[Plasma] Philips en plasma?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
Hallo,

Ik vroeg me af hoe het zat met Philips en plasma. Ik heb tal van topics en posts en reviews enz. gelezen over Panasonic/ Pioneer en plasma, maar steeds maar heeeel weinig over Philips.

Aangezien ik morgen wellicht een philips tv ga kopen (Philips 42 PF5331) 107 CM plasma tv voor 879 eur :) Vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft of hier dingen over weet?

Zelf heb ik veel gelezen over LCD vs Plasma enz. dus ik ken bijna wel alle voor/nadelen t.o.v. elkaar, maar weet dus niet hoe het zit met Philips en plasma.

Ik vroeg mij ook af of dit model een redelijk nieuw model is of niet. Aangezien vroeger plasma nogal wat problemen had (relatief dan) met burn-ins en contrast/reso. verbruik en duur tot 50% contrast enz.

Nog een laatste punt, weet iemand hoe het zit met de " /10 " achter dit model? Kheb het ook al in een andere post geplaatst. Bij het ene model staat er wel /10 achter en bij de andere niet.
Dus: Philips 42 PF5331 /10 en Philips 42 PF5331.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

't is duidelijk een 2006 model. Ik vind het design persoonlijk niet zo mooi maar smaken verschillen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de reviews op kieskeurig.nl zijn erg positief dus wie weet is het wat.

Dat /10 wordt volgens mij meestal gewoon weg gelaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 25-05-2007 23:17 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Dat is een tv met een Alis 1024x1080 panel? Dat heeft mijn Hitachi 42PD8600 ook. Zijn echt superpanels en ze kicken de ass van elke LCD incl elke full HD! Voor dat geld kun je je echt geen betere tv kopen hoor!

Kans op burnins bij Alis panels is zo goed als 0. Gewoon contrast en brightness terugschroeven (staat standaard helemaal open en dat is helemaal niet nodig aangezien Alis panels veel helderder zijn dan andere panels).

[ Voor 34% gewijzigd door FaceDown op 25-05-2007 23:48 ]

Groetjes, FaceDown.

• Saiya
Hmm 2006 daar dacht ik ook aan aangezien hij ook op de philips site staat, maar daar dus als /10 dus ik dacht dat het misschien een nieuwe revisie ofzo was.

Kheb ook die reviews gelezen, inbranden schijnt nog steeds veel voor te komen en het geluid is ook niet al te best, wat me ook opviel was dat het tijdens snelle beelden (voetbal gras vaag enz) niet zo super was. Hoewel ik gelezen had dat plasma juist hierin goed zou zijn.

Weet iemand ook of dit ding direct (of op een andere manier) op de pc is aan te sluiten? Ik snap dit namelijk nog niet helemaal.

Het is trouwens bestwel kortaf, want ik zag deze tv toevallig vandaag in de winkel en hij is alleen morgen voor een paar uurtjes voor die prijs te koop. De prijs is errug gunstig aangezien budget max 900 was en minimaal 1m beeldbuis. Het is er eentje voor m'n ouders, die nog op analoog crt schermpje zitten, dus daar zal aardig wat verschil in komen. Dan nog digitaal van @home erbij :)

Ik vind persoonlijk de samsung ook wat mooier, omdat ie helemaal zwart is en geen boxen aan de zijkant, maarjah deze is ook niet lelijk en de prijs is gewoon zeer goed :)

• Saiya
FaceDown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:47:
Dat is een tv met een Alis 1024x1080 panel? Dat heeft mijn Hitachi 42PD8600 ook. Zijn echt superpanels en ze kicken de ass van elke LCD incl elke full HD! Voor dat geld kun je je echt geen betere tv kopen hoor!

Kans op burnins bij Alis panels is zo goed als 0. Gewoon contrast en brightness terugschroeven (staat standaard helemaal open en dat is helemaal niet nodig aangezien Alis panels veel helderder zijn dan andere panels).
Hmm volgens mij zijn het niet de Alis panels :(
Het staat er iig niet bij, helderheid is wel verder hetzelfde 1400 cd/m2.. bij philips staat bij de panel 1024*1080i en bij de hitachi staat Alis 1024*1080 :/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
leuk he die wehkamp aanbieding :)

Maar persoonlijk zou ik verder kijken aangezien op kieskeurig.nl normaal gesproken iedereen zijn eigen spul de hemel in prijst terwijl dat bij deze tv juist niet het geval is, zijn toch behoorlijk wat negatieve posts te lezen over deze tv van eigenaren.

Ik geef toe, heb hem zelf nog nooit irl gezien (de tv)

Systeem Specs

Verwijderd

Saiya schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:03:
[...]

Hmm volgens mij zijn het niet de Alis panels :(
Het staat er iig niet bij, helderheid is wel verder hetzelfde 1400 cd/m2.. bij philips staat bij de panel 1024*1080i en bij de hitachi staat Alis 1024*1080 :/
Er is maar één fabrikant die "i" (interlaced) plasma panels produceert en dat is Hitachi met het zgn. Alis panel. Philips gebruikt dus wel degelijk een Hitachi Alis panel voor haar eigen plasma (die ze dus bij Hitachi inkopen).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 02:00 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Saiya schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:55:
Hmm 2006 daar dacht ik ook aan aangezien hij ook op de philips site staat, maar daar dus als /10 dus ik dacht dat het misschien een nieuwe revisie ofzo was.
Klopt, /10 is doorgaans de aanduiding voor een model dat wijzigingen heeft ondergaan ten opzichte van model /00. Geen simpele revisies in de zin van onderdeeltje zus of zo veranderd want dat komt alleen in het serienummer terug, maar grotere zaken die echter niet ingrijpend genoeg zijn om er een nieuw model van te maken. Denk aan een andere buis/panel, ander chassis, of iets aan het uiterlijk. Komt vaak voor bij modellen die meer dan 1 modeljaar meegaan.

• Saiya
Het is niet de wehkamp aanbieding :P, maar bij een local winkel in de buurt (Scheer en Foppen)
879 eur dus, bij wehkamp is tie 899 dacht ik.
Link voor de folder: Link

Pluspunt is dat het de Alis panelen zijn :)
Minpunt is dat deze tv waarschijnlijk /00 is dus de normale pf5331 zonder /10. Dus zonder revisie dat waarschijnlijk betere zooi is (anders zou deze niet gereviseerd worden lijkt me).
Wat ook een minpunt is dat hij geen VGA aansluiting heeft, dus dan zou ik er ook geen htpc'tje met mediacenter op aan kunnen sluiten.

Alhoewel Alis een techniek is om het goedkoper te maken en niet de echte (originele) techniek, heeft het blijkbaar toch een beter beeld (zegt mij meer als een user hier zegt dat het er super uitziet dan techniek en info op sites ;) ). Wat voor mij dus ook belangrijker is.
Ik heb daar ook tv's gezien met full hd 1080P dat lelijker beeld heeft dan een HD ready tv, weliswaar in analoog ofwel digitale signaal. Maar scherper hoeft ook niet altijd mooier te zijn.

Ik heb aardig wat goede punten gehoord en ik weet dat het niet de beste panelen zijn, maar voor die prijs en dat hij nog meer dan 1m is (niet te vergeten dat philips ook een degelijk merk is) lijkt het mij een goede tv. Ik zal er ook niet zo snel een pc of PS3 op aansluiten dus kzou ook zeker niet voor full hd gaan. En dan nog moet 720P mooi genoeg zijn :)

- Over een paar uur heb ik hem dus of juist niet en dan zal ik nog wel een post erover plaatsen uiteraard :)

@Edit: aansluiting pc..

[ Voor 5% gewijzigd door Saiya op 26-05-2007 04:11 ]

• Philflow

Philflow

Ik vind het een mooi verhaal dat /10 is een revisie is maar ik geloof er niks van.

Ik had vorige week een 7332 /10 staan. er is nooit een andere versie beschikbaar geweest.
Ik geloof eerder dat /10 een europees model is ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 26-05-2007 08:15 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Met bovenstaande. Philips vind het nogal leuk om die codes toe te passen. Goed voorbeeld zijn de Senseo koffiezetters, allemaal /10, /20, /30 etc. Het verschil is de kleur. /10 is meestal gewoon het basis model kwa kleur. Dat de toevoeging bij S&F er niet bij staat, zegt niks over model of revisie. Het heeft gewoon totaal geen nut om die /10 erbij te zetten.

• Saiya
Uiteindelijk heb ik hem toch niet aangeschaft. Er stonden nog een paar tv's naast Samsung/ LG/ Panasonic en die vond ik toch een beter beeld hebben dan deze. Ze waren niet zoveel duurder 1050 eur en 1000.
Ik heb toch liever 100/200 euro meer voor een tv die iets beter beeld heeft.
De problemen omtrent piepen van geluid (wat ik daar overigens ook hoorde) heeft mij ook geholpen om toch niet voor deze tv te gaan.

Verwijderd

proller schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 08:20:
Met bovenstaande. Philips vind het nogal leuk om die codes toe te passen. Goed voorbeeld zijn de Senseo koffiezetters, allemaal /10, /20, /30 etc. Het verschil is de kleur. /10 is meestal gewoon het basis model kwa kleur. Dat de toevoeging bij S&F er niet bij staat, zegt niks over model of revisie. Het heeft gewoon totaal geen nut om die /10 erbij te zetten.
/10 is een model voor de west Europa. /12 voor west Europa min UK en Ierland. Bij Senseo's en dergelijke staat het getal achter de '/' voor de kleur. Worden dan ook door een andere divisie gemaakt.

• Philflow

Philflow

Saiya schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:09:
Uiteindelijk heb ik hem toch niet aangeschaft. Er stonden nog een paar tv's naast Samsung/ LG/ Panasonic en die vond ik toch een beter beeld hebben dan deze. Ze waren niet zoveel duurder 1050 eur en 1000.
Ik heb toch liever 100/200 euro meer voor een tv die iets beter beeld heeft.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. De Panasonic 42PV70 en Samsung PS42-C91 (of Q91) zijn op dit moment interessantere alternatieven. Ik ben benieuwd wat er met de prijzen gaat gebeuren nu de 1080p 42 inch pana's uitkomen.

• Saiya
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:37:
[...]

/10 is een model voor de west Europa. /12 voor west Europa min UK en Ierland. Bij Senseo's en dergelijke staat het getal achter de '/' voor de kleur. Worden dan ook door een andere divisie gemaakt.
Thanks, het is nu in ieder geval een stuk duidelijker :)
Philflow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:47:
[...]

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. De Panasonic 42PV70 en Samsung PS42-C91 (of Q91) zijn op dit moment interessantere alternatieven. Ik ben benieuwd wat er met de prijzen gaat gebeuren nu de 1080p 42 inch pana's uitkomen.
Haha, Laat dit nou exact de modellen zijn dat ik ernaast heb gezien :D
Ik had ze toen op een papiertje gezet om op i-net te kijken naar de specs enz. en ik zie dat het exact die 2 modellen zijn :P Deze hadden dus ook duidelijker beter beeld, scherper en toch smooth.

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Enig idee wanneer die prijsdalingen worden verwacht? Zou beetje zonde zijn als ik nu zo'n 42PV70 zou kopen en dat over 3 weekjes de prijs opeens 200 euro lager is...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

FaceDown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:47:
Dat is een tv met een Alis 1024x1080 panel? Dat heeft mijn Hitachi 42PD8600 ook. Zijn echt superpanels en ze kicken de ass van elke LCD incl elke full HD!
proest :X

Dan heb je vast nog nooit full HD op een Full HD panel gezien. :+

Heel wijs dat je niet hebt geinvesteerd in zo'n verouderd scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door under-world op 19-06-2007 14:39 ]

Pagina: 1