Toon posts:

Server / IP probleem THOMSON

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer...

via de helpdesk van de KPN werd ik naar tweakers verwezen , om zo een antwoordt te krijgen op mijn vragen / problemen.
Na een heel jaar niks anders als problemen met internet+bellen, zijn nu de meeste problemen opgelost tot op 2 na.
hiervoor zoeken ze nog steeds een oplossing.
Ze hebben om de problemen te verhelpen het ISDN signaal teruggezet naar analoog, dit heeft voor het VOIP wel geholpen, maar voor de upload van de lijn niet veel goed gedaan.
Sinds het signaal op analoog staat is met het hoogste abonnement het bijna niet meer mogelijk om mensen op mijn FTP server te laten up en downloaden zonder gigantische problemen.
Ook kan ik de chatbox die ik gekocht hebt niet meer gebruiken, daar deze op een vast IP adres van de server staat geregistreerd. Toen ik internet+bellen aanschafte kreeg ik een experiabox van siemens waar je vrij de DHCP kon toekennen, de software die ik kocht moest op een IP adres geregistreerd worden en dat werd dus 192.168.2.102 , maar nu ze de experia box vanwege problemen en vanwege het analoog signaal hebben vervangen voor een Thomson, is een vrije toekenning niet meer mogelijk daar de DHCP van THOMSEN een range geeft van 192.168.1.xxx en dus werkt de software niet meer ! weg 500,- ? of is de thomson misschien met een firmware of andersinds update wel op een andere range in te stellen ?

Paddie.

[ Voor 58% gewijzigd door een moderator op 25-05-2007 22:00 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
via de helpdesk van de KPN werd ik naar tweakers verwezen , om zo een antwoordt te krijgen op mijn vragen / problemen.
Ik ga je denk ik tussen wal en schip laten vallen. Of-wel het 'kastje naar de muur' syndroom geven.....

Ik ga het topic sluiten omdat:
  1. Je topic titel niet duidelijk is.
  2. Deze vragen prima in het IPB topic hadden gepast in plaats van nieuw topic.
  3. Je een aanhef en afkondiging(naam) in je post hebt staan wat niet conform forum regels is.
  4. Je verhaal niet duidelijk is, voor het laatste stuk over een stuk hardware wat alleen op een bepaald IP werkt of mag werken ofzo.
Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf een dienst met bijbehorende producten levert en je vragen niet kan beantwoorden of problemen niet kan oplossen en je naar GoT verwijst? Klinkt dat niet al heel raar op zichzelf?
Na een heel jaar niks anders als problemen met internet+bellen, zijn nu de meeste problemen opgelost tot op 2 na.
Je bent wel geduldig :)
hiervoor zoeken ze nog steeds een oplossing.
Ze hebben om de problemen te verhelpen het ISDN signaal teruggezet naar analoog, dit heeft voor het VOIP wel geholpen, maar voor de upload van de lijn niet veel goed gedaan.
Sinds het signaal op analoog staat is met het hoogste abonnement het bijna niet meer mogelijk om mensen op mijn FTP server te laten up en downloaden zonder gigantische problemen.
Ik vermoed dat de lijn naar je huis nogal lang is tot aan de centrale waarop je bent aangesloten? Dan werkt ADSL over ISDN (annexB) een stuk minder goed dan ADSL over analoog (annexA). Maar je upload zou dan zeker niet minder moeten worden, eerder meer met annexA.

Monteurs van KPN al over de vloer gehad om het draadje tot aan je modem te controleren of alles goed is met je lijn? Kan zijn dat de hoogste snelheid niet werkt en dus instabiel is, maar blijf wel alert dat een ISP alles voor je probeert en de lijn ook door een monteur laat controleren of alles goed zit. Misschien is een probleem best op te lossen terwijl dat eerst niet zo lijkt.
Ook kan ik de chatbox die ik gekocht hebt niet meer gebruiken, daar deze op een vast IP adres van de server staat geregistreerd. Toen ik internet+bellen aanschafte kreeg ik een experiabox van siemens waar je vrij de DHCP kon toekennen, de software die ik kocht moest op een IP adres geregistreerd worden en dat werd dus 192.168.2.102 , maar nu ze de experia box vanwege problemen en vanwege het analoog signaal hebben vervangen voor een Thomson, is een vrije toekenning niet meer mogelijk daar de DHCP van THOMSEN een range geeft van 192.168.1.xxx en dus werkt de software niet meer ! weg 500,- ? of is de thomson misschien met een firmware of andersinds update wel op een andere range in te stellen?
Als je het niet kan zelf kan het niet. Dan is dat gedeelte van je modem afgeschermd om de DHCP range van je modem aan te passen. Andere firmware kan ook niet, die experia Thomsons zijn afgesloten daarvoor omdat KPN ze van afstand bestuurt voor IPB.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 25-05-2007 21:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.