Toon posts:

GamePC 1300 euro, past alles? sugesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik pc onderdelen bestellen en de boel in elkaar fixe, de pc is bedoelt vooral voor games zoals (vooral) Bf2, S.T.A.L.K.E.R, Prey etc....games die wat vermogen van de pc vragen dus. Ook wil ik goed kunnen mee draaien met Lan- Partys. Ik ben ook van plan te gaan overclocken.
Mijn Budget is onder de 1300 euro...
Ik ben al dagen bezig hiermee, en heb zeer veel info te verwerken gehad.
Ik kom tot het volgende wat ik heb samengesteld.
Dit op de Sites: Salland, Azerty, zercom.nl

(paar onder delen hadden ze niet bij Salland, en de XFX kaart was stukkie goedkoper bij de zercom)

Pc Setup: (zonder monitor: HP W20, en zonder boxen: Logitech X-230) Omdat ik deze al heb...
(prijzen in Euro's... inclusief 19% BTW)

Bebuizing: Antec Gamersgear Nine Hundred (geen voeding)
Prijs: 93,- (salland)
Dit omdat deze kast een goeie airflow heeft en opties voor vele casefans.
(3x 120 mm, 1x200mm)

[b]Voeding: Hiper Type R Modular 580 Watt[b]
Prijs: 93,- (salland)
Deze omdat hij niet al te veel lawaai maakt, en omdat het een voeding is met cablemanagement. Dit kan handig zijn vind ik aangezien ongebruikte kabels de airflow binnen de bebuizing flink kunnen belemmeren.

Moederboard: GigaByte GA- 965P- DS3
Prijs: 96,- (salland)
Dit omdat het een goed occ board is. En de DS4 niet, omdat deze 45 euro( ofzo) meer is voor heat-pipes en dat vind ik overdreven.

Processor: Intel Core Duo 4300
Prijs: 105,- (salland)
Goeie processor om te occ'en, en niet al te duur.

Processor Coeler: Scynthe SCNJ- 1100P Ninja Rev. B + 120 MM fan
Prijs: 42,- (azerty)
Goeie cooler, ook o.a voor occ'en

Geheugen: Team XDD2048M800HC3DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 Mhz, 2x
Prijs: 177,- (azerty)
(Bekeken op Hardware.info) Goeie occ mogelijkheid, max 1200 Mhz.
(ik heb zoveel ddr2 modules bekeken, dat ik deze maar nam...)

Hardeschijfen:
Prijs: 70,- (salland)
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Stond hier op tweakers bij de best buy gide (etc.)

WD Raptor 36 GB, 10.000 rmp, 16 MB, S- ATA II/300
Prijs: 99,- (salland
Deze omdat ik me bedacht dat Windows hier lekker op zal kunnen draaien, maar twijfel nog of ik niet beter kan gaan voor 2x Seagate Barracuda, aangezien dit goedkoper uit komt.

Dvd-speler: LG DVD ROM GDR- 8164RBB 16x, 52x, IDE, OEM,
Prijs: 14,- (salland)
(geen reden eigenlijk, hij stond me wel aan)

Muis: Razer Copperhead, Tempest Blue
Prijs: 51,- (azerty)
Chille mooie muis, met 2000 Dpi, goed om te kunnen gamen dus.

Keyboard: Logitech G11 Gaming Keyboard
Prijs: 47
Lekkere game keyboard, met lichies en andere toestanden. Ik ben niet voor de andere G15 gegaan omdat ik de LCD- display nutteloos vind.

Videokaart: XFX GeForce 8800 GTS 640 MB DDR3 XXX Version [PV- T8OG- THD9]
Prijs: 407,- (zercom)
Deze omdat de XFX standaard de hoogste prestaties te bieden heeft. En omdat ik niet wil gaan voor de 320 MB versie, aangezien deze mindere prestaties levert.

Prijs opgeteld: rond de 1298 Euro...

Ik heb een beetje verstand van computers, maar niet al te veel. Ben een soort van beginnertje, vooral op tweakers.
Ik ben nog niet helemaal zeker over deze combinatie van onderdelen ivb met mijn doelen, gamen en overclocken. Ik heb heelwat research gedaan maar ben nog niet helemaal zeker, over deze systeem. Zullen alle onderdelen passen? En kan dit systeem een tijdje meelopen, aangezien de technologie aan iedereen zijn neus voorbij gaat.
(Zal ik mijn doel bereiken?) Suggesties zijn welkom...als ze maar binnen mijn budget blijven.
(Goedkopere en betere onderdelen zijn ook altijd welkom)

Bij voorbaat dank :)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
ik zou toch voor de HD2900XT gaan van ati is sneller en heeft meer features als de 8800 GTS

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 17:54
Voeding lijkt me niet de beste. Probeer Tagan misschien eens?

2 keer Barracuda zal trouwens ook erg rap zijn! Niet echt waard om er een aparta Raptor in te zetten. Tevens kan je misschien een iets betere proc nemen? Dit is budget lijn, niet echt geschikt imo. Misschien wat minder dure kast als er niet eens een voeding bijzit? Maar dat is aan jou.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Voeding: neem aub niet de Hiper. Deze is niet stil, ik raad je een Corsair 520 of 620 watt aan. Deze heeft meer dan genoeg power, is ook modulair en errug stil!

Verder een leuk systeem, en je kan idd voor een HD2900XT gaan ipv 8800GTS, maar deze is ook wel snel genoeg hoor ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vergeet de nieuwe koeler, koop een goedkopere voeding en koop voor het verschil een E6600 CPU. Ben je sneller en nog goedkoper uit ook.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik zou de raptor zeker NIET nemen en een e6600 kopen. En ik zou van azerty ander geheugen nemen: namelijk dit

http://azerty.nl/producte...86/f2-6400cl4d-2gbjs.html

Heeft d9mgh chips en klocken goed. Met het bespaarde geld kun je dan een x2900XT kopen en dan speel je games 100 keer beter.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:46:
Voeding: neem aub niet de Hiper. Deze is niet stil, ik raad je een Corsair 520 of 620 watt aan. Deze heeft meer dan genoeg power, is ook modulair en errug stil!

Verder een leuk systeem, en je kan idd voor een HD2900XT gaan ipv 8800GTS, maar deze is ook wel snel genoeg hoor ;)
Neem een ZM600-HP van zalman, die heb ik ook en is zeer stil en levert maarliefst 48 amperes over de 12 volt lijn wat heel veel is voor een 600 watt voeding.
Guardian Angel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:47:
Vergeet de nieuwe koeler, koop een goedkopere voeding en koop voor het verschil een E6600 CPU. Ben je sneller en nog goedkoper uit ook.
En de E6600 met de cooler is nog beter, kan je met dat geheugen zeer ver overclocken en 3.6 GHZ moet te doen zijn met wat geluk. Als hij de raptot niet neemt is kan hij die e6600 al nemen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 20:51 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 15:20

LyP0

it is I , you worst nightmare

Als vga kaart zou ik kijken voor een zotac 8800gts 640 mb. deze is al voor 305 euro te krijgen.Daar spaar je 100 euro mee want de vga kaar overklokken kan iedereen. Die paar frames meer weet je er ook zelf wel uit te halen met rivatuner oid.

ik voel me lekkaah !!!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Guardian Angel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:47:
TS geeft aan dat die cpu wil gaan overclocken dus lijkt me dat dit wel goed zit. e4300 heeft een hoge mp :)

Zoals boven mij al aangegeven kijk ook eens naar de Corsair 520W dat is een van de beste / stilste voedingen van dit moment en even duur en ook modulair.
Verder kan je misschien iets goedkoper geheugen nemen of heb je 2x 2x 1GB?
Voor rond de 100 heb je namelijk ook al leuk overclock geheugen PC6400 van oa team en G.E.I.L.

Ook zou ik even kijken naar de 2900XT aangezien die niet standaard overgeclocked voor ~350 te koop is en zoals het er nu uitziet persen de drivers elke keer net iets meer eruit dus houd die zeker in het oog.

De raptor zou ik idd ook droppen en gewoon 2e Seagate schijf erbij halen als je dat wenst :)

@ Guardian Angel hieronder

Ja dat is zo maar de e4300 heeft een even hoge mp als de e6600 dus die kan ook zeer ver neem eens een kijkje in dit topic: [OC] E4300 de nieuwe overclock koning? Deel2

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2007 21:00 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Overklokken is weinig zinvol als je voor hetzelfde geld een CPU hebt die al sneller is en zelf óók weer te OC'en is.

Ik zie trouwens geen enkele specifieke vraag van de TS.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 25-05-2007 20:58 ]

ARME AOW’er

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 12:53
psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:53:
[...]

De raptor zou ik idd ook droppen en gewoon 2e Seagate schijf erbij halen als je dat wenst :)
Let er wel even op dat de raid controller van de DS3 waardeloos is, de prestaties van raid op de ds3 zijn vaak nog lager als die van een single disk. Dit is na te lezen in het Gigabyte DS3/DS4 etc. topic.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Je kan de Antec Sonata II met Antec 450 Watt voeding nemen. de raptor er uit en dan 2x Seagate 7200.10 320GB in Raid 0, en dan heb je waarschijnlijk genoeg geld voor een e6320-e6420 of hoger !

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dijkstra30 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:00:
[...]

Let er wel even op dat de raid controller van de DS3 waardeloos is, de prestaties van raid op de ds3 zijn vaak nog lager als die van een single disk. Dit is na te lezen in het Gigabyte DS3/DS4 etc. topic.
Ja dat weet ik maar de TS had het niet over raid maar wel eventueel 2x Seagate schijven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga idd voor 2 x Seagate, aangezien dit mij vaker wordt aangeraden.

De Corsair 520 Watt had ik al in me achterhoofd...
Is die ZM600-HP van zalman geen overkill? Wel heb ik er positieve dingen over gelezen...

Ehm ATI videokaarten... eigenlijk sloeg ik alles wat over ATI ging (kwa videokaarten) over omdat ik ooit gehoord heb dat ATI k*t is (exuus voor mijn gekozen woord formulering). Hier zal ik opnieuw info over gaan zoeken...

G.Skill F2-6400CL4D-2GBJS, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Ik heb de benchmarks gelezen op Hardware over deze dingen, maar of het een betere optie dan die ik gekozen heb (?)...maar als ze beter overclocken, dan is dit een betere onderneming denk ik.
(max occ op 1020 Mhz op 2,3 V)

De AntecII daar zet ik me vraagtekens bij, als ik de vele reply's lees van de artikel hier op tweakers. Ik heb liever een kast die goed koelt (en alle casefans meelevert :P) dan dat ie stiller is dan normaal.
(Casefans kan je natuurlijk nog altijd kopen...)

Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou een e4300 moet kiezen of een e6600...
Ik dacht namelijk dat de de de e4300 de koning was :) (en aangezien deze goedkoper is)

Dat de raid controller van de DS3 waardeloos is...dan moet ik ff gaan kijken naar de boarden van Asus ...misschien de Asus P5W DH Deluxe (maar deze is wel duur...)

Ik zal nog eens ff rond kijken haha

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:42:

Dat de raid controller van de DS3 waardeloos is...dan moet ik ff gaan kijken naar de boarden van Asus ...misschien de Asus P5W DH Deluxe (maar deze is wel duur...)
Neem dan de Gigabyte DS3P. Deze is iets duurder dan de DS3, maar heeft wel een goede RAID controller (ICH8R) en is alsnog goedkoper dan de Asus bordjes.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:42:
...
Ehm ATI videokaarten... eigenlijk sloeg ik alles wat over ATI ging (kwa videokaarten) over omdat ik ooit gehoord heb dat ATI k*t is (exuus voor mijn gekozen woord formulering). Hier zal ik opnieuw info over gaan zoeken...
...
Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou een e4300 moet kiezen of een e6600...
Ik dacht namelijk dat de de de e4300 de koning was :) (en aangezien deze goedkoper is)
...
ATi k*t? nVidia heeft ook mindere tijden gehad (bijvoorbeeld de geforce 5* reeks). Klopt dat nVidia een lange tijd de enige directx 10 kaart heeft gehad, maar daar heeft ATi net de 2900 tegenover kunnen zetten. Hier heb ik niet heel veel slechte dingen over gehoord, en tsja, een grafische kaart blijft toch een grafische kaart.... persoonlijk vraag ik me af of je nu veel verschil merkt als je bijv op 1600*1280 op 90 of 95 fps gamed... Maar dat is uiteindelijk jouw beslissing.

Een C2D 4300 is niet automagisch over te klokken, je kunt een maandagmorgen exemplaar hebben. Bij een 6600 weet je dat ie zo wie zo op 2,4 GHz draait, en wie weet kun je die richting 3,6 overclocken.

Hier kon uw advertentie staan

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nitroglycerine schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:53:
[...]

ATi k*t? nVidia heeft ook mindere tijden gehad (bijvoorbeeld de geforce 5* reeks). Klopt dat nVidia een lange tijd de enige directx 10 kaart heeft gehad, maar daar heeft ATi net de 2900 tegenover kunnen zetten. Hier heb ik niet heel veel slechte dingen over gehoord, en tsja, een grafische kaart blijft toch een grafische kaart.... persoonlijk vraag ik me af of je nu veel verschil merkt als je bijv op 1600*1280 op 90 of 95 fps gamed... Maar dat is uiteindelijk jouw beslissing.

Een C2D 4300 is niet automagisch over te klokken, je kunt een maandagmorgen exemplaar hebben. Bij een 6600 weet je dat ie zo wie zo op 2,4 GHz draait, en wie weet kun je die richting 3,6 overclocken.
Maar ook met een e6600 kan je een maandagmorgen exemplaar hebben :)
Tja je moet gewoon kijken wat het beste in je budget past.

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei: skip de raptor en neem een e6600
Neem het g-skill mem en neem een x2900xt

Dat scheelt wel een aantal 3dmark punten hoor :p

Verwijderd

Topicstarter
ATI Radeon HD 2900 XT wordt voor mij de kaart, ik heb de bench-marks gezien op "hardware" en hij is gewoon beter dan de XFX8800GTS640MB.
En nog goedkoper ook.... bedankt voor de tip guys ;D

Nitroglycerine, mijn opmerking over ATI is dan onterecht...aangezien jouw reply

De DS3P is een goeie keus... merci

Verwijderd

Topicstarter
Ik skip idd de Raptor ;) en neem de g-skill sticks (of ik moet nog betere vinden voor die prijs...haha)

(bedoelt men met een maandagmorgen exemplaar....de gene was te moe omdat dat ding goed te laten functioneren?...en jip ik zal kijken wat natuurlijk het beste past in me budget :))

(ik ben zeer blij dat ik deze topic geplaatst heb)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Met een maandagmorgen processor bedoel ik een processor die kan doen wat ie moet doen (bijv een e6600 op 2,4 GHz) maar niets meer, iedere overclock resulteert meteen in een crashende cpu.

Hier kon uw advertentie staan

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn suggestie, een redelijk forse aanpassing:

- Antec sonata 3 (106 euro voor kast en 500 W voeding)
- Nvidia 650i moederbord, bv. MSI P6N Platinum (zie http://www.tomshardware.c...li_motherboards_compared/ voor een vergelijking)
- Simpel PC5300 of PC6400 geheugen, want bij een E4300 ga je niet echt over de 333 MHz FSB halen, waarschijnlijker rond de 300-310. Bv. pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) of pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (GeIL GX22GB6400UDC) en kost je ook geen rib uit je lijf.
- Met een monitor die 1680x1050 doet, is een 8800 GTS 320 MB meestal ook al genoeg. Misschien een 640 MB, maar de XXX is echt overdreven.

Je kunt overwegen of deze besparing een investering in een E6420 (2 x 2MB en 8x multiplier) waard is.

Succes met de keuze!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Ik heb ook ff een systeempie samen gesteld :)

Antec 900, 96 €
Club 3 D geforce 8800 GTS 320 MB, 2X In SLi dus, 270 € x 2 is 540 €
Intel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed 107 €
Seagate Barracuda ES, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II 70 €
GigaByte GA-P35-DS3P,Retail 134 €, ( moederbord blijft je eigen keus ) :)
NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 25,12 Simpel DVD Rw.
Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt, Retail 58 € ( heb ik ook hoor hem niet erg stil )
Ik kom uit op 1034 € dan heb je nog 260 €ong voor Ram want ik heb niet echt verstand van goed overklokbaar ram :$, Is samengesteld bij azerty, heb ik mijn computer ook gekocht erg betrouwbaar.
En let op die Geforce 8800 GTS is in SLI dus ook 640 Mb maar bijna dubbel snelheid van een gewone Geforce 8800 GTS 640 mb single.

Grts Rick. :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

@Harachte,

Over de DS3P hè... Je wil gaan OCen dus. Heb je al eens gekeken naar de nieuwe GigaByte GA-P35-DS3P, tenminste aannemende dat je naar de P965 chipset hebt gekeken. Okay wel zo'n +/- € 135,- (hopelijk past ie nog in je budget), maar ik lees vrijwel uitsluitend lovende recensies over m.n. de OC mogelijkheden. Bovendien zijn de RAID opties met de Intel ICH9R Southbridge ook prima.

Hier één van de recensies, zoals ook genoemd op Tweakers.net: nieuws: Gigabyte P35-moederbord blijkt goede overklokker.

Een stukje goedkoper is de GA-P35-DS3R (zie pricewatch). Daar heb ik deze review over kunnen vinden. Ook een goede OCer!

Het lijkt me het uitzoeken waard, toch?

Btw. die G-Skills ben ik niet in de QVL tegen gekomen (Gigabyte geeft zelf aan dat de lijst niet compleet is). Ook iets om te checken, lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel zeer over de twee volgende voedingen:
Zalman Voeding ZM600-HP 600 Watt
Corsair Voeding HX520 520 Watt

Ik heb het gevoel dat 600 Watt toch echt wel een overkill is, dus ik vermoed te nemen de HX520.
(is er iemand die een betere redenen weet om toch de ZM600-HP te nemen)...(aangezien de Heatpipe technologie)

Ook twijfel ik zeer over de Videokaart.
Omdat in September de R650 (van ATI) komt...(misschien wachten tot September?)
De HD 2900 XT maakt meer geluid dan de 8800 GTS 320 MB, maar heeft wel betere benchmarks, en is duurder. Misschien is het een goed optie om de 8800 GTS of HD2900XT te kopen en dan weer te verkopen in September... alleen dan blijft de grote vraag natuurlijk: Voor welk moet ik gaan... |:(

En ik neem een simpelen DVD Rw. (goeie tip...van rickyy)
(NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM)

Verwijderd

Ok, ik zou zelf voor de Corsair gaan, 520 Watt daar heb je meer als genoeg aan en hij is heerlijk stil!

Wachten tot september... Ik doe het zelf wel, maar je moet voor jezelf kijken of je het waard vind. Nu een R600 en E6600, dan een R650 en Q6600.. Je moet voor jezelf kijken of je dat het waard vind!
En ik neem een simpelen DVD Rw. (goeie tip...van rickyy)
(NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM)
En je zat in de starttopic al bij de voeding te kijken naar de airflow, neem dan nooit een IDE maar een SATA brander! Deze heeft een stuk dunnere kabels, goed voor je airflow!

Tja, ik zou zelf die raptor eruit halen, en 2 Barracuda's erin zetten (2x250 of 2x320) in RAID0, maar de P965-DS3 borden daar moet je echt geen RAID0 op draaien, dan is alleen maar langzamer. Als ik jou was zou ik naar Alluno luisteren en voor de P35-DS3P gaan, deze heeft de nieuwe P35 chipset en met de ICH9R Southbridge ook prima RAID.

En ik zou die E6600 erin zetten, want als je wel een maandagochtend exemplaar krijgt van een E4300 en zit je met een gigantische bottleneck van je HD2900XT.

Kwa geheugen, ga je voor de E4300, neem PC5300 geheugen, ga je voor de E6600, neem PC6400 geheugen. Met de E4300 kom je toch niet zo snel boven de 3ghz. Als je een E6600 neemt met PC5300 dan kun je zonder overgeclockd geheugen nog 25% overclocken..

Ik zou het op deze manier doen..
Antec Nine Nundred
Corsair 520W
Kingston HyperX PC6400
Saphire HD2900XT
E6600
2x250gb Seagate Barracuda
-sata brander-
Scythe Infinity
Logitech MX518 (doet het beter als Chopperhead in een grote muizentest laatst, ook goedkoper)
G15 of Logitech Media (een G11 is een G15 zonder LCD, en het draait bij dat toetsenbord om de LCD. Ikzelf vind die toetsenborden weggegooid geld, maar als je veel RTS games speelt kan het handig zijn. Ik zou gaan voor het 10 euro Logitech Media toetsenbord en met het uitgespaarde geld een goede muismat kopen.. aan jou de keus)

Ik weet niet op hoeveel het uitkomt, misschien iets meer als je budget, maar hiermee haal je wel een stuk meer 3dmark punten als met de config in de TS, en het is een heerlijk overclock systeem! (HD2900XT is heel goed over te clocken, E6600 naar 3,6ghz....)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alunno daar zeg je me wat, ik kom ze ook niet tegen op de QVL van Gigabyte.
(http://www.gigabyte.com.t...rd_memory_ga-p35-ds3p.pdf)
Maar toch denk ik gewoon te gaan voor de volgende sticks (zie paar regels hieronder)

(Me Ton) Ik neem nu een SATA Brander, ik las het ergens anders ook al :)
NEC DVD-RW AD-7170S Bulk, Zwart...

2x 250 Seagate dat kan ook, ik moet dan ff kijken naar me budget :)...want als me budget het toelaat ga ik liever voor 2x 320 gb.

Ik neem idd de P35-DS3P

Kingston HyperX PC6400 (prijs:123 euro) of
G.Skill F2-6400CL4D (prijs: 144 euro)
Hier ga ik nog over beslissen... ik twijfel erg namelijk, maar ik denk dat ik toch ga voor de Kingston omdat ik toch niet "die hard" ga Ocen, en deze sticks goedkoper zijn.

Logitech MX518, bedankt voor de tip ... dat deze beter uit de test komt waardeer ik erg, aangezien deze goedkoper is.
De toetsenboard van Logitech. De G11 kan idd weggegooid geld zijn. Over keyboards heb ik niet veel info over opgedaan, de G11 viel meteen in smaak eigenlijk.

(Ik zal zometeen ff een Overzicht geven van me samengestelde onderdelen naderhand van mijn topic)

Verwijderd

Topicstarter
Overzicht: PC

Antec Nine Hundred Zwart Prijs: € 93, 74
Corsair HX520 520 Watt € 92, 99
GigaByte GA-P35-DS3P € 138
E6600 2.40 GHz € 199, 96
Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan € 35, 40
Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400 € 123
Club 3D HD2900XT € 361,01
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB (2x) € 59,90
NEC DVD-RW AD-7173S, Zwart € 31

Arctic Silver 5 (koelpasta) € 3,72
Logitech Mouse MX518 € 43,99
Logitech Keyboard G11 Gaming USB, Zwart / Zilver, Qwerty € 51

Sites van bestellingen op 'Salland' en 'Azerty'... Inclusief Verzendkosten
(ongeveer) Totaal: € 1312

Dat het 1312 euro is geworden vind ik niet zo erg... maar het kan dus 51 euro minder als ik een ander keyboard koop (weet nog niet zeker) omdat de G11 kan natuurlijk overdreven kan zijn.
Met die keyboard zie ik het wel...

Misschien moet ik afwachten met die Club 3D HD2900XT, maar ik denk toch dat ik hem wel koop. Omdat wachten tot september (4 maanden) te lang duurt. Ik kan deze kaart misschien nog verkopen (aan vrienden voor een vriendenprijsje) en dan nog altijd de R650 kopen.

Trouwens met computers heb je eigenlijk altijd gedonder met nieuwere onderdelen, en dit wat ik nu samen heb gesteld is een goed systeem, dat hopelijk tijdje mee kan draaien :)
Pagina: 1