Toon posts:

HDMI output met audio op geforce 8800 GTS

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik zou graag mijn tweede uitgang op mijn grafische kaart aansluiten op mijn LCD tv en als het kan met audio. Ik ga een nieuw systeem aankopen en denk aan hetvolgende nieuwe abit moederbord IP35 PRO met de POV Geforce GTS 8800 320 MB. Nu mijn vraag :

Dit moederbord heeft iets zoals een HDMI header voor VGA cards. Kan ik dit gebruiker om audio door te sturen naar mijn video kaart om zo met een DVI to HDMI adapter audio mee te geven ?

Indien dit niet zou gaan moet ik voor de ATI radeon HD2900 XT gaan en ben ik verplicht een nieuwe voeding aan te kopen wat ik juist heb (antec neohe 550 watt) wat niet voldoende zou zijn met mijn systeem denk ik.

Thx voor uw antwoorden.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 22:20
Waarom zou die voeding niet voldoen? Die antec voeding kan 24 op 7 550watt leveren. Wat zit er dan allemaal niet in je pc?

EDIT:

http://ati.amd.com/products/Radeonhd2900/requirements.html
Volgens ATI is 550W voldoende...

[ Voor 30% gewijzigd door _Silencer op 25-05-2007 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
4 harde schijven, raid controller, eheim water pomp 2 cd roms, 3 black lights, lcd, intel E6600
Op reviews raden ze een sterke voeding. op 1 site zeiden ze zeker 600 watt en met al mijn aparaten der bij dacht ik misschien dat 550 niet zou volstaan.

Maar ik vindt de ati kaart nog iets te duur. voor de geforce zou dat maar een 280 euro zijn i.p.v. 370 voor de ati kaart. een goed 90 euro uitgespaard.

Dus moest dat kunnen om mijn geluid mee te geven aan mijn geforce dvi-hdmi output zou dat geweldig zijn. Dus daarom mijn vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 19:06 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
Nee dat is op het moment (helaas) een voordeel van Ati boven nVidia. Ati neemt het signaal van de on-mobo geluidschip op en verstuurt het mee. Het heeft dus sowieso geen zin als je gebruik maakt van een losse geluidskaart. Dat signaal versturen zelfs de Ati kaarten niet...

M3P - M3LR - 6320Wp

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

bokkow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:53:
Nee dat is op het moment (helaas) een voordeel van Ati boven nVidia. Ati neemt het signaal van de on-mobo geluidschip op en verstuurt het mee. Het heeft dus sowieso geen zin als je gebruik maakt van een losse geluidskaart. Dat signaal versturen zelfs de Ati kaarten niet...
Nee, er zit een geluidschip op de kaart zelf die daar voor zorgt. ;)

specs PC

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 17:02
bokkow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:53:
Hoezo 'helaas'?

_@/'

Pagina: 1