Toon posts:

windows opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows XP opnieuw willen installeren, windows werd traag enz.

Nu heb ik dit al vaker gedaan, maar nu lukt het me toch niet.
De eerste poging van het installeren van Windows XP bleek niet helemaal goed gelukt te zijn, want nu staan er opeens twee versies van Windows XP op terwijl ik toch gevraagd om te formatteren.

Nu krijg ik bij het opstarten dus de keuze uit 2 Windows XP Professional en 1 Windows XP Professional Setup (omdat de cd er nog in zit)
Een van die Windows XP's doet het wel (de nieuwe installatie), maar de oude geeft een foutmelding over missende bestanden e.d.

Probleem is echter dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om de schijf te laten formatteren bij het opnieuw installeren omdat ik bij het partities aanmaken de C partitie niet kan verwijderen omdat hier nog belangrijke (tijdelijke) windows bestanden op zouden staan die voor de installatie benodigd zijn.
Op deze manier kan ik dus niet de hele schijf laten formatteren helaas.

Ik heb het cd-rom station als eerste boot ingesteld staan, maar toch komt hij iedere keer weer met die keuze tussen Windows opstarten of de setup, en niet gelijk het bericht, druk op een toets als u de computer van cd-rom wilt opstarten.

Heeft er iemand een idee hoe ik de hele schijf zou kunnen formatteren om er daarna weer windows op te kunnen zetten?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Op bootdisk.com een boot diskette image downloaden en m.b.v. een boot diskette de C partitie verwijderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of gewoon in de windows setup partities opnieuw aanmaken, heb je geen losse bootdisk nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de bootdiskette's, kijken of dat werkt.

gewoon in de windows setup partities aanmaken, dat is nu juist het probleem (zie startpost), want de C partitie is simpelweg niet te verwijderen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Nog een aanvulling op Terw_Dan;
Gooi tijdens de setup van XP eerst alle partities weg maak dan een nieuwe aan en kies voor formateren. Zo ben je er zeker van dat er geen oude rommel op je schijf staat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Windows Clients

Oops... het ging niet goed met deze reactie. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Guardian Angel op 25-05-2007 20:26 ]

ARME AOW’er

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Caveman schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:22:
Nog een aanvulling op Terw_Dan;
Gooi tijdens de setup van XP eerst alle partities weg maak dan een nieuwe aan en kies voor formateren. Zo ben je er zeker van dat er geen oude rommel op je schijf staat.
TS komt nu niet eens in de setup...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu bezig met het formatteren, ik kon de C partitie nu ook eindelijk verwijderen.
In plaats van gelijk in het partitiegedeelte kwam ik nu eerst op een voorwaarden gedeelte e.d.

Oftewel, het lijkt erop dat het nu werkt, nog even afwachten wat het resultaat is, maar het gaat al vele malen beter dan daarnet.

@TheBorg, ik kwam wel in setup, maar niet verder dan partitiegedeelte omdat ik de c partitie niet kon verwijderen, en dat moest wel omdat daar de oude windows installatie op stond.

Die boot diskettes gooi ik ook zeker nog even niet weg.

Alvast bedankt tot nu toe, ik denk dat het opgelost is.

EDIT: het is opgelost, en Windows draait weer als een zonnetje!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 21:41 ]

Pagina: 1