acer laptop aspire 1703sm_2.6

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
hallo,

ik heb deze laptop. mijn hd begint kuren te veroorzaken.
heb wat vragen .

1e hoe kan ik alle gegevens in een keer over zetten naar andere hd.
zodat windows gewoon op andere hd start(geen backup e,d werkt niet)

2e in mijn laptop zit 80gig 5400 tpm 3.5 " schijf .

tot nu toe (acer reageert niet) weet niemand( ook van bedrijven niet) of ik voor
100% een hd van 7200 tpm er in kan zetten !! wordt nl veel warmer

ook zou ik met brackets een 2.5" hd er in kunnen zetten? immers wordt minder warm(zijn alleen ín 4200/5400 tpm leverbaar) en gebruikt minder stroom .mooi meegenomen.

wie heeft al eens een hd vervangen in zijn laptop ,met een andere snellere of ipv 3.5" een 2.5" hd. 8)7 :? :? :? :?

• PilatuS
  • Niet online
Als je de schijf uit de laptop haalt kan je die met een verloopje gewoon aansluiten op elke PC en zo je data er af halen.

Er zit trouwens gewoon een 2.5" HDD in je laptop, zeker geen 3.5". Je kan gewoon iedere 5400rpm 2.5" disk er in zetten. Of 7200rpm ook gaat ivm de warmte weet ik niet.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20
PilatuS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:59:
Als je de schijf uit de laptop haalt kan je die met een verloopje gewoon aansluiten op elke PC en zo je data er af halen.

Er zit trouwens gewoon een 2.5" HDD in je laptop, zeker geen 3.5". Je kan gewoon iedere 5400rpm 2.5" disk er in zetten. Of 7200rpm ook gaat ivm de warmte weet ik niet.
Voortan beter op onderzoek uitgaan voordat je gaat blaten... Een 1700 serie van Acer heeft een 3.5" HD en normale DDR-modules(geen SODIMM)

• draadje
juist gezien mad-dog! inderdaad 3.5" seagate met 1mb cache.

inmiddels bleek het heatpiping blok vol te zitten met stof .geen gewoon stof(na ruim 3 jaar) maar aangekoekt. dit is de reden van heet lopen van alle acers van dit model!! omdat de computer stopt kan er nog worden ingegrepen. heb het piping heat blok eruit gehaald en afgespoeld onder de kraan!
en met haardroger gedroogd. ook de koeler was aan het kraken,deze heb ik ook schoongemaakt en met spec contakt spray ingespoten, alles werkt weer. heb wel een hd 7200 tpm besteld met 16mb cache aan boord. ook de uitblaas openingen schoongemaakt van de behuizing. de temp wordt nu gecontroleerd door speedfan en notebook manager . kortom iedereen met een aspire model 1703_sm moet letten op bovenstaand.

• draadje
by the way, heb nog geen antwoord op mijn vraag ,als ik een nw schijf erin plaats,hoe ik dan alles van de oude schijf erop krijg ,zonder op de nw schijf alles opnieuw te behoeven te installeren!!

er zit nogal wat op. 75 gig!! met name xp zou ik graag ineens willen overzetten.
kan dat met een image ? alhoewel acer geen oem xp heeft maar aangepaste cd's !!

wie weet een goede methode?

gr

draadje

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan inderdaad een image brouwen, alleen dan zit je met drivers te knoeien. Als jij namelijk een andere laptop / computer gaat gebruiker met de desbetreffende drivers van je laptop kan het mis gaan. Maar kijk anders in de OM FAQ, daar staat het uitgelegd zviw ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• draadje
bedankt outerspace! inmiddels iets gelezen over ubcd4win (pcm)
daarmee zou het kunnen. alware het niet dat zoals geschreven,acer een aparte cd recovery heeft.dus geen cpl winxp. zowiezo moet ik dan streamen ivm ontbreken van service pack 1 en 2 op de cd.

een image onder nero kan ook ,maar moet ik toch eerst op de nieuwe hd xp installeren.

ik denk dat ik gewoon eens probeer om de acer cd niet te gebruiken. en dus een originele windows xp te gebruiken. de drivers heb ik op een cd gebrand dus ....

ben benieuwd of iemand nog een beter idee heeft.

gr

draadje

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Is het nog gelukt windows te installeren nadat je er een andere hare schijf in hebt gezet? Ik ervaar namelijk wat problemen na het vervangen van de originele HD door een 120 GB 7200 diamondmax 9 maxtor harddisk.

Windows wil maar niet installeren. Als ik de jumper op master of slave zet gaat het installeren retetraag en hangt gewoon al vrij snel na het starten van de installatie (na het partitioneren)

Als ik de jumper helemaal verwijder lijkt de installati normaal te verlopen, gewoon snel dus, totdat er een partitie gekozen moet worden waar windows op geinstalleerd moet worden. Setup geet dan aan geen harddisk te herkennen. De harddisk word wel gewoon goed herkend in het BIOS.

Iemand enig idee?

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Van alle Acer 1700 serie laptop owner of ex -owners ben ik dus de enige met dit probleem.. :?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Nu kan ik je niet veel helpen, maar ik weet wel dat de DM9 serie niet echt lekker is. Heb zelf ook aardig wat schijfjes gehad van 120 en 160 gig uit de maxtor dm serie. (zowel 9 als die nieuwere 20 of 21 ofzo)
Ik raad je dan ook aan niet die DM 9 te gebruiken, want ze worden ook zeker wat warmer.
Pagina: 1