Toon posts:

Videoresolutie wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde zojuist via een videokabel signaal doorsturen naar mijn pc. Helaas lukte dit niet dus heb ik aan de videokaart driver gezeten en wat settings aangepast. Ik drukte volgens mij op 576p doorsturen naar mijn tv en sindsdien krijg ik windows niet opgestart. Ik krijg een zwart scherm te zien met daarbij de melding dat mijn monitor de resolutie niet kan aansturen. Hoe kan ik dit aanpassen in SAFE MODE zodat ik straks gewoon weer mijn windows omgeving kan gebruiken?

Software:
Windows XP Prof NL SP2

Hardware:
Asus Geforce 6800 Ultra

Verwijderd

Topicstarter
Zou het werken als ik mijn driver verwijder in SAFE MODE en dan overnieuw opstart zodat het in NORMAL MODE op vga resolutie kan beginnen? Ik heb het namelijk echt gehad met 'OUT OF RANGE'. :(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Gewoon tijdens opstarten op F8 duwen en keizen voor VGA-mode.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:21:
Gewoon tijdens opstarten op F8 duwen en keizen voor VGA-mode.
Ja dat heb ik dus gedaan en dan start het inderdaad op. Maar wat moet ik dan in vga mode aanpassen want als ik niks doe en overnieuw opstart krijg ik in normal mode nog altijd 'out of range' staan.

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Ja dat heb ik dus gedaan en dan start het inderdaad op. Maar wat moet ik dan in vga mode aanpassen want als ik niks doe en overnieuw opstart krijg ik in normal mode nog altijd 'out of range' staan.
Als het goed is kun je dan de resolutie weer instellen waar de volgende keer mee gestart wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:51:
[...]
Als het goed is kun je dan de resolutie weer instellen waar de volgende keer mee gestart wordt.
Maar als het niet goed is wat dan? Want ik heb in vga mode mijn resolutie verhoogd naar 1024 wat mijn 19"tft makkelijk aan moet kunnen maar krijg nog altijd out of range te zien in normal mode. Irritant hoor :(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 22:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:11:
[...]

Maar als het niet goed is wat dan? Want ik heb in vga mode mijn resolutie verhoogd naar 1024 wat mijn 19"tft makkelijk aan moet kunnen maar krijg nog altijd out of range te zien in normal mode. Irritant hoor :(
Mik gewoon in safe mode je videaokaart drivers van je systeem en verwijder het meteen ook uit systeem beheer. Hierdoor zal de kaart na een reboot opnieuw herkend worden en dus naar de originele waarden hersteld worden. Dan kan je de drivers opnieuw installen en nooooooooooooooooit meer zo een domme fout maken als wat je nu gedaan hebt :> :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
kijk even of de refresh rate (Hz) niet veel te hoog staat

• Nielson
Moning2 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:13:
kijk even of de refresh rate (Hz) niet veel te hoog staat
Of te laag, aangezien hij met z'n tv-out bezig was staat deze nu misschien maar op 50Hz, en kan maar zo dat z'n monitor dat niet accepteert.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen :D
Nu start mijn windows gewoon op in normal mode maar zonder een driver is alles retetraag :O
Maar ik wil dit keer toch echt mijn videosignaal kunnen doorsluizen naar mijn tv. Welke NVIDEA driver zouden jullie mij adviseren voor mijn Asus Geforce 6800GT (@ultra).

Ik heb nu de volgende drivers gedownload:
- Forceware 93.71
- Forceware 158.27
- Forceware 94.24
- Forceware 160.02

Ze zijn allemaal bedoeld voor 32-bit XP en WHQL certified.

Ik weet zeker dat de 93.71 met mijn videokaart gaat werken maar ben benieuwd of de 158.27 beter is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 12:01 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:21:
Thanks iedereen :D
Nu start mijn windows gewoon op in normal mode maar zonder een driver is alles retetraag :O
Maar ik wil dit keer toch echt mijn videosignaal kunnen doorsluizen naar mijn tv. Welke NVIDEA driver zouden jullie mij adviseren voor mijn Asus Geforce 6800GT (@ultra).

Ik heb nu de volgende drivers gedownload:
- Forceware 93.71
- Forceware 158.27
- Forceware 94.24
- Forceware 160.02

Ze zijn allemaal bedoeld voor 32-bit XP en WHQL certified.

Ik weet zeker dat de 93.71 met mijn videokaart gaat werken maar ben benieuwd of de 158.27 beter is.
158.27 en 160.02 voor geforce 6?? Dat zijn toch echt drivers voor geforce 8 series. Op de nvidiasite is de laatste driver voor de geforce 6 93.71. Dus installeer die maar: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) deze vraag is vaak zat voorbijgekomen en heeft niets met je hardware, maar met je specifieke OS (Windows) te maken
2) Nvidea kennen we hier niet - een of andere handcreme ofzo :? - wees duidelijk en nauwkeurig. Als je nVidia bedoelt, schrijf dat dan...
3) er zijn zat reviews van verschillende drivers, lees die anders even

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.