bron niet meer vinden.

Daarbij zijn er nog wel zulke urls in google te vinden, dus lijkt me niet dat ze het met bosjes laten vallen.

Zoals je aangeeft: Alleen de links op de frontpage worden wel geindexeerd, dan lijkt het erop alsof je de inhoud in je body gewoon dusdanig brak is, dat er verder geen touw aan vast te knopen is.

Aangezien je de info waar het juist om gaat niet post, kunnen we ook niets anders als wilde gokke neerplanten.

Laat eens wat meer code zien, zoals die van de frontpage, en van de rest. Als links op de frontpage wel worden gevolgd, staat er op die paginas uberhaut wel links ergens anders heen dan?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
ok bij deze wat meer info, gaat om de site van [url=http://www,dewitcomputers.nl/]dewit[/url].

ik weet niet precies wat Xenu doet, maar zie alleen maar Ok's (groen).

alle pagina's die in het menu staan worden ook gevonden. enkel de detailpagina's ervan, niet.

edit: ik had overigens gelezen op een site dat het ?id= overslaan met google al sinds een tijdje niet meer van toepassing is, en het gewoon ook zou moeten werken

[ Voor 23% gewijzigd door semicon op 28-05-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Goeie toko dat trouwens, als je toch aan die site werkt... Pas gelijk even aan dat een UPS niet een universal power supply is, maar een uninterruptable power supply is (diverse keren als gemeld aan de telefoon) :P

Als ik naar de bron kijk, merk ik wel dat alle links waar & in staat, niet een &amp; is. Daarbij zijn alle onderliggende links 1 bonk ellende:
http://validator.w3.org/c...tically%29&doctype=Inline

Trap die hele site weg, ik vond het toch al een irritant ding ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Sinds wanneer is het met tables zo dat je geen width of height meer hebt :S

die errors op w3 geven dat aan.

Maar dan blijft mijn vraag eigenlijk nog steeds hetzelfde, waarom worden mijn info pagina's niet opgenomen, kan toch niet vanwegen een simpele & = & zijn...

Of doordat ik ergens height= heb gedaan waar het niet mocht (google zou hier niet op mogen controleren voor zijn informatie imo)

dus, ondanks dat je zeker gelijk heb dat er toch zeker wel 8 bugs op zitten waarvan ik betwijfel hoever het een bug is, blijft het probleem hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In de OP heb je het erover dat links op de homepage wel geindexeerd worden (asp?id= gaat goed), maar de daaronderliggende niet (asp?cat=1&id=2).

Dat zou dus exact het probleem eens kunnen zijn, omdat die links gewoon niet goed zijn, dat ze dus niet gevolgd worden. Maak er eens &amp; van..

Edit:
goed bezig daar, van 93 fouten naar 7. Maak van je HTML Strict eens Transitional, en je houd 3 errors over.
je hebt 1 image zonder alt-tag, en je een <p> ken geen width. doe dan <p style="width:150px;"> (wilde gok overigens.. Die height weet ik zo ook ff niet.

[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 29-05-2007 00:28 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
met transitional is die div layout zo goed als onmogelijk, al heeeeel veel tijd in gestoken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Is er een iemand die hier nog iets op weet, mij in de juiste richting kan sturen?

Ik heb nu een tijd op google gewacht of mijn aanpassingen gewerkt hebben, maar helaas, de info-pagina's worden niet door google gevonden. Terwijl daar juist goede informatie in staat vaak...

Er staat ook bar weinig van op het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Geef google eerst maar eens de tijd om:
1) op te merken dat er daadwerkelijk wat is veranderd. en
2) om het op te slaan in hun database, en het doorzoekbaar is. (pak hem beetje een week a 2-3)

Het is niet zo dat google elke dag op elke website ook echt alle links af wandeld.

Heb dus nog even geduld

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1