[XP] Automatisch verwijderen van oude bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een windows XP machine die ik alleen gebruik voor mijn camerabewaking. Nu loopt dat aardig hard met die AVI files vol. Darom zoek ik een script of programma dat dan uit de map alles wat ouder is dan b.v. 2 of 4 weken automatisch verwijderd.

Heb al lopen googelen maar niets kunnen vinden (of ik zoek weer met de verkeerde worden)...

wie weet welk programma dat doet? of met een scriptje ofzo....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ga eens kijken naar good old dos ;)

[google=batch file delete files older than specific date] levert genoeg op, werkt dat niet in combinatie met een geplande taak?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx

Begin daar maar eens :)

Nu je de juiste keywords hebt gekregen denk ik dat je er verder wel moet uit komen.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 25-05-2007 16:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Enigmatic
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 19:18
Ik heb enige tijd geleden een script gemaakt dat net doet wat je vraagt. Let wel: ik heb amper ervaring met programmeren/scripten, dus ik ga er niet van uit dat het script feilloos is. Ik heb alles zo goed mogelijk van commentaar voorzien.

Hier klikken

De batchfile kan je door de Windows Task Scheduler dagelijk laten uitvoeren. Laat maar iets weten als dit je geholpen heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan dat wissen vrij gemakkelijk met XP's "forfiles" commando doen, zie bijvoorbeeld ook dit topic: \[2003] Temp dir Netwerk automatisch legen

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Forfiles zit er bij mij niet in. Moet ik die appart downloaden?

Het script werkt goer, pakt alleen geen submappen. En kan niet onder de 42 dagen laten verwijderen. Dan komt een script error.

edit: heb forfiles kunnen bemachtigen. Het lukt nu om bestanden ouder dan x weg te halen door deze code:

forfiles -pz:\image\Lindsay2\ -s -m*.avi -d-14 -c"CMD /c c:\deltree /y @FILE"

Maar hoe kan ik mappen weg halen?

[ Voor 36% gewijzigd door Roman op 26-05-2007 14:29 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1