Toon posts:

Windows Vista update installeert opeens 8800GTX update?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nVidia 158.18 op m'n computer. Vandaag kwam Windows Vista update opeens met een update voor de 8800GTX op de proppen! Tot m'n stomme verbazing is m'n control panel opeens anders! En dat allemaal zonder de-installatie en herstarten... Hoe en waar kan ik nou zien welke driver versie ik nou heb? In apparaatbeheer staat bij de stuurprogramma tab dat de programmaversie 7.15.11.65 is: dat lijkt niet echt op 158.18. ;) De datum erboven is 10-2-2007. M'n 158.18 driver heb i gedownload op 17 april.

Beetje vreemd dat Windows zomaar nVidiadrivers gaat installeren... Helemaal als het een oudere lijkt te zijn! Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt ook. Notmaal gaat dat toch NOOIT via Windows update...?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien een feature? I.i.g. geen technisch maar een software probleem?

ARME AOW’er

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:39:
Hoe en waar kan ik nou zien welke driver versie ik nou heb?
code:
1
dxdiag

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07 23:34
Guardian Angel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:11:
Misschien een feature? I.i.g. geen technisch maar een software probleem?
Microsoft noemt dergelijke bullcrap een feature, ik vind het persoonlijk een behoorlijke beperking in me vrijheden (in dit geval zelf drivers bepalen) en is een grote reden dat Vista hier in de vuilbak ligt (voorlopig)...

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
uit eigen ervaring weet ik dat de nvidia drivers nog niet erg op punt staan, maar de drivers die MS levert via Windows update zijn wel mooi stabiel. OK, je hebt niet zoveel "tweak" mogelijkheden, maar je games crashen er niet op en Aero werkt tenminste deftig.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat moet je anders zien. De meeste mensen weten niets van software en het onderhouden van het e.e.a., en dus neemt het OS dit probleem over en zorgt ervoor dat het optimaal draait.

De gevorderde gebruiker zal dit soort dingen zelf bijhouden maar zal er rekening mee moeten houden dat het toch gebeurt mits er geen optie is dit soort updates uit te schakelen.

"Feature" was dus positief bedoeld.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Verder mis ik hier een beetje eigen inzet, zowel met het opzoeken of dergelijk gedrag normaal is als het uitzoeken welke driverversie je hebt,,,

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.