Pc slaat aan, verder niks (geen beeld of piep)

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 13:55
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw systeem gebouwd.
Toen ik deze aan had gesloten en op wouw starten sloeg de pc wel aan, de hardeschijf hoorde ik ook opstarten maar verder gebeurde er niks.
Ik kreeg geen beeld en ik hoorde ook geen piepjes uit de speaker komen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Mijn systeem specificaties zijn:

Asus M2N-E moederbord
Asus GeForce EN8600GT
Kingston DDR2 800 1 gb dual channel kit (KVR800D2N5K2/1G)
580 watt HKC Voeding

Alle voeding aansluitingen op het moederbord zijn aangesloten (ook de 4 pins en de extra 4 pins voor de 24pins aansluiting op het moederbord)
De videokaart zelf heeft geen 6 polige pci-e aansluiting.

Verwijderd

Ik zou toch eerst naar de kabels kijken, vooral omdat jij zij dat je alles net nieuw hebt gekocht dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er hardware kapot is.

Dat de harde schijf een "opstart" geluid maakt is iig goed, dat betekent dat de voeding goed is. Als de rest van de voeding ook goed is aangesloten dan kan het eigenlijk alleen ide/sata kabel(s) of de jumper(s) van bv de harde schijf of iets dergelijks niet goed staat.

• megatronic
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:03:
Ik zou toch eerst naar de kabels kijken, vooral omdat jij zij dat je alles net nieuw hebt gekocht dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er hardware kapot is.

Dat de harde schijf een "opstart" geluid maakt is iig goed, dat betekent dat de voeding goed is. Als de rest van de voeding ook goed is aangesloten dan kan het eigenlijk alleen ide/sata kabel(s) of de jumper(s) van bv de harde schijf of iets dergelijks niet goed staat.
Hm nee dat is het niet, alle kabels zitten toch echt goed aangesloten.
Alles is nieuw, behalve het moederbord, deze heb ik gekocht in de norrod koopjeshoek.
Voor de rest is alles 100% nieuw, de voeding, de videokaart, het geheugen en zelfs de behuizing.
Het enige wat dus niet helemaal betrouwbaar is, is het moederbord.

Processor heb ik er opnieuw op gezet, kabels gecontroleerd, bios gereset (ook met jumper) maar niks helpt.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:33
nee, want dan zou je gewoon een bios melding moeten krijgen met operating system not found of no hdd detected.

waar het wel aan ligt, geen idee eigenlijk, mischien eerst maar even naar de hang en opstart problemen FAQ kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

wat voor processor heb je eigenlijk? en weet je zeker dat er op het moederbord/processor een pinnetjes zijn afgebroken of verbogen? (onwaarschijnlijk)

EDIT: typo :P

[ Voor 22% gewijzigd door !GN!T!ON op 25-05-2007 18:13 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
probeer eens alleen het meest noodzakelijke erin te stoppen:
- moederboard
- 1 reepje geheugen
- geen videokaart indien er eentje onboard is
- voeding
- cpu

Als dit al niet werkt dan lijkt het het moederboard te zijn

• megatronic
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:12:
probeer eens alleen het meest noodzakelijke erin te stoppen:
- moederboard
- 1 reepje geheugen
- geen videokaart indien er eentje onboard is
- voeding
- cpu

Als dit al niet werkt dan lijkt het het moederboard te zijn
ook allemaal al geprobeerd.
zelfs met een normale PCI videokaart, ook dit maakte niks uit.

hdd en cdrom los halen helpt ook niet.

EDIT:
!GN!T!ON schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:11:
nee, want dan zou je gewoon een bios melding moeten krijgen met operating system not found of no hdd detected.

waar het wel aan ligt, geen idee eigenlijk, mischien eerst maar even naar de hang en opstart problemen FAQ kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

wat voor processor heb je eigenlijk? en weet je zeker dat er op het moederbord/processor een pinnetjes zijn afgebroken of verbogen? (onwaarschijnlijk)

EDIT: typo :P
meldingen kan ik niet zien he... aangezien ik geen beeld krijg :P
En nee, er zijn gelukkig geen pennetjes afgebroken.

Ik heb er trouwens een AMD 3800+ 64 x2 processor in zitten (de 65watt uitvoering)

[ Voor 45% gewijzigd door megatronic op 25-05-2007 18:16 ]

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Alles eruit halen CPU/koeler/geheugen en opnieuwe erin en alleen proberen te starten met moederbord/proc/geheugen/videokaart, probeer een aantal maal opnieuw aan en uit (geduldig),
verifiëer de jumpers aan de hand van de handleiding,
haal de batterij eruit (of zet de clrmos jumper even aan),
en probeer opnieuw alleen moederbord/proc/geheugen/videokaart
Altijdt de stekker eruit voor elke verandering!!
Zodra je beeld hebt en het werkt, onderdelen één voor één erbij hangen (STEKKER eerst!)

Probleem niet gevonden moederbord terugsturen,
geen garantie meer ? nu weet je waarom het een prikkie kost.

• megatronic
fevenhuis schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:24:
Alles eruit halen CPU/koeler/geheugen en opnieuwe erin en alleen proberen te starten met moederbord/proc/geheugen/videokaart, probeer een aantal maal opnieuw aan en uit (geduldig),
verifiëer de jumpers aan de hand van de handleiding,
haal de batterij eruit (of zet de clrmos jumper even aan),
en probeer opnieuw alleen moederbord/proc/geheugen/videokaart
Altijdt de stekker eruit voor elke verandering!!
Zodra je beeld hebt en het werkt, onderdelen één voor één erbij hangen (STEKKER eerst!)

Probleem niet gevonden moederbord terugsturen,
geen garantie meer ? nu weet je waarom het een prikkie kost.
Tja dit heb ik dus allemaal al gedaan...
En een prikkie ? ik neem aan dat ze voor 55 euro het moederbord toch wel ff testen etc. denk je ook niet ? :P maar er zit voor zo ver ik weet gewoon garantie op

• megatronic
Sjonge jonge, je gelooft het niet.

M'n vader was me aan het helpen en vond toevallig iets over de bios chip van dit moederbord, hier was afentoe wat mis mee en sommige mensen die problemen hadden met dit moederbord kregen zelfs een nieuwe bios chip van asus.
M'n vader zei: je moet de bios chip even voorzichtig aandrukken, misschien helpt dat.
Dus ik druk de bios chip ff aan, ik hoor hem heel ff kraken en in zn socket schieten, Sluit de Pc aan en ja hoor, hij draai!

Probleem opgelost en er weer wat bijgeleerd ^^

Hier mag dus een slotje op, en bedankt voor jullie hulp, en vooral die van mn vader :P

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Waarom een slotje als anderen er ook iets aan kunnen hebben?

Verwijderd

Ja idd, maar raar dat ze in de fabriek het niet goed hebben aangedrukt 8)7
Mja, als hij maar werkt.
Veel plezier met je nieuwe computer d:)b
Pagina: 1