Toon posts:

externe netwerkadapter ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat er soort kastjes bestaan, die werken als netwerkkaart, die op een COM of LPT poort passen. Je installeerd een driver en dan kan je dus gewoon die pc met dat kastje aan je hub erbij hangen en die kan dan gewoon gebruik maken van je netwerk. Weet iemand of deze nog bestaan ?
(het gaat hier niet om de snelheid maar om de functie, zodat is dus een aantal oude pc's ff snel van drivers kan voorzien zonder ze open te halen en in de toekomst dit bij meer pc's toe te passen)

tnx!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
wel als usb bestaan ze

Verwijderd

Topicstarter
vertel daar eens meer over ?

• Speedener
Oei nou moet ik ff gaan denken (dat word lastig...)

B back in 5 min!!

• Speedener

• Speedener
dit is wel grappig: 10/100Mbps Fast Ethernet USB Adapter , kan usb dat aan dan??

Verwijderd

nee :+ die 10 zou nog wel kunnen d8 ik maar USB is iets van 6 of 12mbit ofzo >:)

denk dat ze met 100 bedoelen dat ie wel op een hub/switch kan die alleen 100mbit ondersteunt :?

btw. er zijn ook kaartjes voor paralelle poorten, daarvoor moet je (net zoals dat andere topic dat een uur geleden nog langs is geweest) ff de search gebruiken :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gesearched, maar kon niets vinden van een merk of type wat ik zou kunnen gaan bestellen. Ik zoek echt parallel of serieel zodat je oude compu's kan aansluiten en niet te vergeten oudere notebooks.

Dus als iemand een merk/type/adresje weet.. plz!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je bent de 5e of zo deze week die hierover begint.
Serieel : nee.
Parallel : ja, 10 Mbps adapters zijn onder andere gemaakt door Xircom, SMC en Silicom (het Israelische bedrijf van die naam, niet het Amerikaanse). Ze waren met name populair voor de 286-486 notebooks die nog geen PCMCIA hadden. Niet echt snel, maar een uitkomst.

Vroeger in ieder geval had Inmac de Xircom's en BlackBox de Silicom's.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Dat klopt. Dergelijke UTP kastjes bestaan. Ze zitten op de vergeten en achterhaald oude pc's op m'n universiteit.

Ik weet niet of ze nog gemaakt worden!

• Speedener
moet je ff 24 feb naar de pcdump gaan.. groot kans dat er daar npog 1 of 2 liggen
Pagina: 1