Toon posts:

Opname met Hauppauge 500 werkt niet in Mediacenter MCE2005

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Mediacenter tweedehands gekocht met daarin een Hauppauge PVR-500 MCE TV-kaart (PCI) met twee tuners. Alles begint goed te werken en ik kan TV bekijken, maar als ik op welke manier ook wil opnemen, krijg ik de melding:

SCHEMAPROBLEEM
De opname kan om een onbekende reden niet worden geprogrammeerd.

Ik heb de machine herhaaldelijk opgestart, maar tevergeefs.
Drivers voor de Hauppauge-kaart --> 2.0.43.24103 van 13/4/2006 (de meest recente MCE-drivers op hun site)
Decoder van Nvidia als preferred geselecteerd --> nvviddec.ax 4.0.29.0

Echt balen, want ik heb het mediacenter gekocht als alternatief voor een HD dvd-recorder...

Heel erg benieuwd of iemand de oplossing kent...

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 21:46

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

hier staat een gelijkwaardig probleem omschreven.

Gebruik je vista of vista mce?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Verwijderd

Topicstarter
Wndows XP MCE2005. Ik heb die andere thread ook gezien waar ze wijzen naar het ontbreken van een decoder, maar ik heb een decoder van Nvidia die goed zou moeten zijn (wordt zo aangegeven door het testprogrammaatje dat Microsoft daarvoor heeft)

Ik heb de tuners ook al eens verwijderd, maar dat leverde niets op.

Ik heb XP MCE2005 in de Mediacenter instellingen ook al eens proberen wijs te maken dat er maar een tuner in zit, maar dat hielp niet.

Programmagids is goed binnengeladen voor mijn regio.

Ik heb ingesteld dat ik een kabelaansluiting heb. Op de videokaart komt enkel de kabel binnen (wel apart voor FM-radio en TV). Fysieke connectie is met coax.

Ik heb ook wat gezocht in het engels (wel geen idee in welke bewoordingen de foutmelding daar op het scherm komt, maar ik heb niets gevonden).

Bart

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 01:00 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Ik zou een 2e hands machine gewoon even opnieuw installeren..

Verwijderd

Topicstarter
Ze stond volledig als nieuw geinstalleerd. Niks data of zo...

Verwijderd

Topicstarter
Werkt opnemen met die Hauppauge 500 bij jou in XP MCE2005 ?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de TV-kaart met het programma HWclear verwijderd. Nadien Windows terug opgestart, en Windows vroeg naar drivers. De laatste van Hauppauge laten installeren, maar nog altijd dezelfde fout bij pogingen om TV op te nemen --> SCHEMAprobleem.

De TV-kaart heeft MPEG2-decoders. Als ik TV kan zien via de kaart, mag ik er dan zeker van zijn dat de softwaredecoders alleszins al in orde zijn? Of kan het toch nog aan de decodersoftware liggen (bij mij recente Nvidia).

Ik heb trouwens opgezocht of de componenten MCE-compliant zijn. Allemaal in orde volgens de site van Microsoft:
softwarematige decoder van Nvidia
PCR 500 MCE van Hauppauge
Nvidia 5200 videokaart

Nog suggesties?

Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien zijn in mijn MCE 2005 (versie 5.1.2700.2180) de roll-ups (upgrades van MCE nog niet geinstalleerd). Ik lees wel dat die vaak veel probleme veroorzaken. Proberen of afblijven?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 08:12:
Voor zover ik kan zien zijn in mijn MCE 2005 (versie 5.1.2700.2180) de roll-ups (upgrades van MCE nog niet geinstalleerd). Ik lees wel dat die vaak veel probleme veroorzaken. Proberen of afblijven?
Ze lossen nog veel vaker problemen op, dus zou ze zeker installeren. Overigens kun je op het net ook MCE reset/restore tooltjes vinden die alle instellingen weer default maken e.d. Maar persoonlijk zou ik gewoon even een verse installatie doen, neem aan dat je de cd's erbij gekregen hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij de installatie van de roll-up (update 2 in het Nederlands) de melding dat eerst .Net framework 1.1 geinstalleerd moet zijn. Maar ik heb wel al .Net 2.0 geinstalleerd staan??? En het is geen melding waar je even langs kan klikken. Suggesties?

Lange leve de gewone videorecorder.. eender welke modale gebruiker had waarschijnlijk al lang de handdoek in de ring geworpen...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:21:
Ik krijg bij de installatie van de roll-up (update 2 in het Nederlands) de melding dat eerst .Net framework 1.1 geinstalleerd moet zijn. Maar ik heb wel al .Net 2.0 geinstalleerd staan??? En het is geen melding waar je even langs kan klikken. Suggesties?
Ja, gewoon .NET 1.1 installeren.
Lange leve de gewone videorecorder.. eender welke modale gebruiker had waarschijnlijk al lang de handdoek in de ring geworpen...
Daarom is MCE ook alleen als OEM pakket beschikbaar zodat de modale gebruiker geen ingewikkelde dingen hoeft te doen. Die koopt gewoon een kant en klare goed werkende MCE pc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over TV kaarten en opnemen van Audio, Video & Hifi horen niet hier maar in AVthuis.

Normaal zou ik een topic gewoon moven, maar de manier waarop je asociaal vier keer achter elkaar post ipv te editen levert je een slotje op.

Zie ook de GoT Huisregels voor hoe het wel moet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.