Nog nooit meegemaakt - curieus scanner/printer 'probleem'

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik kan het heel kort houden,

Ik kan euro biljetten scannen maar niet uitprinten....

Heb al het een en ander uitgeprobeerd, maar wil niet lukken.

I'm flabbergasted.

gebruikte tools:
Scanner: N670U
Printer: IP4000
XP SP2
Photoshop CS2

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zit een beveiliging in de printer (en vaak ook scanners) ingebouwd die dat moet voorkomen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Iva_Bigone schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:46:
Zit een beveiliging in de printer (en vaak ook scanners) ingebouwd die dat moet voorkomen.
Het zit hem vooral in Photoshop dacht ik. Ik kan zo snel het T.net artikel niet meer vinden. nieuws: Nieuwste fotosoftware weigert plaatjes van bankbiljetten

http://www.wired.com/techbiz/it/news/2004/01/61890

offtopic:
Verder kan je misschien de volgende keer een betere titel verzinnen, deze slaat nergens op. Een titel moet beknopt vertellen waar het over gaat, het is geen titel van een boek die aandacht moet trekken.

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 18:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• rogierius
Kennelijk, zelfs als ik plaatjes van internet gebruik...damn

Heb namelijk zo een feestje en ga gekleed als pimp en wil daarbij een bijbehorende bundel cash, maar dat heb ik niet, dus ik dacht, ik print het. Nou mooi niet hoor.

Eerste keer dat ik op mijn EIGEN computer iets NIET mag doen.

Het is nu een principe kwestie geworden...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rogierius schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:49:
Kennelijk, zelfs als ik plaatjes van internet gebruik...damn

Heb namelijk zo een feestje en ga gekleed als pimp en wil daarbij een bijbehorende bundel cash, maar dat heb ik niet, dus ik dacht, ik print het. Nou mooi niet hoor.

Eerste keer dat ik op mijn EIGEN computer iets NIET mag doen.

Het is nu een principe kwestie geworden...
Is een van de eigenschappen van een PIMP niet dat ie chill is oid :?
Probeer het anders eens bij de AH ;) Maar die detectie zit zoals ik al postte in Photoshop, dus je hebt kans dat het met een ander pakket wel gewoon werkt.

Verder zijn er een hoop dingen te bedenken die je op je eigen computer NIET mag doen.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 18:52 ]

• 3dfx
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:47:
[...]

Het zit hem vooral in Photoshop dacht ik. Ik kan zo snel het T.net artikel niet meer vinden.
Dat kan ook, maar 'hardwarematig' komt zeker voor (zoals bijv. kopieermachines die bankbiljetten niet goed willen afdrukken).
Kan ook niet zo gauw meer artikel vinden mbt. beveiliging in huis-tuin-keuken apparaten.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Iva_Bigone schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:51:
[...]

Dat kan ook, maar 'hardwarematig' komt zeker voor (zoals bijv. kopieermachines die bankbiljetten niet goed willen afdrukken).
Kan ook niet zo gauw meer artikel vinden mbt. beveiliging in huis-tuin-keuken apparaten.
Ligt dat niet eerder aan de biljetten zelf?
Tenminste, Dollarbiljetten zijn pas sinds heel kort beveiligd, daarvoor waren ze gewoon te kopiëren (geen watermerk e.d.).

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Dus bv die kopieer-apparaten hebben een image van wat bankbiljetten in hun geheugen om je print mee te vergelijken? Als je met een hack van dat geheugen een print zou maken krijg je vast hele mooie biljetten :).
Als ik http://www.hist.uib.no/antikk/eftertid/euro/euro14.jpg print met m'n Pixma 5200 komt ie er goed uit hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-05-2007 19:00 ]

• 3dfx
  • Niet online
Nu begin ik ook te twijfelen lol, is ook al tijd geleden dat ik er wat over gelezen had volgens mij.

Wat beveiliging in Adobe betreft:
http://www.webwereld.nl/articles/11520

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Bij mij op het werk kan het ook niet bij kopieermachines. Blijkbaar zit daar ook software in dat papier herkent als bankbiljetpapier.

Vroeger kon het namelijk wel met mn oude fladbedscanner :)

• rogierius
als ik in illustrator een live trace van maak en undo, dan kan ik hem wel printen.... tsss

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

fsfikke schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Ligt dat niet eerder aan de biljetten zelf?
Tenminste, Dollarbiljetten zijn pas sinds heel kort beveiligd, daarvoor waren ze gewoon te kopiëren (geen watermerk e.d.).
in Dollars zit toch al jaren een watermerk??
http://www.answers.com/to...-the-united-states-dollar

mmm ik kijk net in mijn portomonee en idd de 1$ biljetten hebben idd geen watermark..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• 3dfx
  • Niet online
Over beveiliging in apparaten:

http://www.rulesforuse.or...x.php?lang=nl&page=faq#q7
Wat is het CDS?

Het Counterfeit Deterrence System (CDS) bestaat uit technologieën die valsemunterij tegengaan door te voorkomen dat pc's en apparatuur voor het verwerken van digitale beelden, afbeeldingen van auteursrechtelijk beschermde bankbiljetten vastleggen of reproduceren.
Het systeem tracht de ongeoorloofde reproductie van bankbiljetten te voorkomen, en beschermt particulieren en bedrijven tegen verliezen die worden opgelopen wanneer zij vals geld aannemen.
Welke fabrikanten hebben het CDS geïmplementeerd?

Vooraanstaande hardware- en softwarefabrikanten hebben het CDS vrijwillig overgenomen met het oog op de schade die valsemunterij kan berokkenen aan hun klanten en het algemene publiek.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Zit niet alleen in de software, HP hardware weet ik heeft redelijk wat printers die 'beveiligd' zijn zelfs al gebruik je andere drivers of direct postscript zendt. Het hangt af van je printer, maar als je printer puur softwarematig bestuurd wordt (goedkope printers die alles op de computer berekenen en dan gewoon sturing doorzenden) kun je misschien overweg met alternatieve (open source) drivers (als ze er al zijn). Anders probeer eens een oudere printer, een andere printer en als dat niet gaat, kun je eens zien hoe ver de bankbriefjes moeten 'distorted' worden om afgeprint te kunnen worden. Een goed idee zou zijn om de 'officiele' hoofden te verplaatsen met je eigen mugshot, nummers te veranderen of te verwijderen of de 'beveiligingsonderdelen' (zoals het zilver lintje in Euro-biljetten) uit te gommen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ToolkiT schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:03:
[...]

in Dollars zit toch al jaren een watermerk??
http://www.answers.com/to...-the-united-states-dollar

mmm ik kijk net in mijn portomonee en idd de 1$ biljetten hebben idd geen watermark..
Ik heb een tijdje geleden op National Geographic een docu gezien over de nieuwe bankbiljetten, ik weet niet wanneer ze die gelanceerd hebben, maar ik heb wat Dollarbiljetten hier die idd ook geen watermerk hebben, die zijn uit 2002. Maar misschien zijn 1$ briefjes het gewoon niet waard en zijn de grotere bedragen wel beveiligd?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57
Met de VueScan-driver gaat het goed op m'm Epsontje DX4000. (Jammer alleen dat-ie geen zilverinkt kan printen ..)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:24
Adobe wil het inderdaad niet uitprinten. En bij de lokale buurtsuper hoef je het ook niet te proberen, want die dingen zijn hoogstwaarschijnlijk ook beveiligd.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Bij de meeste supermarkten staat een Nashuatec machine. Uit ervaring weet ik dat zelfs de oudere modellen een beveiliging hebben tegen het kopieren van geld (en volgens mij ook van paspoorten, rijbewijzen, etc).

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:40

Sherlock

No Shit

Battle Bunny schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:34:
Bij de meeste supermarkten staat een Nashuatec machine. Uit ervaring weet ik dat zelfs de oudere modellen een beveiliging hebben tegen het kopieren van geld (en volgens mij ook van paspoorten, rijbewijzen, etc).
Dat laatste lijkt me wel heel vreemd; hoe vaak heb je wel niet een kopie van je identiteitsbewijs / rijbewijs ndoig bij allerlei instanties?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is inderdaad nogal zinloos om dat de beveiligen. Dollarbiljetten waren vroeger gewoon papiertjes met wat inkt erop. Maar ik moet de douane-agent op Schiphol nog tegenkomen die het verschil tussen een paspoort en een A4'tje met een kopie ervan niet ziet :P

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik moest het natuurlijk wel even testen. :P
Afbeeldingslocatie: http://erik.users.evpwebdesign.nl/euro600.jpg

Toch wel zéér apart hoor. Ik vraag me vooral af wat Adobe hiermee zelf wenst te bereiken. 8)7

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-02 13:27
Mijn scanner, uit de canon lide serie, vertikt het ook om biljetten te scannen. Als ik op de copy knop druk op de scanner (direct naar printer sturen), dan print hij het eerste stuk van het biljet uit tot het punt waar het echtheidskenmerk zichtbaar wordt. Op dat moment krijg ik een scan error.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) dit gaat niet over hardware maar software
2) als je ook maar enige eigen inzet getoond had om een 'oplossing' te zoeken had je ontdekt dat het software-based was
3) hier is op GoT genoeg over geschreven
4) als je ook maar enige eigen inzet getoond had om op GoT op zoek te gaan had je dat ook gevonden

Kortom blijkt hier vrijwel 0 inzet uit en gaat het op slot wegens niet voldoen aan de voorwaarden die we op GoT stellen aan eigen inzet voor je post :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.