Toon posts:

Raid controller

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb 2 weken terug een budget pc gekocht,en wilde graag nog iets weten.

Als ik bij hardware kijk staat er dat ik mijn raidcontroller heb geinstalleerd,maar als ik bij stuurprogamma van de harde schijf kijk staat er Microsoft stuurprogammaversie 5.1.2535.0 en van
1-7-2001.Is dit niet oud?en er staat scusi diskdevice .Moet hier niet staan stuurprogamma van mijn raid controller?Hb al gekeken op forums dat je bij raid voor instal win de scusi en raid controllers moet laden maar ik heb er geen diskette bij en kan deze ook niet vinden op het net.Wel vanaf cd opnieuw geinstalleerd maar als ik dan stuurprogamma bijwerken doe melding geen betere drivers gevonden.

Raid controller is van sis onboard.180/181 Scusi en raidcontrollers
Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt groetjes Willie

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Ga meteen kijke enne thx voor snelle replay

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RAIDcontrollers worden altijd als SCSI device aangegesproken, dus dat is volkomen normaal (het is overigens SCSI niet SCUSI). De driver die je daar ziet staan is gewoon een algemene driver van MS, die is toaal niet boeiend, gezien je de driver van je controller moet hebben.
De harde schijf op zich heeft geen driver nodig, de controller wel.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
thx voor replay,maar wat ik niet begrijp is als ik sisoft benchmark draai loopt de pc vast,en hoe installeer ik dan de drivercontroller,op de goede manier?en waar kan ik zien dat de controller goed is geinstalleerd?

Verwijderd

Wat is nou precies je probleem? Goed je zegt dat SiSoftware Sandra je systeem crashed, maar verder werkt je RAID controller volume goed?

Heb je je systeem al eens op algemene stabiliteit getest? Memtest86 enzo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien is Sisoft gewoon aan het buggen en ligt dat niet zo zeer aan je RAIDcontroller.
In je device manager kun je overigens gewoon alle geinstalleerde devices zien staan, dus ook de RAIDcontroller (al zal hij dus onder SCSI controllers staan).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgens mij (harde schijf is een WD wdc1600js-00ncb1 dacht sata2 ) en als ik in bios kijk bij onboard pci s-ata controller (IDE) en ik zet deze op raid dan krijg ik blauw scherm.De reden van mijn vragen is dat mijn schijf voor mijn gevoel niet optimaal presteert en dat ik dus ergens iets niet goed heb staan.De driveindex gaf aan 59mb per seconde gedraaid met sandra sisoft een van de weinige benchmarks die niet vastloopt.
Pagina: 1