780WL en opzetten thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb hier een 780wl staan. Het is de bedoeling dat die de basis gaat vormen voor een netwerk.

Probleem is echter dat het ding lijkt een interne ipcpool lijkt te hebben (wat is dit in??) en die zit in een andere range als de rest van het netwerk. En dat schop elke keer mijn hele netwerk in de war.

Hij geeft dus aan de eerste 5 apparaten een 194.xx.xx.18 - 22 adres. En hierna ga hij 192.168.1.X adres uitgeven. Vreselijk irritant en zeer onprettig.

Dus dacht ik.. gewoon hard de adressen erin zetten. dus 194.121.122.1 voor de printer (netwerk) en voor de vaste pc's zodat er 5 "gast" apparaten kunnen zijn zonder dat het problemen geeft. Immers laptops worden op 2 plekken gebruikt en is dus een vast ip niet handig.

Maar dan wil het kreng gewoon GEEN internet doorgeven.

Of de dcpc pool aanpassen op 194.xx.xx.100 tot 200.. nope geen internet op die adressen.

Maar gezien de netwerkprinter (en andere dingen) kan ik gewoon het niet hebben dat het ene in 194 hangt en de rest in 192.

Het is dat het voor mijn zwager is, want ik anders had ik die hele <ongelovelijk rant> thomson speedtouch <rant> gebakje al lang het raam uitgeflikkerd. Waarom heb ik altijd met die krengen problemen en nooit met linksys, 3com, asus, <vul maar in>. Zelfs sweex bagger werkt nog beter.

Maar het zal vast en zeker aan mij liggen. Kan iemand (voordat ik morgen terug moet) mijn svp helpen... Ik wordt er gek van en moet nog veel meer instellen, maar dat krijg ik niet werkend als ik de basis (het netwerk, combo bedraad en onbedraad) niet werkend krijg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Knal er eerst eens de nieuwste firmware op? Dan hebje EN de nieuwste firmware, en al je instellingen zijn weer lekker schoon :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Damn.. hij hangt die eerste 5 dus gewoon direct aan het internet (met ene internet IP adres dus).

Hoe dan ik dat verkomen? Dat hij niet als eerste gewoon lekker internet ip adressen gaat uitdelen aan de eerste computer die eraan gehangen wordt? Maar ze eerst in het lokale netwerk zet?

En nieuwe firmware erop is fijn, maar wat is dan het wachtwoord om in te loggen. Die zwager van mij is zijn instellingen dus kwijt. het is zakelijk internetplus bellen met een wachtwoord dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2007 18:03 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Oke... antwoord zit hier.. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1001930#

Maar ik blijf het een ellende vinden.. hang er wel een ander routerje achter wat ik wel goed kan beheren vanaf een afstand...