Lamme veren laptop

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Hoi :+

Mijn vriendin heeft nu bijna een jaar geleden een Fujitsu Siemens gekocht. Sinds ongeveer een maand beginnen de veren (schanieren) lam te raken. Als de laptop uitgeklapt is kan je het scherm met één vinger een aantal centimeters op en neer bewegen. Ze heeft al gebeld met Fujitsu Siemens maar Mr van Helpdesk vertelde doodleuk dat het door het gebruik kwam en niet onder garantie valt. Ik heb stage gelopen bij een technische dienst en ik weet dat het probleem redelijk vaak voor komt. Wij stuurde de laptops altijd op naar de fabrikant en kregen er nooit problemen mee over garantie.

Is het normaal dat een fabrikant zo'n probleem afschuifd of moeten we verdere stappen gaan ondernemen? Alvast bedankt.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Ja, het is volstrekt normaal, je hebt namelijk geen contract met de fabrikant. Iedere reparatie van de fabrikant in deze volgt uit coulance, niet uit verplichting.

De partij die je moet opzoeken is de verkoper. Deze zullen het gebrek moeten verhelpen, aangezien bij normaal gebruik verwacht mag worden dat deze scharnieren veel langer meegaan. Laat je ook door de verkoper niet doorverwijzen. De verkoper, en alleen de verkoper, is verantwoordelijk voor reparatie. Hoe hij dat verder regelt met de fabrikant is zijn probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Nijn op 25-05-2007 21:08 ]