Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] User zoeken op IM adres

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb regelmatig wel eens dat iemand mijn via msn of icq toevoegd en dat ik denk dat het iemand van GoT is. Alleen vaak hebben mensen msn adressen die niet samenhangen met hun nickname en bij icq is het al helemaal een ramp.

Is het mogelijk om een zoekfunctie op im adres in te bouwen dat je een nick bij een icq/msn/oid adres kan vinden.

Dat hele tijd 'wie ben jij dan weer' vragen is ook weer zoiets...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoals je in je profiel kan zien is je msn adres een plaatje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/69356/FFFFFF/5C5850/1/. Dat is bewust gedaan zodat er geen spam gevoelige zaken mee kunnen gebeuren ;)

Dat zal vast ook een reden zijn om niet doorzoeken op email / msn / icq oid mogelijk te maken.

maar wellicht denken de developers daar anders over ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Mjah, er is nogal een verschil tussen alle users langs kunnen lopen en msn adressen jatten en kijken of een bepaald msn adres bij een GoT user hoort.

En dan nog is icq niet in een plaatje gezet.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:53:
Zoals je in je profiel kan zien is je msn adres een plaatje [afbeelding]. Dat is bewust gedaan zodat er geen spam gevoelige zaken mee kunnen gebeuren ;)

Dat zal vast ook een reden zijn om niet doorzoeken op email / msn / icq oid mogelijk te maken.
Dat werkt juist de andere kant op. Je zal als spammer nooit een spam adres in het zoekveld invullen. Dan krijg je misschien een nickname te zien. So what? Ik denk dat het een handige feature is, alleen zou ik dan wel willen voorstellen dat bij een mismatch geen suggesties komen :p
/edit en dus met * alle adressen opvraagt oid :+

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 25-05-2007 16:00 ]

Verwijderd

SA007 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:58:
Mjah, er is nogal een verschil tussen alle users langs kunnen lopen en msn adressen jatten en kijken of een bepaald msn adres bij een GoT user hoort.

En dan nog is icq niet in een plaatje gezet.
ICQ is al zo enorm spamgevoelig, daarvoor heeft het geen nut :+

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vroeger kon je met MSN Plus! mensen renamen. Inmiddels heeft MSN zelf daar ook een feature voor, namelijk: 'add nickname'. Ik geef iedereen die ik van een spel of een forum ken gewoon hun nickname in MSN.
Verder gebruik ik mappen en is het vrij waarschijlijk dat mensen in de map 'Tweakers', van dit forum afkomstig zijn. :P

Met 100+ contacten die gemiddeld 13x per week hun nick veranderen, kon ik het echt niet meer bijhouden wie wie nou was.

Dat is bovendien flexibeler, omdat het voor ieder forum en spel 'werkt', terwijl je met een zoekfunctie op GoT op IM alleen maar GoTTers kunt vinden, logischerwijs. :)

Dividend for Starters

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mithras schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:59:
[...]
Dat werkt juist de andere kant op. Je zal als spammer nooit een spam adres in het zoekveld invullen. Dan krijg je misschien een nickname te zien. So what? Ik denk dat het een handige feature is, alleen zou ik dan wel willen voorstellen dat bij een mismatch geen suggesties komen :p
/edit en dus met * alle adressen opvraagt oid :+
Dat hoeft het probleem niet te zijn; de admin kan dit ook en het zou natuurlijk prima achter een login kunnen :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SA007 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:51:
Dat hele tijd 'wie ben jij dan weer' vragen is ook weer zoiets...
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar je kan het dan toch ook gewoon aan die persoon vragen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het zit al in React; list_users ondersteunt filtering op alle uservelden; en welke je doorzoekbaar wilt maken is ook te configureren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Modbreak:Doe maar niet

[ Voor 87% gewijzigd door Spider.007 op 31-05-2007 20:26 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 23:02
Spider.007 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:37:
Het zit al in React; list_users ondersteunt filtering op alle uservelden; en welke je doorzoekbaar wilt maken is ook te configureren :)
Het zit al in react maar is het ook mogelijk dat dat in GoT komt? Of is dit een feature die alleen bestemd is voor admins en modjes.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_users ;(

http://hawvie.deviantart.com/

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zit jij erop te wachten om 50k aan gebruikers door te zoeken dan?
Dank dat het daarom uitstaat, zoveel gebruikers ophalen kan een grote load ook meebrengen maybe?

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2007 13:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak daar maar gerust minstens het viervoudige van ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ariën Clay schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:26:
Dank dat het daarom uitstaat, zoveel gebruikers ophalen kan een grote load ook meebrengen maybe?
Er worden toch ook miljoenen posts en topictitles doorzocht? Wat nog zwaarder is, aangezien je ook naar gedeeltes van posts kan zoeken..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Radiant schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:03:
[...]

Er worden toch ook miljoenen posts en topictitles doorzocht? Wat nog zwaarder is, aangezien je ook naar gedeeltes van posts kan zoeken..
Maar daar wordt dan ook een aparte engine+index voor gebruikt ;)

Overigens denk/hoop ik dat de privacy wat hoger in het vaandel staat dan een search functie die slechts 1 of 2x nuttig gebruikt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Erkens op 31-05-2007 18:12 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi is with Erkens, wij gaan het i.i.g. niet aanzetten dus dan heeft het ook weinig nut om deze featurerequest open te laten staan :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.