Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router in spelcomputer bouwen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01
Ik wil m'n Xbox draadloos maken door m'n Fonera router (in Client Mode) in m'n Xbox te bouwen. Nu is dit niet zo lastig, maar wat ik me afvraag is, kan ik gewoon 5 Volt van een molex in m'n Xbox pakken ipv de 5 Volt adapter van de Fonera?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 08:48

w0w

Het is de vraag of je xbox voeding dat trekt, die is namelijk precies 'op maat' om je xbox te voeden, zonder al te veel randapparatuur. Je zou even kunnen kijken hoeveel vermogen je router verbruikt, en hoeveel vermogen je xbox voeding kan leveren :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Moet kunnen, wel ff goed meten of het allemaal wel echt 5volt is, zeker de fonera.
En dat er genoeg plek is in de xbox..

[ Voor 19% gewijzigd door Koenzie op 25-05-2007 15:34 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01
Fonera gebruikt slechts 4 Watt, dus das het punt niet. Dan weet ik even genoeg en ga ik het proberen, thanks :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mijn fonera is 5V bij .2A, en dus 1 Watt. Moet dus wel lukken gok ik.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Iets om op te letten: vaak zijn die routers nogal nipt qua koeling, en is een spelcomputer binnenin nogal heet. Zorg dus best dat je router een beetje airflow krijgt, dat zal de levensduur ten goede komen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Boudewijn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:02:
mijn fonera is 5V bij .2A, en dus 1 Watt. Moet dus wel lukken gok ik.
ligt het aan mij want 5V en 2A geeft toch nog altijd 10 Watt?

iRacing

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
goed kijken er staat .2 (punt twee) als in 0,2A

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zwarte en rode draadje van de molex.

Maar let wel even op koeling, want routers worden soms erg warm, en in spelcomputers is het ook niet bepaald koel te noemen.

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

PROnline schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:43:
goed kijken er staat .2 (punt twee) als in 0,2A
of ik wordt nu al moe en moet hoognodig is wat slaap gaan inhalen of dat stond er net nog niet. Ik denk het eerste. :P

Kun je zo'n router wel in een Xbox kwijt? lijkt me niet dat daar veel ruimte over is in zo'n Xbox :?

iRacing

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 20:29
Of er ruimte is voor zo'n router betwijfel ik, maar je zou het onder het frame van de HDD/DVD drive kunnen proberen, hieronder heb ik zelf een goedkoop AP'tje in client mode zitten en dat werkt perfect!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Als je je Xbox omgebouwd hebt kan je instellen hoe snel de fans moeten draaien, misschien is dat een oplossing als de router te veel warmte produceert.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zo'n fon dingetje wordt compleet niet warm ;)
althans hier niet.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
ik denk niet dat het echt gaat passen, want een xbox zit al propvol als je hem koopt. Je kunt eventueel nog een eigen plexiglas case of iets in die richting bouwen. Het ziet er dan ook nog mooi uit ook!
Pagina: 1