Foto van Philips OLED

Pagina: 1
Acties:

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
nieuws: Sony en LG.Philips tonen buigbare oled-schermen

Weet je zeker dat dit een OLED schermpje is? Zoals iemand opmerkt in de comments is hij niet gebogen, en daarbij staat er zowel op het frame als op het schermpje vrij groot LCD >:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:35
Dat er LCD op staat wil vrij weinig zeggen, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.itnewsonline.com/images/news/LG.Philips-14.1-inch-flexible-color-E-paper.jpg

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 25-05-2007 23:38 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Straks heb je een voorruit in de auto die van LCD is en waar verschillende data op weergegeven worden.
Het ziet er goed uit, nu nog een haalbare prijs.
Ik denk dat het voorlopig alleen voor de industrie beschikbaar blijft.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:37:
Dat er LCD op staat wil vrij weinig zeggen, kijk maar:
Dat er LCD op staat is wel een aardige indicatie dat het om een LCD scherm gaat, en niet om een OLED ;)
Wederom een mooi plaatje van een LCD. Ditmaal een flexibel LCD, maar nog steeds géén OLED :P

[edit]
^ Dat is dus fout, zie beneden :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 26-05-2007 00:20 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

LG.Philips LCD is de naam an de fabriek waar dit spul gemaakt wordt. Volgens mij gebruiken ze LCD ook omdat het duidelijker is voor de consument.

Hoe zie jij trouwens het verschil tussen OLED en LCD?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Ah, je hebt gelijk inderdaad :)

LG.Philips LCD is de joint venture. Het eerste plaatje was wel degelijk een OLED, het plaatje dat Hahn hier laat zien was óók geen LCD, maar gebruikt elektronische inkt.

My bad :P

Verder zie ik geen verschil tussen OLED en LCD :) Maar omdat het gebruikelijk is om de naam van het product/techniek in promotiefoto's te zetten was ik in de veronderstelling dat dat in dit geval dus LCD moest zijn, onwetende van de joint venture met de zelfde naam ;)
Pagina: 1