Linksys router : Random disconnects

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 22:34
Wat gedaan

Provider gebeld , maar kan mij verder niet helpen
Linksys gebeld , maar hulp is er niet bij , bel later maar terug
Complete format

Probleem :

Ik zit via een normale modem van mijn provider (speedxs) op het internet .
Daarachter staat een Linksys wrv200 met rangebooster .
Beide modem en router staan bij elkaar , daarna komt pc1 op een afstand van 5 meter en de 2de pc staat daarvandaan weer op een meter afstand .
Volgens provider kon de afstand tussen pc1 en pc2 niet de oorzaak zijn , omdat ik dacht dat pc1 misschien storing veroorzaakt voor pc2 .
Het probleem bij pc2 is dat hij random disconnect , en door de software van de wireless kaart (wmp54g) in pc kan ik achterhalen dat hij wel connect met router , maar de modem cq internet niet kan vinden .
Echter op pc1 blijft alles goed en wel lopen terwijl pc2 zen internet verliest voor korte duur .
Dit probleem doet zich de laatste 2 weken voor en de ene keer lijkt het erger als de andere keer .

Vergeten te vertellen dat signaal sterkte ook is afgenomen de afgelopen tijd van ong 90 % tot nu 60-70%
Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/9058/tweakersoa9.th.jpg

Firmware is nog de standaard versie die bij aankoop erop zat . Die update die ten tijde vaan aanschaf downloadbaar was werkte niet . Mijn router wou hem niet accepteren en bleef failed doorgeven . Internet deed het wel en heb het verder laten rusten , maar Blackspot als het een firmware probleem zou zijn , zou het dan niet zo zijn dat ik dit op beide pc's zou moeten merken ?

[ Voor 30% gewijzigd door MaFFia op 25-05-2007 17:27 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

Firmware/Drivers van je Linksys spul al geupdate ?

Mijn wireless router van Linksys heeft dit probleem ook, vroeger maakte ze leuk spul maar de huidige generatie producten zijn een stuk slechter :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 17:25 ]

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 22:34
Even een vrindelijk kickje van men eigen topic :)

Om even terug te komen op bovenstaande probleem , heb ik aparte channels voor beide pc's gemaakt .
pc1 van men vrouwtje werkt als een zonnetje ( en ook eigenlijk altijd zo geweest )
Echter nog steeds zit ik met een klein probleempje op pc2 .
Afstand van router naar pc2 is nog steeds 6 meter met alleen een gesteende muur waar geen bewapening inzit of wat voor ongein dan ook .
En nou komt het mijn grootste probleem was dat mij antenne achter op pc van router af stond .
En je voelt hem al aankomen , idd pc omdraaiden met antenne naar router toe en probleem opgelost .
Ik vind het nogal een rare gedachten dat mijn router/internet daarop kan gaan hangen maar blijkbaar het is zo .

Mijn vraag heeft het dan nog wel zin om een extra rangebooster op een stuk van 6 meter te gaan zetten , of zijn er juist bepaalde stoor factoren die ik over het hoofd heb gezien of niet weet ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|